اقتصادیکسب و کار ایرانی

درمان آبسه مقعدی با آنتی بیوتیک

آنتی بیوتیک برای عفونت مقعدی می تواند موثر واقع شود. اما نکته ای که در مصرف آنتی بیوتیک برای مقعدی، باید مورد توجه قرار بگیرد این است که بهترین آنتی بیوتیک برای عفونت مقعدی کدام است و مصرف آنتی بیوتیک تا چه حد بر یا عفونت مقعدی تاثیرگذار خواهد بود؟ برای دست یابی به اطلاعات بیشتر درباره استفاده از آنتی بیوتیک برای عفونت مقعدی لطفا تا انتهای این مطلب با ما همراه باشید.

عفونت مقعدی چیست؟

عفونت مقعدی زمانی به وجود می آید که آبسه مقعدی در طولانی مدت درمان نشود. آبسه یا عفونت مقعدی با التهاب یا عفونت غدد کوچک مقعدی همراه است. عفونت مقعدی در انتهای راست روده و پوست نزدیک به مقعد شکل می گیرد که باعث می شود نشستن و یا دفع برای بیمار سخت شود. تجمع عفونت و چرک در این ناحیه از بدن به شکل عفونت مقعدی نمایان می شود که یک بیماری مقعدی دردناک محسوب می شود. عفونت مقعدی داراری دو نوع سطحی و عمقی می باشد.

علل بروز عفونت مقعدی

از علل بروز عفونت مقعدی می توان به داشتن بیماری های زمینه ای مانند بیماری های گوارشی، سل، ایدز بیرون زده، یا مزمن و … اشاره کرد. به علاوه وراثت، بارداری سخت در خانم ها، رژیم غذایی نامناسب و استفاده از غذاهای چرب نیز می توانند از علل بروز عفونت مقعدی محسوب گردند.

علائم عفونت مقعدی

شایع ترین علایم عفونت مقعدی به شرح زیر است:

  • خونریزی
  • تب، بی اشتهایی و بدن درد
  • احساس بیرون زدگی و التهاب در اطراف مقعد
  • احساس درد، سوزش و

درمان عفونت مقعدی

درمان عفونت مقعدی با آنتی بیوتیک امکان پذیر است. درمان عفونت مقعدی شامل موارد زیر می باشد:

  • درمان عفونت مقعدی با دارو: درمان عفونت مقعدی با دارو، به کمک قرص ها و پمادهای موضعی انجام می گیرد. معمولا داروهایی مانند قرص مترونیدازول، سیپروفلوکساسین و… شامل داروهای آبسه مقعدی می شوند که برای درمان عفونت مقعدی توسط پزشک متخصص تجویز می گردند و از بهترین آنتی بیوتیک ها برای عفونت مقعدی می باشند.
  • درمان عفونت مقعدی با لیزر: لیزر از موثرترین راه های درمان عفونت مقعدی محسوب می شود چرا که بیمار در هر سطح از بیماری آبسه مقعدی، بهبود می یابد. با حداقل درد و خونریزی و در کوتاه ترین زمان ممکن انجام می گیرد.
  • درمان عفونت مقعدی با جراحی: درمان عفونت مقعدی با جراحی از جمله درمان هایی است که باید حتما توسط یک پزشک متخصص و مجرب صورت بگیرد. درمان عفونت مقعدی با جراحی باعث می شود آبسه مقعدی به طور کامل تخلیه شود.

تاثیر آنتی بیوتیک ها روی عفونت و بیماری های مقعدی

عفونت، نشانه مشترک میان بسیاری از بیماری های مقعدی از جمله آبسه، فیستول، کیست مویی و … محسوب می شود. مصرف آنتی بیوتیک ها به تنهایی نمی تواند عارضه های مقعدی را بر طرف کند، اما می تواند با کاهش میزان عفونت و التهاب از آزاردهندگی بیماری برای فرد مبتلا بکاهد. درمان فوری عفونت با آنتی بیوتیک ها باعث می شود بیماری مقعدی فرد در وضعیت حاد قرار نگیرد.

مصرف انواع آنتی بیوتیک ها به این منظور، باید به طور پیوسته و منظم انجام بگیرد.

آیا آنتی بیوتیک به تنهایی برای درمان آبسه مقعدی کافی است؟

درمان قطعی آبسه فقط از طریق تخلیه آن با جراحی یا لیزر انجام می شود . اکتفا به آنتی بیوتیک ها در درمان آبسه های مقعدی، فقط تشدید وضع بیماری و تبدیل آن به عارضه های پیچیده تری مثل فیستول را به دنبال خواهد داشت. آنتی بیوتیک ها در عین مفید بودن در روند درمان، قادر نیستند که در عمق حفره های آبسه نفوذ کنند.

