اقتصادیکسب و کار ایرانی

دانلود فیلم غریب فیلیمو

فیلم ایرانی غریب محصول سال 1401 کشور ایران به کارگردانی محمدحسین لطیفی و نویسندگی و تهیه کنندگی حامد عنقا، محمد حسین لطیفی و حامد عنقا با از سال قبل نیز با یکدیگر همکاری های متعددی را داشته اند. اینبار پس از همکاری در شبکه نمایش خانگی و ساخت مجموعه های متعدد تلویزیونی به سراغ سینما آمده اند. آنها پیش از این نیز در سال 1390 سریال های مطرحی همچون قلب یخی را نیز با همکاری یکدیگر در شبکه نمایش خانگی تولید نموده اند که همانند فیلم غریب، حامد عنقا نویسندگی و محمد حسین لطیفی کارگردانی آن را نیز بر عهده داشته است. این دو در صدا و سیما ایران نیز سریال های مطرح و متعددی را به تولید رسانده اند که از مهمترین آنها میشود به تنهایی لیلا و و نردبام آسمان نیز اشاره کرد.برای دانلود فیلم ترسناک کلیک کنید.

از نکات قابل توجه در مورد فیلمنامه های نوشته شده توسط حامد عنقا میشود به همکاری تنها با دو کارگردان اشاره کرد که محمد حسین لطیفی و بهرنگ توفیقی نیز می باشند. عنقا تمامی فیلم های خود را تنها در اختیار این دو کارگردان قرار داست و با این دو همکاری نموده است حال در یک همکاری دیگر لطیفی و عنقا فیلم سینمایی غریب با موضوع دفاع مقدس را به تولید رسانده اند که از سایر ساخته های آنها کمی متفاوت تر می باشد چرا که این دو هرگز در رزومه کاری خود فیلمی با عنوان دفاع مقدس نیز نداشته اند و فیلم ایرانی غریب اولین تجربه آنها در این موضوع می باشد.برای دانلود فیلم خارجی کلیک کنید.

داستان فیلم سینمایی غریب

فیلم غریب ساخته محمد حسین لطیفی به حوادث و اتفاقات سال های 1359 و 1358 نیز میپردازد که در آن زمان در کردستان ایران اعتراضاتی از سمت و سوی احزاب سیاسی کرد از جمله کومله و دموکرات نیز آغاز میشود و در این میان فردی به نام محمد بروجردی از سمت روح اله خمینی ماموریت پیدا میکند که به عنوان فرمانده سپاه کردستان در این شهر آرامش را برقرار کرده جلوی اعتراضات احزاب سیاسی کرد از جمله کومله و دموکرات را پیش از هر گونه اتفاق ناهنجاری دیگری بگیرد.برای دانلود فیلم عاشقانه کلیک کنید.

در واقع فیلم ایرانی غریب بر اساس یک داستان واقعی روایت میشود و تمام اتفاقات و داستان فیلم نیز بر شخصیت اول آن تمرکز دارد که بابک حمیدی نیز نقش شهید محمد بروجردی را در فیلم سینمایی غریب ایفا می نماید.

شهید محمد بروجردی کیست؟

شهید محمد بروجردی از نظامیان حاضر و فعال در ایران بود که در اوایل جنگ ایران و عراق به عنوان یکی از فرماندهان ارشد سپاه نیز شناخته میشد از فعالیت او میشود به حفاظت از سید روح اله خمینی در زمان بازگشت به ایران در سال 1357 نیز نام برد. او یکی از پیروان اصلی سید روح اله خمینی بوده و در زمان خدمت خود به قصد دیدن ایشان از مرز ایران و عراق گریخت و در آن زمان دستگیر و به مدت شش ماه در کشور عراق نیز زندانی گشت.

