اقتصادی

حریق گسترده بازار آهن تهران تکرار خواهد شد!

ساختگاه نه خواستگاه ! آقای مدیر عامل توسعه ورزشگاه ها

آتش سوزی بازار آهن تهران و مجموعه های مشابه آن حتی در سطح خیابانهای شهری مثل تهران باز رخ خواهد داد همانطور که سالهاست این مهم را نوشته و بارها تکرار کرده ام.  سال ٩٥ حاصل تحقیقات میدانی خود را از سطح شهر تهران و واحدهای صنعتی در یادداشتی در همین سایت خبری نوشتم و تاکید کردم وضعیت دیپوی مواد خطرناک و سمی با پتانسیل اشتعال بالا در سطح شهر غیر قابل کنترل است.به دو تمونه از مقالادت همگانی زیر رجوع بفرمایید !

١- https://www.khabaronline.ir/news/1400048/  زلزله-و- بحران-آتش-سوزی-در-کشور

٢- https://www.khabaronline.ir/amp/591374/%20.

اینکه شرایط حفظ و نگه داری مواد سمی قابل اشتعال در هر خیابان و منطقه ای در تهران و شهرهای کشور بسیار زیاد است بجای خود حال تصور یک زلزله مهلک را که هر لحظه برای تهران منتظریم به آن اضافه نماید !  نیازی برای توضیهات اضافی نیست حقیقتا حداقل مقاله دوم را که حاصل مطالعات میدانی و نشانگر شرایط واقعی شهر است را در لیست بالا بطور کامل مطالعه کنید. شرایط شهر در زلزله و حتی بدون زلزله در برابر انفجار مواد دیپو شده در واحدهای صنعتی حتی برخی مغازه ها بحرانی است ! 

نمی دانم از سال ٩٠ که شروع مطالعات بود و مرتبا گزارشات از شرایط نامطلوب در اختیار مردم و مسئولین قرار می گرفت چرا تا به امروز مسئولان شهری کاری برای ساماندهی این واحدهای کشنده صورت  نداده اند و بیشتر در آبادانی قبرستان ها و ساخت آرامستانهای جدید مشغولند ! 

* استاد نمونه کشور در مهندسی سازه زلزله و مدیریت بحران

دکمه بازگشت به بالا