آنتی بیوتیک های مناسب برای عفونت مقعدی

معمولا، آنتی بیوتیک های زیر برای درمان عفونت مقعدی یا به عنوان مکمل درمانی آبسه در کنار لیزر استفاده می شوند. ضروری است که آنتی بیوتیک مناسب برای درمان عفونی مقعدی خود را تحت درمان پزشک متخصص و جراح عمومی مصرف کنید.

  • مترونیدازول
  • سیپروفلوکساسین
  • آمپی سیلین / سولباکتام

مزایای استفاده از آنتی بیوتیک ها در درمان عفونت مقعدی

  • آنتی بیوتیک ها جلوی عفونت و تورم زیاد آبسه و فیستول های مقعدی را می گیرند.
  • آنتی بیوتیک ها می توانند قبل از درمان قطعی، بیماری های مقعدی را در حالت کنترل شده ای قرار دهند.
  • مصرف به موقع آنتی بیوتیک ها در پیشگیری از تبدیل عفونت های مقعدی به بیماری آبسه تاثیرگذار است.
  • افرادی که قبل از جراحی مقعدی آنتی بیوتیک مصرف می کنند، دوره نقاهت آسان تری را تجربه خواهند کرد.
  • درمان آنتی بیوتیکی به دنبال تخلیه آبسه های مقعدی به وسیله جراحی یا لیزر، با 36 درصد احتمال کمتر تشکیل فیستول همراه است.

عفونت مقعدی در بارداری

عفونت مقعدی در بارداری از بیماری های شایع خانم ها محسوب می شود. زمانی که آبسه به سمت حرکت می کند بیمار چرک و خون مشاهده می کند. عفونت مقعدی در بارداری می تواند به دلیل عدم تحرک، استفاده از غذاهای چرب و شیرین، مصرف قرص آهن، بارداری سخت و… به وجود آید. البته خانم های باردار می توانند با نوشیدن آب زیاد و پرهیز از غذاهای چرب از بروز آبسه یا عفونت مقعدی جلوگیری کنند. به علاوه در صورت ابتلا به عفونت مقعدی در بارداری می توانید با مراجعه به و لیزر درمانی پس از زایمان در کوتاه ترین زمان ممکن درمان شوید.

عفونت مقعدی در کودکان

عفونت مقعدی در کودکان نیز بیماری شایعی است. به عبارت دیگر عفونت مقعدی سن و سال خاصی ندارد و حتی کودکان نیز می توانند به آبسه یا عفونت مقعدی مبتلا شوند. اگر عفونت مقعدی در کودکان رخ دهد بهتر است بلافاصله به پزشک متخصص مراجعه کنید. دکتر متخصص بنا به نوع آبسه یا عفونت مقعدی بهترین روش درمان را تجویز و در صورت لزوم آبسه مقعدی را به طور کامل تخلیه می نماید.

عوارض آنتی بیوتیک ها

شایع ترین عوارض جانبی آنتی بیوتیک ها بر سیستم گوارشی تأثیر می گذارند. این موارد در حدود 1 نفر از هر 10 نفر اتفاق می افتند. از جمله عوارض آنتی بیوتیک ها، می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • تب
  • اسهال
  • استفراغ
  • درد شکم
  • حالت تهوع
  • واکنش آلرژیک
  • نفخ و سوء هاضمه
  • از دست دادن اشتها

لازم به ذکر است که اگر آنتی بیوتیک ها به درستی و مطابق دستور پزشک استفاده شوند، اغلب مشکلی ایجاد نمی کنند.

موارد منع مصرف آنتی بیوتیک ها

مصرف آنتی بیوتیک ها برای بیماری های مقعدی در افرادی که به شرایط زیر دچار هستند، حتما باید با مشورت و تجویز پزشک صورت بگیرد:

  • بانوان باردار و شیرده
  • افراد دارای سیستم ایمنی ضعیف
  • افراد مبتلا به بیماری های کبدی و کلیوی
  • افراد مبتلا به بیماری های معده و روده مثل کولیت
  • مصرف مواد مخدر و اعتیاد به نوشیدنی های الکلی
  • واکنش آلرژیک به مصرف آنتی بیوتیک ها در گذشته
  • افرادی که به مشکلات قلبی از جمله بیماری میترال قلب دچار هستند

در این پست میخواهیم بررسی کنیم که درمان های موضعی مانند پماد  برای درمان آبسه مقعدی  تا چه اندازه کاربرد دارد؟  البته لازمه بهتون بگم که در مورد بیماری آبسه مقعدی تمرکز ما فعلا روی آبسه های سطحی و بیشتر شایع است.

