اقتصادیکسب و کار ایرانی

جنبه های مختلف در تبلیغات واگرایی و ارتباطی

» ساده و کوتاه بودن کلمات «

باید تلاش کرد تا در کمترین زمان، پیام تبلیغاتی به مخاطب منتقل شود. این مسأله در تبلیغات شیراز جاده‌هایی که سرعت ماشین‌‌ها زیاد است از اهمیت بیشتری برخوردار است. به طور مثال کسی که با سرعت ۸۰ کیلومتر از یک بزرگراه می‌گذرد، تنها حدود ۶ ثانیه فرصت نگاه کردن به یک تابلو را پیدا می‌کند و بر این اساس باید پیام خود را حداکثر در ۶ تا ۸ کلمه به او برسانیم. در همین راستا در استفاده از فونت‌های مناسب برای خوانده شدن، باید بیشتر دقت کرد. در محل‌هایی هم که رانندگان برای تغییر مسیر تصمیم‌گیری می‌کنند، به تابلوها کمترین توجه را دارند و در این مکان‌ها باید در طراحی بیلبورد حداقل عناصر ممکن را به کار برد؛ اما در محل‌هایی که اغلب ترافیک وجود دارد، می‌توان از پیام‌های طولانی‌تری استفاده کرد؛ زیرا سرنشینان خودروها در ترافیک سنگین حتی فرصت دارند تا شماره تلفن و وب‌سایت شرکت را نیز به خاطر بسپارند! به هر حال باید به خاطر داشت که شرح کامل ویژگی‌های یک محصول، بیشتر برای بروشورها و راهنمای استفاده از محصول مناسب است و در تبلیغات باید بر منافع و مزیت‌های محصول تکیه کرد.

چاپ تیشرت جودون به صورت مدیا، لیبل و یا دیجیتال است. در صورتی که چاپ تک رنگ و دارای جزئیات کمی باشد بصورت مدیا انجام میشود اما در صورتی که تمایل دارید بهترین کیفیت را در چاپ داشته باشید

» انتقال پیام بر اساس خلاقیت «

خلاقیت‌های موجود در یک بیلبورد به چشم‌نوازی و ماندگاری آن کمک فراوانی می‌کند. اصولاً باید تلاش کرد تا پیام را نه فقط با کلمات بلکه با ترکیب خلاقانه عناصر به مخاطب منتقل کرد. بهره‌گیری از یک گرافیک جذاب اما ساده و غیرپیچیده، می‌تواند به اثربخشی تبلیغ کمک کند. همین جا باید اضافه کرد که علاوه بر هماهنگی اجزای داخلی، باید به کنتراست تابلو با محیط اطراف (ساختمان، درختان و….) نیز توجه داشت.

» تناسب ساختار تابلو با محصول «

امروزه انواع مختلفی از تابلوها وجود دارد که می‌توان در  از آنها استفاده کرد. در ارائه پیام تبلیغاتی باید به ساختار تابلو نیز توجه داشت. بیلبوردهای چندوجهی و چرخشی معمولاً برای شرکت‌هایی مناسبند که محصولات متنوعی دارند. در این حالت می‌توان هر یک از وجوه تابلو را به یکی از محصولات اختصاص داد. این‌گونه بیبلبوردها برای انجام روش‌های خلاقانه نیز مناسب‌تر و از طریق آنها می‌توان با استفاده از تصاویر مختلف، داستانی را روایت کرد. از طرف دیگر بیلبوردهای کوچک که منبع روشنایی ندارند و تنها روزها می‌توان آنها را دید، نباید به محصولاتی اختصاص یابند که مشتریان آنها بیشتر، شب‌ها خرید می‌کنند (مانند رستوران‌ها). بیلبوردهای دیواری با حفاظ (پنل‌های دیواری) نیز معمولا مورد توجه عابران پیاده قرار می‌گیرند و از این رو امکان ارائه اطلاعاتی جزئی را فراهم می‌کنند. این پنل‌ها را بیشتر موسسات فرهنگی و آموزشی به کار می‌گیرند. با استفاده از این بیلبوردها می‌توان در منطقه‌ای محدود، تبلیغی نسبتاً ارزان ارائه کرد. همچنین از بیلبوردهای داربستی بیشتر برای رویدادهای کوتاه‌مدت و محلی استفاده می‌شود و از درجه اعتبار کمتری برخوردارند، اما به دلیل انعطاف‌پذیری می‌توان با هماهنگی شهرداری آنها را تقریباً در هر محلی نصب کرد.

