جامعه و خانواده

خطر کمتر کرونا برای مبتلایان HIV / لزوم افزایش آگاهی پیرامون بیماری

“در آغاز بیماری کرونا قلب ، ما کسی مبتلا به اچ آی وی را نداشته باشیم که به شکل شدید ویروس کرونا مبتلا باشد ؛ زیرا بیشتر داروهای ایدز از آنها محافظت در برابر تاج استفاده می کنند.

در مصاحبه سی وی نت ، دکتر مسعود مردانی وی با اشاره به نحوه انتقال اچ آی وی گفت: “افرادی که سابقه سو drug مصرف مواد مخدر ، رفتارهای جنسی پرخطر دارند ، افرادی که سابقه انتقال خون و فرآورده های خونی دارند ، کارگران همه خطرات سلامتی و غیره باید سالانه گزارش شود. برای آزمایش HIV موجود است.

وی در مورد چالش تشخیص HIV و بیماری های قلبی افزود: “کرونا همه آزمایشات ، درمان ها و خدمات را دارد ، از طرف دیگر ، بیماران ممکن است برای درمان به کلینیک مراجعه نکنند. حملات وحشت ، بنابراین حتی در طول بیماری تاخیر ، اما با گذشت زمان ، مشکل حل شده است.

مردان استرس زده تأکید کردند: داروهای ضد ویروسی همچنین اثرات ضد التهابی دارند. به عنوان مثال ، داروی “کلترا” یا “آتازاناویر” که اصلی ترین درمان برای افراد مبتلا به HIV است ، در درمان و بهبود وضعیت بیماران مبتلا به بیماری قلبی نیز موثر است. بنابراین ، ممکن است در افراد HIV مثبت خطر ابتلا به Covid 19 کمتر باشد. در ابتدای بیماری عروق کرونا قلب ، ما یک فرد HIV مثبت با ویروس کرونا ویروس شدید نداریم زیرا بسیاری از داروها این پوشش را فراهم می کنند. حفاظت.

وی افزود: از آنجا که افراد مبتلا به اچ آی وی معلولیت دارند ، بیش از سایرین به اصل بهداشت شخصی پایبند هستند. بنابراین ، افراد مبتلا به HIV کمتر از دیگران در جامعه به بیماری قلبی مبتلا می شوند.

متخصص بیماری های اپیدمی در توضیح وجود کمیته ملی HIV در کشور توضیح داد: این کمیته از بیماران مراقبت کرده است. بیماران اچ آی وی تحت درمان قرار می گیرند و تحت درمان رایگان قرار می گیرند ، اما ممکن است به دلیل بیماری کرونا قلب با مشکلات بهداشتی روبرو شوند اما با حمایت و تلاش وزارت بهداشت ، حمایت از بیماران مانند قبل از بیماری ادامه دهید.

وی با تأکید بر اهمیت شناخته شدن این بیماری به مردم گفت: “البته ، وقتی صحبت از اطلاعات مربوط به بیماری می شود ، به فکر مشکلاتی هستیم که باید با استفاده از فضای مجازی آنها را حل کنیم ، رادیو و تلویزیون ، گروه های رسانه ای و غیره برای اینها.

انتهای پیام

تحریریه سی وی نت

خبرنگار اجتماعی با تمرکز بر مسائل توسعه پایدار و حفاظت از محیط زیست.
دکمه بازگشت به بالا