داروی آبسه مقعدی مانند پمادهای موضعی یا داروهای خوراکی ممکنه در مورد مداوای آبسه های مقعدی عمیق کاربرد چندانی نداشته باشند. و یا کلا بی تاثیر باشند. بنابراین  وقتی ما از پماد برای آبسه مقعدی صحبت میکنیم.

صرفا یک روش درمانی موضعی برای بیمارانی است، که به تازگی به این عارضه دردناک مبتلا شده اند. و به صورت سطحی ناحیه نشیمنگاه  آنها را درگیر کرده و خیلی هم گسترش پیدا نکرده است. میشه گفت با کمک پمادهای موضعی و  داروهای خوراکی که مکمل همدیگه هستند.  از  شدت و گسترش این بیماری  جلوگیری کرد. البته برای آندسته از بیمارانی که انجام داده اند. پمادهای موضعی آنتی بیوتیک برای پانسمان محل آسیب دیده کاربرد ۱۰۰% دارد.

صحبت از آبسه مقعدی سطحی و عمیق شد. اگر می خواهید در این زمینه اطلاعات بیشتری کسب کنید لطفا مقاله انواع آبسه مقعدی را مطالعه کنید. هر چقدر دانش و اطلاعات شما در زمینه بیماری که به آن مبتلا هستید، بیشتر باشد. کار درمان و پیشگیری از این نوع بیماری های آسان می شود.

مرهم سیاه برای آبسه مقعدی

در بین پمادهای موضعی برای درمان آبسه مقعدی، مرهم سیاه از  اهمیت و محبوبیت زیادی برخوردار است. مکانیسم اثر این مرهم سیاه برای درمان آبسه مقعدی، کاهش التهاب و قرمزی بافت های پوست اطراف مقعد، و تسکین اثرات سوزش و خارش و مهار و کنترل درد ناشی از عفونت مقعد است.

این مرهم به عنوان  بهترین پماد برای آبسه مقعدی شناخته شده است. زیرا حاوی مشتقات آنتی بیوتیک بوده و برای معالجه آبسه سطحی در کنار داروهای خوراکی آن  که به عنوان یک آنتی بیوتیک قوی برای آبسه مقعدی عمل می کنند، تاثیر فوق العاده ای دارد.

معالجه بعضی از ناراحتی های نشیمن گاه مانند عفونت یا آبسه مقعدی، به ترکیبی از درمان های طب سنتی ، طب کلاسیک و جراحی نیاز دارند. به این معنی  که در بعضی از  افراد که علائم ناراحتی  مقعد در آنها زیاد و عمیق است. برای درمان موفق ممکنه به  ترکیبی از این سه روش نیاز باشد.

یعنی بیمار توقع نداشته باشه، که تنها با عملی کردن یک متد و روش درمانی به نتیجه مطلوب برسد. خیلی از بیماران هم هستند که تنها با استفاده از پماد و دارو به درمان و سلامتی کامل  می رسند. و ممکنه نیاز به روش های تهاجمی تر مانند عمل جراحی نداشته باشند.  یعنی ممکنه تنها با انجام دستورات ساده خانگی به نتایج درمانی مطلوبی برسند.

مثلا یکی از این روش های معالجه موفق، و با استفاده از داروهای گیاهی خوراکی یا موضعی است.

نام پماد برای درمان آبسه مقعد

معمولا بیماران از ما سوال میکنند که  اسم پماد در پاسخ باید گفت هر مرهمی که خاصیت آنتی بیوتیک داشته باشد. یعنی مواد آنتی بیوتیک در ترکیبات آن به کار رفته باشد. میتوان به عنوان بهترین  پماد برای آبسه مقعدی استفاده کرد.

همچنان که در سطر های بالا اشاره شد برای درمان عفونت آبسه مقعدی در کنار استفاده از درمانهای موضعی مانند پماد عفونت مقعدی از داروهای خوراکی  مانند آنتی بیوتیک  برای درمان عفونت مقعدی استفاده می شود. شاید توضیح این نکته ضروری باشد که انتخاب روش درمان باید متناسب با وضعیت بیماری، مرحله بیماری، و اولویت بندی روش موجود باشد.

