ورزش

دایی و باقری بالاتر از مسی و لواندوفسکی!/عکس

کریستیانو رونالدو در یورو 2021 چندین رکورد را شکست اما از گل ملی علی دایی هم گذشت. تنها چند ماه از این مسابقات نگذشته بود که اسطوره فوتبال جهان که یک اسطوره معتبر جهانی است گل ایرلند را به ثمر رساند و علی دایی را شکست داد.

در حالی که جام جهانی 2022 اروپا به پایان می رسد و هر کسی که منتظر شروع یک تورنمنت هیجان انگیز است، رونالدو می تواند به درخشش خود در این رقابت ها ادامه دهد و رکورد دیگری به نام خود ثبت کند. پرتغال یکی از تیم های برتری است که نتوانست فوراً به جام جهانی برسد. تیم امید زیادی به رونالدو دارد زیرا او در میدان می درخشد. کریس توانست دو گل بزند و تیمش را به جام جهانی برساند و بهترین گل جام جهانی را از طرف خود ثبت کند.

صفحه رسمی جام جهانی در اینستاگرام، امروز فهرستی از 10 گلزن برتر تاریخ مسابقات مقدماتی جام جهانی را منتشر کرد. این لیست همچنین شامل کریستیانو رونالدو است که در اینستاگرام از کارکنان خود می‌پرسد که آیا این بازیکن می‌تواند رکورد را به نام خود ثبت کند. یکی از نکات جالب این لیست 10 نفره حضور دو بازیکن ایرانی است.

    دایی و باقری از مسی و لواندوفسکی بلندترند!  / عکس

علی دایی که سال ها عنوان بهترین بازیکن جهان را در اختیار داشت و چند ماه پیش آن را به رونالدو اعطا کرد، در کنار کریم باقری، بازیکن تیم ملی، یکی از کسانی است که در این لیست حضور دارند. زمانی که علی دایی هم دیگر نماینده ایران در لیست 10 گلزن برتر جام جهانی بود.

کارلوس رویز، فوتبالیست سابق گواتمالایی که در 132 بازی 68 گل دریافت کرده، در جایگاه اول قرار دارد. او 39 گل به ثمر رسانده و بیش از هر ستاره دیگری در فوتبال جهان، بزرگترین فوتبالیست تاریخ جام جهانی است. جالب اینکه این بازیکن با وجود گلزنی های فراوان نتوانست هموطنان خود را به جام جهانی برساند.

کریستیانو رونالدو با 36 گل پس از رویز دومین گلزن برتر جام جهانی است. با توجه به مسابقه پیش رو، رونالدو فرصت خوبی برای گلزنی داشت و برای کسب عنوان قهرمانی به رویز عبور کرد.

    دایی و باقری از مسی و لواندوفسکی بلندترند!  / عکس

پس از رونالدو، علی دایی را در جدول فوق می بینیم. فوتبالیست ایرانی با 35 گل سومین بازیکن برتر و پرکارترین بازیکن تاریخ جام جهانی آسیا است. بعد از دایی لواندوفسکی این روزها بازیکن آماده لهستان و بایرن مونیخ را می بینیم که مثل رونالدو با توجه به حضور تیمش و پلی آف این فرصت را دارد که تعداد گل هایش را افزایش دهد.

کریم باقری پنجمین بازیکن برتر تاریخ جام جهانی؛ او 28 گل مقابل کازو مورا از ژاپن (27 گل)، لیونل مسی از آرژانتین (27 گل)، شوچنکو از اوکراین (26 گل)، سوارز از اروگوئه (26 گل) و کیهیل از استرالیا (25 گل) به ثمر رساند. .

257 251

دکمه بازگشت به بالا