» جایابی بیلبوردها «

قبل از انتخاب یک تابلو حتماً باید آن را از نزدیک مشاهده کرد و نباید تنها به دیدن عکس آن اکتفا کرد؛ زیرا گاهی عکس‌ها از زاویه‌ای گرفته می‌شوند که ماسکه بودن تابلو معلوم نمی‌شود. همچنین ممکن است عکس تابلو مربوط به زمستان باشد و در حالی گرفته شده باشد که درختان اطراف تابلو هنوز برگ ندارد؛ اما در تابستان ممکن است وضعیت فرق کند و برگ‌ها روی تابلو را بپوشاند. از طرف دیگر تابلوهایی که در همجواری مناظر نامناسب (مانند ساختمان‌های مخروبه) قرار گرفته‌اند، برای تبلیغ یک کالای شیک مناسب نیستند. در انتخاب مکان یک تابلو حتماً به تابلوهای مجاور نیز باید توجه کرد. ممکن است تابلوهای مجاور با یک جمله تبلیغاتی، پیام‌ها را خنثی کنند؛ مثلاً وقتی کالای ما محصولی مانند پفک یا نوشابه باشد، در این صورت مشاهده بیلبوردی که در آن یک پیام بهداشتی در مورد تغذیه نامناسب دیده می‌شود یا تبلیغات آب معدنی به عنوان نوشیدنی سالم و برتر، تبلیغ‌ها را به ضد تبلیغ تبدیل می‌کند. منطقه جغرافیایی نصب تابلو نیز عاملی تعیین‌کننده در انتخاب محسوب می‌شود؛ برای مثال برای ارائه کالاهای لوکس، معمولاً از تابلوهای مناطقی از شهر استفاده می‌شود که ساکنان آن از نظر اقتصادی در سطح بالاتری قرار دارند.

اشکال مختلف ابزارهای رسانه محیطی:
بیلبورد‌ها یکی از بهترین ابزارهای  هستند که قدرت بالایی هم در معرفی یک محصول یا خدمات در بازار کسب وکار دارند. بیلبوردها با اشکال مختلف می توانند ببننده را به تفکر در مورد نگرش شما در بازار کار یا تفاوت یک محصول با سایر محصولات مشابه باشد و این هدف نهایی یک شرکت وایده پرداز در تبلیغات می باشد و خدمات را به مقصود نهایی و فروش بیشتربرساند . با پیشرفت فناوری های جدید هر از گاهی شاهد ورود ابزاریکی از اهداف مهم و اساسی برای همه‌ی کسب‌وکارها یا برندهایی که به دنبال تبلیغ محصول یا خدمت خود هستند، ایجاد آگاهی مخاطب از برند و در نهایت افزایش فروش محصول یا خدمت است. از این موضوع به عنوان تبلیغات هدفمند یاد می‌شود؛ به آن معنا که با توجه به هدف کمپین و ویژگی‌های مخاطبان هدف، پیام برند در زمان و مکان درست به بیشترین تعداد مخاطب هدف انتقال داده شود. در واقع دلیل استفاده برندها از طراحی و اجرای یک کمپین تبلیغاتی، دسترسی به بیشترین مخاطب هدف با کمترین هزینه است.

زمانی‌که مدیران شرکت‌ها یا صاحبان مشاغل تصمیم به تبلیغ برند خود می‌گیرند، معمولا سوالاتی در ذهن‌شان مطرح می‌شود که با توجه به هزینه‌های بالای کمپین‌، از آژانس تبلیغاتی خود انتظار پاسخ دارند.