با توجه به اینکه عفونت مقعدی در نقطه فعال و بسیار حساسی مانند مقعد  قرار دارد. که روزانه در معرض عوامل میکروبی بسیار زیادی قرار می گیرد. لذا این ناحیه در اثر زخم فیشر و یا سایر انواع بیماری های مقعد  به شدت مستعد عفونت و چرک است. بنابراین رعایت بهداشت  اصولی  مقعد و مراقبت دقیق  مخصوصا در  فصل های گرمای سال که با تعریق زیاد ناحیه مواجه هستیم. در اولویت اول قرار دارد.

شستشوی مدام مقعد با که خاصیت غیر قلیایی دارند.  شما را در مدار سلامتی و بهداشت قرار خواهد داد.

آنتی بیوتیک قوی برای آبسه مقعدی

امروزه داروهای موضعی زیادی برای   درمان عفونت زخم های پوستی به کار میرود. مانند انواع پمادهای موضعی حاوی آنتی بیوتیک، که خود به دسته بندی های مختلفی تقسیم می شود. و هر کدام کارایی متفاوتی دارند. اما انواع مختلفی از پمادهای آنتی بیوتیک در بازار دارویی کشور وجود دارد . که هر کدام از آنها کاربرد مختلفی داشته و مکانیسم اثر آنها اینه که، رشد قارچ و باکتری و میکروبها را متوقف یا کند کنند.

داروهای موضعی حاوی آنتی بیوتیک برای عفونت مقعدی معمولا در اشکال، کرم، پماد و ژل در قفسه داروخانه ها یافت می شود. و قدرت اثر گذاری این پمادها به نحوه مصرف صحیح آن بستگی دارد. و این اثر گذاری درمان، از فردی به فرد دیگر  متفاوت است.

انواع پمادهای انتی بیوتیک با اسم ها  و برندهای مختلفی در بازار دارویی کشور وجود دارد. این آنتی بیوتیک ها معمولا  برای درمان عفونت و قارچ زخم های پوستی عمیق کاربرد دارند. و نمیتوان هر پماد آنتی بیوتیکی را برای درمان آبسه مقعدی استفاده کرد.

حتما بخوانید: چیست؟

انواع پمادهای آنتی بیوتیک قوی :

  • پماد تتراسایکلین
  • پماد تریامسینولون ان ان
  • پماد فوسیدین
  • پماد ازیترو مایسین
  • پماد جنتا مایسین
  • پماد تریپل سولفا
  • پماد موپیروسین

تهیه خودسرانه و مصرف خود محورانه  این پمادها ی آنتی بیوتیک قوی دارای عواقب و مضررات بسیار جدی است. این گونه مطالب صرفا جهت بالا بردن اطلاعات عمومی شما  درج شده است. تهیه این داروها فقط با تجویز پزشک و نسخه امکان پذیر است. لذا مجله سلامتی مرسی درمان هیچ گونه مسئولیتی در قبال مصرف خودسرانه این داروها ندارد. و در خصوص این پمادها و سایر آنتی بیوتیک ها هیچ گونه مشاوره ای ارائه نمی گردد.

پماد تتراسایکلین  برای آبسه مقعدی

تتراسایکلین نوعی آنتی بیوتیک قوی است. که در اشکال دارویی، قرص، کپسول ،پماد موضعی و پماد چشمی در داروخانه ها  یافت می شود. مکانیسم آثر آن برای درمان  بیماری ها با عفونت باکتریایی است. اما برای درمان بیماری های ویروسی کاربرد چندانی ندارد.

پماد تتراسایکلین برای درمان  آسیب های پوستی نظیر ختنه، جوش، جای زخم  به منظور جلوگیری از عفونت زخمی به کار میرود. این پماد در خانمهای باردار، افراد مسن، زنان شیرده  و کسانیکه دارای سابقه آلرژی هستند، منع مصرف دارد.

پماد تتراسایکلین با تجویز پزشک معالج برای درمان و پیشگیری از عفونت زخم مقعد بعد از عمل جراحی آبسه مقعدی تجویز می شود. اگر شما مبتلا به عفونت مقعدی هستید. استفاده از این پماد آنتی بیوتیک قوی به تنهایی کمک چندانی به درمان شما نخواهد کرد. و مصرف خودسرانه آن عوارض جدی در پی خواهد داشت.

برای درمان آبسه مقعدی با آنتی بیوتیک معمولا به صورت داروهای خوراکی استفاده می شود.