بعد از انقلاب و با توجه به گسترده شدن اعتراضات توسط احزاب سیاسی با دستور شخص اول انقلاب یعنی سید روح اله خمینی، بروجردی به عنوان فرمانده ارشد سپاه کردستان نیز انتخاب گشت و در مرداد ماه 1358 برای سرکوب این اعتراضات به پاوه رفت و در آنجا سازمانی را تحت عنوان پیشمرگان کرد مسلمان تشکیل داد.

بازیگران فیلم غریب

در فیلم ایرانی غریب هنرپیشگانی چون بابک حمیدیان، مهران احمدی، پردیس پورعابدینی، رحیم نوروزی، فرهاد قائمیان، جعفر دهقان، هژیرسام احمدی، حسام محمودی، سامیه لک. به ایفای نقش نیز پرداخته اند.

تاریخ اکران و پخش

فیلم سینمایی غریب که از سری تولیدات سازمان هنری رسانه‌ای اوج که وابسته به سپاه پاسدارن نیز می باشد از تاریخ 24 اسفند ماه 1401 پخش خود را نیز در سینماهای سراسر کشور نیز آغاز نموده است و انتظار میرود این فیلم اکران بیش از 90 روز را در سینماهای سراسر کشور داشته باشد.

هم اکنون میتوانید تیزر فیلم جدید محمدحسین لطیفی به نام غریب را از وبسایت هکس دانلود مشاهده و دریافت نمایید.

سایر اطلاعات فیلم :

  • رده سنی : PG-13 | تماشای این فیلم برای افراد زیر 13 سال مناسب نیست!
  • تهیه کنندگان : حامد عنقا
  • نویسندگان : حامد عنقا

موسیقی : حاغریب با بازی بابک حمیدیان،مهران احمدی، پردیس پورعابدینی، رحیم نوروزی، فرهاد قائمیان غریب به کارگردانی محمد حسین لطیفی در ژانر اجتماعی حامد عنقا که پیش از این تجربه تهیه‌کنندگی سریال آقازاده با سرمایه سازمان اوج را داشته است این بار به سراغ تهیه‌کنندگی اثری میرود که بخشی از خاطرات دفاع مقدس را در قالب زندگی شهید بروجردی به تصویر می‌کشد.

کارگردان: محمد حسین لطیفی

محصول کشور: ایران

زبان: فارسی

ژانر: اجتماعی

سال انتشار: 1402

خلاصه داستان فیلم غریب

این فیلم برشی از دوران فرماندهی شهید محمد بروجردی را در منطقه غرب به تصویر می‌کشد و حامد عنقا آن را با استفاده از کتاب «محمد؛ مسیح کردستان» اثر نصرت‌ا… محمودزاده مینویسد. «غریب» بازگشت محمدحسین لطیفی به سینمای دفاع مقدس را رقم خواهد زد و بابک حمیدیان بازیگر نقش شهید بروجردی نیز به بهانه این فیلم، بار دیگر بازی در نقش یک شهید را تجربه می‌کند.

معرفی بازیگران فیلم

بابک حمیدیان، مهران احمدی، پردیس پورعابدینی، رحیم نوروزی، فرهاد قائمیان، جعفر دهقان، هژیر سام، حسام محمودی، سامیه لک.

 بازیگر فیلم غریب

بابک حمیدیان پس از فیلم «روز بلوا» محصول سال ۹۸ و پس از ۲ سال غیبت در سینما، جلوی دوربین «غریب» میرود و نقش شهید بروجردی را ایفا میکند. این بازیگر که چهره گریم‌پذیری دارد و تا به حال در نقش‌های مختلف با گریم‌های گوناگون دیده میشود، در فیلم جدید لطیفی نیز با چهره جدیدی ظاهر میشود. بابک حمیدیان پیش از «غریب» هم قبلا در آثار دفاع مقدسی را دارد.

پیشنهاد میشود از فیلم هم دیدن فرمایید.

دانلود فیلم غریب با لینک مستقیم

*

  • مد عابدی

 

دکمه بازگشت به بالا