پرسش‌هایی از این قبیل که یک تبلیغ موثر به چه روشی انجام می‌شود؟، “یا همه‌ی فعالیت‌های تبلیغاتی در زمان مشخص، اثربخش خواهد بود؟ یا تا چه میزان تبلیغ برند می‌تواند نظر مصرف‌کننده را به خود جلب کند؟

در این بلاگ قصد داریم به‌طور موجز به مواردی که می‌تواند فروش محصول را با استفاده از تبلیغات هوشمندانه افزایش دهد بپردازیم. دقایقی را به مطالعه این مقاله اختصاص دهید.

تدوین استراتژی و ارائه برنامه رسانه به‌منظور افزایش تاثیر تبلیغات هوشمند بر فروش بیشتر، بر عهده شرکت‌های تبلیغاتی قرار دارد.

فاکتورهای اساسی به‌منظور افزایش تاثیر تبلیغات هوشمند بر فروش بیشتر

  • تدوین استراتژی و توسعه برنامه رسانه توسط شرکت‌های تبلیغاتی

تبلیغات هدفمند به مجموعه‌ای از فعالیت‌های اصولی گفته می‌شود که بر مبنای دانش تبلیغات، توسط کارشناسان این حوزه صورت می‌گیرد و شامل ، ،  برنامه‌ریزی برای تامین رسانه براساس بودجه‌بندی مشخصی است که در نهایت به فروش کسب‌وکارها رونق می‌بخشد. دلیل چنین رونقی بدون‌شک جذب مشتریان بالقوه‌ای است که در معرض تبلیغات گسترده و جامع قرار گرفته‌اند.

بنابراین شرکت‌ها در صورتی می‌توانند تبلیغات برند خود را اثربخش بدانند که مشتری‌های بیشتری را به سوی محصول یا خدمات خود جذب کرده باشند و این میزان آگاهی و موفقیت زمانی رخ می‌دهد که صفر تا صد پروسه‌ی تبلیغاتی از تدوین استراتژی تا اجاره بیلبورد و مانیتورینگ، توسط شرکت‌های متخصص در این زمینه انجام گیرد.

از مهم‌ترین عواملی که در اجرای یک کمپین تبلیغاتی بسیار موثر عمل می‌کند، طراحی خلاقانه بیلبوردها است که تاثیر شگرفی بر نگرش مخاطب ایجاد می‌کند. علاوه‌بر آن، خلاقیت به عنوان یک عامل تعیین‌کننده در تغییر نگرش نسبت به نام تجاری برند و نیز میزان گرایش افراد به خرید محصول یا استفاده از خدمات نیز تاثیرگذار است. وری‌آ

یکی از دلایل اهمیت چنین امری در تبلیغات آن است که بسیاری از محققان در ادبیات روانشناسی و بازاریابی معتقدند که خلاقیت تبلیغاتی تابعی از دو بُعد واگرایی و ارتباط است. واگرایی یعنی محتوای تبلیغ‌شده به شیوه‌ای جدید، متفاوت یا غیرمعمول اجرا شود که مخاطب را از نظر احساسی و در پیام تبلیغ، درگیر کند. در ادامه به تفسیر بهتر و دقیق‌تر این دو مفهوم می‌پردازیم.

خلاقیت در طراحی به عنوان عاملی مهم برای بالا بردن تاثیر تبلیغات هوشمند بر فروش بیشتر، شمرده می‌شود.

تفاوت معنایی در تبلیغات واگرایی و تبلیغات ارتباطی

ارتباط یعنی تبلیغ برای مخاطب معنا یا ارزش پیدا کند و به عبارتی محتوای تبلیغ برای او چه در قالب ارائه خدمت چه در قالب کالای مصرفی، آموزنده، کاربردی و مفید باشد. پس از اجرای کمپین تبلیغاتی و مانیتورینگ پیامدهای آن، ملاحظه خواهد شد که هر دو بعد واگرایی و ارتباط، تاثیری متفاوت و طولانی‌مدت روی تبلیغ مدنظر گذاشته‌اند.

