اقتصادی

درختکاری راهکاری برای مقابله با بیابان/مردم پای کار باشند – خبرگزاری آنلاین | اخبار ایران و جهان

به گزارش خبرنگار آنلاین، جواد قناعت صبح دوشنبه در مراسم غرس نهال به مناسبت روز درختکاری بیان کرد: حیات ما به درخت گره خورده بنابراین باید کمک کنیم تا این نهال‌ها کاشته شوند و هم در حفظ و بقای آنها اهتمام ورزیم.

وی با اشاره به شرایط اقلیمی و آب و هوایی خراسان جنوبی، اظهار کرد: کاشت درخت برای استانی مانند خراسان جنوبی که با تغییرات اقلیمی به سمت بیابان‌زایی و خشکسالی پیش می‌رود و با پدیده گرد و خاک مواجه بوده، از اهمیت بالایی برخوردار است.

قناعت با بیان اینکه با کاشت درخت و توسعه فضای سبز می‌توان با همه این حوادث مقابله کرد، اظهار کرد: با هم افزایی می‌توانیم طی بازه زمانی پنج سال شاهد کاشت میلیون‌ها اصله نهال و در نتیجه کاهش بیابان‌ها و توسعه فضای سبز خرم و شادابی باشیم.

وی با اشاره به طرح مردمی کاشت یک میلیارد اصله درخت در سطح کشور، بیان کرد: منابع طبیعی، جهاد کشاورزی و بخش خصوصی برای اجرای این طرح پای کار بوده و در کارگروهی هم که به همین منظور تشکیل شده، وظایف و تکالیف کلیه دستگاه‌ها مشخص شده است.

استاندار خراسان جنوبی ادامه داد: از مردم به ویژه جوانان و دانش آموزان و دانشجویان خواستاریم پای کار بیایند و در راستای تحقق این طرح ارزشی گام بردارند.

تحریریه سی وی نت

خبرنگار اجتماعی با تمرکز بر مسائل توسعه پایدار و حفاظت از محیط زیست.
دکمه بازگشت به بالا