بهترین آنتی بیوتیک برای عفونت مقعدی

مکانیسم اثر این آنتی بیوتیکهای مقعدی  خارجی و بسیار قوی، برای مهار و جلوگیری از پیشرفت عفونت باکتریایی مقعد است. و اثرات آنتی باکتریال ایجاد می کنند. یعنی در دسته دارویی ضد باکتری و ضد عفونت قرار دارند. انیسل  یک آنتی بیوتیک وسیع الطیف است. که با انواع مختلف باکتری ها مبارزه می کند.

بیماری آبسه مقعدی معمولا با علائمی ظاهر می شود شما باید بدانید که چیست؟

کلام آخر:

ما اعتقاد داریم که :

دقت، صحت و اعتبار مقالات در حوزه پزشکی اهمیت  بالایی دارد. چراکه بسیاری از افراد  جستجو کننده مطالب پزشکی دانشی در این زمینه ندارند. و ممکنه تصمیمات مهمی را با مطالعه این گونه مقالات بگیرند.  بعضا این تصمیم گیری ها در سلامت فرد، خانواده و جامعه  تاثیر زیادی بجای خواهد گذاشت.

به همین دلیل مجله سلامتی مرسی درمان نگاه ویژه ای به تحقیق، تولید و ارائه مقالات با منابع علمی موثق و دانشگاهی دارد. تمام تلاش مجموعه مرسی درمان این است. که به دور از هر گونه مقاصد تجاری، و به دور از هر گونه منفعت شخصی. کاملا بیطرفانه مطالب قابل استناد و از منابع موثق  منتشر کرده و در دسترس خوانندگان خود قرار دهیم.

و دست از هرگونه تحریف حقیقت برداریم. شاید اگر من هم یک جراح بودم این مطالب و نمی نوشتم، و همه بیماران خود را جهت مداوا صرفا تشویق به عمل جراحی میکردم. لازمه یاد آوری کنیم  که برای ارتقای سطح دانش جامعه ما مطالبی ارائه می کنیم. که مطابق با علم روز دنیا بوده و موجب بهبود سلامآبسه مقعدی چیست ؟

دلایل بروز آبسه مقعدی می تواند متعدد باشد و از فردی و به فرد دیگر متفاوت باشد.
اما بد نیست ابتدا بدانیم که آبسه مقعدی یا آبسه آنورکتال در اصل عارضه ای دردناک است که در آن عفونت زیادی در اطراف مقعد و در یک کیست جوش مانند انباشته می شود. آبسه مقعدی معمولا به دلیل عفونت غدد کوچک مقعدی که قبلا دچار التهاب شده اند به وجود می آید. آبسه های مقعد معمولا به صورت یک تورم دردناک در اطراف ناحیه مقعد مشاهده می شوند. این آبسه ها عمدتا و در صورت مشاهده یا لمس، سرخ و داغ می باشند.

علت بروز آبسه مقعدی

مهم ترین دلایل بروز آبسه مقعدی عبارتند از:

  • شکاف یا پارگی قبلی در ناحیه مقعد
  • انواع عفونت های روده ومقعد
  • مقاربت مقعدی بدون استفاده از کاندوم

احتمال ابتلا به این عارضه در افرادی با بیماری های زیر بیشتر است:

  • کولیت
  • دیابت
  • دیورتیکولیت
  • بیماری التهابی لگن
  • بیماری التهابی روده

عوامل عود آبسه مقعدی

موارد زیر نه تنها می توانند از دلایل بروز آبسه مقعدی باشند بلکه در هنگام ابتلا می توانند سبب عود گرفتن و تشدید این عارضه نیز باشند. این موارد عبارتند از:

  • بیماریهای التهابی روده مانند بیماری کرون و کولیت اولسراتیو
  • HIV و سایر بیماری های نقص سیستم ایمنی
  • دیابت
  • رابطه جنسی مقعدی
  • یبوست مزمن یا اسهال شدید
  • مصرف داروهای استروئیدی از جمله پردنیزولون
  • شیمی درمانی
  • عفونت های مقاربتی مقعد یا روده
  • بیماری های پوستی

علائم آبسه مقعدی

درد ناحیه مقعد که هنگام نشستن تشدید می شود

  • تورم، قرمزی و حس درد یا سوزش در ناحیه مقعد
  • خروج عفونت یا خونابه از مقعد
  • درد و سوزش مقعد هنگام اجابت مزاج
  • آبسه های حاد تر ممکن است با علائم زیر همراه باشد:
  • تب و لرز
  • حالت تهوع
  • احساس خستگی مداوم و ضعف
  • دردهای شکمی

نکته: در مواقع حادتر بی اختیاری مدفوع نیز مشاهده شده است.