همچنین آگاهی بیشتر از برند، تحت‌تاثیر بعد “واگرایی” و نگرش نسبت به نام تجاری، بیشتر از بعد “ارتباط” شکل می‌گیرد. به‌طور مثال زمانی‌که فردی قصد خرید محصولی را می‌کند، از بعد “ارتباط” تاثیر گرفته است؛ چراکه هدف از این نوع تبلیغ، تاثیرگذاری بر عقل و منطق مخاطب است. در ضمن تاثیر ناشی از تبلیغات نیز با توجه به جنبه‌ی اطلاعاتی یا احساسی بودن آن نیز متفاوت است.

جنبه‌های مختلف در تبلیغات واگرایی و ارتباطی

در بعد “ارتباط”، افراد برای درک پیام تبلیغ، نیازی به پردازش عمیق ندارند و تنها شناخت و درک محتوای تبلیغ برای او کافی خواهد بود. اما تبلیغات “واگرا” نیازمند درک عمیق و درست مخاطب از تبلیغ خلاقه و طراحی منحصربه‌فرد آن است تا بتواند ضمن دریافت مفهومِ آن، لذت هم ببرد. در این‌صورت است که تبلیغ هدفمند به ثمر نشسته و تاثیر عمیق خود را بر مخاطب هدف می‌گذارد.

لازم به ذکر است که جنبه‌ی لذت‌بخش بودن تبلیغات واگرا، گاهی موجب تاثیر معکوس بر ذهن مخاطب می‌شود. پس می‌توان این‌گونه نتیجه‌گیری کرد که تبلیغ‌کنندگان در هنگام تصمیم‌گیری برای انتخاب نوع استراتژی تبلیغات، باید نوع اجرای آگهی را به لحاظ احساسی یا اطلاعاتی در نظر بگیرند. بنابراین در دنیای پررقابت امروز برجسته بودن تبلیغات برای جلب‌توجه مصرف‌کنندگان از اهمیت به‌سزایی برخوردار است و همین امر کسب‌وکارها را برای داشتن یک تبلیغات هدفمند، مصمم‌تر می‌کند.

شرکت تبلیغاتی آرمانی با تکیه بر نیروی انسانی متخصص و بانک‌ اطلاعاتی رسانه‌ای و با استفاده از روش‌های علمی برنامه‌ریزی تبلیغات محیطی، همگام با استانداردهای بین‌المللی یکی از مهم‌ترین شرکت‌های حوزه در سراسر کشور است که توانسته پیوند مناسبی میان تبلیغات و رشد فروش شرکت‌ها ایجاد کند و تبلیغات هدفمند را در تمام زمینه‌های کاری خود به کار گیرد. همچنین این شرکت با ارائه پلتفرم هوشمند به مشتریان خود، در راستای بهینه‌سازی بودجه و تبلیغات مدرن نیز گام برداشته است که با مراجعه به صفحه اختصاصی این پلتفتبلیغات هدفمند نقش اساسی در افزایش فروش و ایجاد آگاهی نسبت به برند و محصولات ایفا می‏‌کند، با نگاهی به پیرامون خود متوجه می‏‌شویم که برای جلب توجه مخاطبین نمی‏توان از تبلیغات چشم‏ پوشی کرد و دلیل استفاده شرکت‏‌ها از تبلیغات همین عامل است.

سه سوال پرتکرار که مدیران شرکت‌ها و صاحبان مشاغل می‌پرسند:

۱: شیوه تبلیغات موثر چگونه است؟

۲: آیا تلاش‌های تبلیغاتی شرکت اثربخش است؟

۳: آیا تبلیغات شرکت توجه مصرف کنندگان را به خود جلب می‌کند؟

تبلیغات هدفمند نقش بسیار مهم و اثربخشی در رونق بخشیدن به کسب و کارها دارد همچنین اگر تبلیغات به صورت گسترده و جامع باشد مشتریان بالقوه بیشتری را برای کسب و کارها جذب می‌کند.

شما زمانی می‌توانید بپذیرید که تبلیغات اثربخشی داشته‌اید که توانسته باشید با تکیه بر آن مشتریان زیادی را برای کسب و کار خود جذب کنید و این آگاهی زمانی اتفاق میفتد که مراحل مختلف فرآیند تبلیغات از استراتژی و مدیا پلن تا مانیتورینگ توسط شرکت‌های متخصص انجام گیرد.

باید بدانید که خلاقیت تبلیغاتی به عنوان یک عامل تعیین کننده اصلی برای اثر بخشی و موفقیت تبلیغات در نظر گرفته می‌شود که تاثیری شگرف بر نگرش نسبت به خود تبلیغات، نگرش به نام تجاری و قصد خرید دارد.

اکثر محققان در ادبیات روانشناسی و بازاریابی موافقند که خلاقیت تبلیغاتی را می‌توان تابعی از دو بُعد (واگرایی و ارتباط) تعریف کرد. حال منظور از واگرایی و ارتباط چیست؟

به تبلیغاتی واگرا گفته می‌شود که باید به نحوی جدید، متفاوت یا غیر معمول مخاطب را از نظر احساسی و درک محتوای تبلیغ شده به چالش بکشد اما بُعد ارتباط در  یعنی یک تبلیغ باید برای مخاطب معنا یا ارزش داشته باشد به بیان ساده‌تر تبلیغات باید برای محصولات یا خدمات آموزنده و مفید باشند.

با توجه به مانیتورینگ و نتایج به دست آمده تاثیر هر بُعد بر نگرش مخاطبان به طور جداگانه‌ای حائز اهمیت است در حقیقت دوبُعد واگرایی و ارتباط تاثیر متفاوتی روی تبلیغات می‌گذارند.

نگرش نسبت به آگهی بیشتر تحت تاثیر بُعد واگرایی است، در حالی که نگرش نسبت به نام تجاری بیشتر از بُعد ارتباط تاثیر می‌گیرد. به عنوان مثال زمانی که از قصد خرید صحبت می‌شود تبلیغات بیشتر از بُعد ارتباط متاثر می‌شود تا بُعد واگرایی.

چاپ ساك پارچه اي تبليغاتي ، پارچه سوزنی یا اسپان باند میباشد. این محصول دوستدار محیط زیست است و ماندگاری بیشتری نسبت به شاپینگ بگ های کاغذی و نایلونی دارد.

همچنین می‌توان گفت تاثیر ناشی از تبلیغات با توجه به اطلاعاتی یا احساسی بودن آن متفاوت است.

برای بعد ارتباط فقط شناخت مخاطب و درک محتوا کافی است و لازم نیست افراد پردازش عمیقی از تبلیغات داشته باشند اما تبلیغات واگرا نیازمند درک عمیق و درست مخاطبان از تبلیغات خلاقانه دارد تا از آن لذت ببرند.

این واقعیت مشهود است که قصد خرید تحت تاثیر بُعد ارتباط است زیرا هدف این تبلیغات تاثیرگذاری بر عقل و منطق مخاطبان است پس جنبه لذت بخش بودن تبلیغات واگرایی می‌تواند تاثیری معکوس بر ذهن مخاطب ایجاد کند.

پس می‌توان اینگونه نتیجه گیری کرد که تبلیغ کنندگان در هنگام تصمیم گیری برای انتخاب نوع استراتژی تبلیغات باید نوع اجرای آگهی (احساسی یا اطلاعاتی) را در نظر بگیرند بنابراین در دنیای پررقابت امروزه برجسته بودن تبلیغات برای جلب توجه مصرف کنندگان از اهمیت به سزایی برخوردار است.

با تکیه بر نیروی انسانی متخصص و بانک‌های اطلاعاتی بروز و با استفاده از روش‌های علمی برنامه ریزی تبلیغات محیطی همگام با استانداردهای بین المللی یکی از مهمترین شرکت‌های حوزه تبلیغات محیطی در سراسر کشور است که توانسته پیوند مناسبی میان تبلیغات و رشد فروش شرکت‌ها ایجاد کند.

رم در ، می‌توانید با جزئیات این امکان آشنا شوید.

های جدید به محیط های تبلیغاتی هستیم که از جمله آنها ورود تلویزیون های بزرگ شهر یا بیلبورد های متحرک در این راستا می باشد.

 

 

دکمه بازگشت به بالا