درمان آبسه مقعدی با دارو

برای با دارو معمولا آنتی بیوتیک های مختلفی توسط پزشک متخصص تجویز می شود. آنتی بیوتیک ها معمولا وقتی بیمار علائم شدید تری دارد و یا مشکلات عفونی و بیماری های مقاربتی از دلایل بروز آبسه مقعدی می باشد و یا بعد از عمل جراحی تجویز می شوند. درمان های دارویی به وسیله آنتی بیوتیک ها معمولا پیشگیری کننده بوده و داروهای تجویز شده با توجه به دوز بیماری بین 7 تا 10 روز مورد استفاده قرار می گیرد. رایج ترین آنتی بیوتیک هایی که برای آبسه مقعدی تجویز می شوند عبارتند از:

  • سیپروفلوکساسین
  • مترونیدازول
  • آمپی سیلین / سولباکتام

درمان آبسه مقعدی به وسیله جراحی

درمان آبسه مقعدی به وسیله جراحی یکی از اصلی ترین روش های درمان این عارضه می باشد. در روش جراحی، معمولا برشی در نزدیکی پوست ناحیه مقعد ایجاد شده تا عفونت آبسه تخلیه شود. این کار را می توان در مطب پزشک با بی حسی موضعی و به صورت سرپایی و یا در اتاق عمل تحت بیهوشی عمومی نیز انجام داد.
در با لیزر، یا به اصطلاح لیزر درمانی، انتهای عصب ناحیه مورد نظر با لیزر بریده می شود و عروق کوچک بریده شده را ترمیم می کند. لیزر درمانی درد و خونریزی بسیار کمی را برای بیمار به دنبال دارد و میزان موفقیت آن به مراتب بیشتر از جراحی و برش آبسه برای تخلیه عفونت است.

عوارض عدم درمان آبسه مقعدی

در صورت بی توجهی و عدم درمان آبسه های مقعدی، ممکن است با مشکلات زیر روبرو شوید:

  • تشکیل فیستول
  • گسترش باکتری و آلودگی به سایر نقاط بدن
  • بی اختیاری مدفوع
  • تومورهای بدخیم مقعدی

پیشگیری از آبسه مقعدی

موارد چگونگی پیشگیری از آبسه های مقعدی خیلی شناخته شده نیستند، اما برخی از نکات و موارد وجود دارد که برای جلوگیری از ابتلا به این عارضه توصیه می شود تا آنها را رعایت کنید:

  • درمان عفونت های مقاربتی و هرگونه عفونت مقعدی است.
  • استفاده از کاندوم هنگام رابطه جنسی مقعدی، در جلوگیری از ابتلا به آبسه های مقعدی و انتقال هرگونه عفونت از شریک جنسی جلوگیری می کند. رابطه جنسی مقعدی یکی از مهمترین دلایل بروز آبسه مقعدی می باشد.
  • حفظ بهداشت و پاکیزه نگه داشتن ناحیه مقعد یک محافظت مهم برای پیشگیری از آبسه مقعدی در کودکان و بزرگسالان است.
  • شستن منظم پوست مقعد با آب و خشک کردن آن با دستمال مرطوب نیز خطر ابتلا را کاهش می دهد.
  • اجتناب از پوشیدن لباس های زیر تنگ و لباس هایی از جنس پلی استر نیز سبب کاهش حساسیت ها و تحریک ناحیه مقعد می شود.
  • مصرف مداوم مایعات حداقل 6 تا 8 لیوان در روز به نرم شدن مدفوع و پیشگیری از یبوست کمک می کند.
  • مصرف انواع غذاها و سبزیجات پر فیبر که مانع بروز یبوست می شود.

ت وافزایش بهداشت  کلیه بیماران شود.

اگر به موقع برای درمان عفونت  یا آبسه مقعدی اقدام نکنید. درمان های موضعی و دارو های خوراکی هیچ گونه تاثیری در متوقف کردن  رشد باکتریهای مقعد نخواهند داشت. و آخرین گزینه درمان بیماری آبسه مقعدی عمل جراحی درناژ خواهد بود. درناژ به معنی خشک کردن و تخلیه عفونت مقعد، توسط جراح  بیماری های کولورکتال است.

 

محتویات این مقاله از سی وی نت پنهان کن
1 عفونت مقعدی چیست؟
دکمه بازگشت به بالا