سلامت و تندرستی

جزئیات تزریق واکسن کرونای بیماران “پیوندی”، “سرطانی” و سایر بیماران خاص و نادر

بیماران منحصر به فرد و دشوار برای درمان یکی از عوامل خطر ابتلا به COVID-19 هستند که پیش ماده واکسن کرونا هستند.

بر اساس سی وی نت ، بیماران خاص و دشوار در معرض خطر ابتلا به COVID-19 هستند. از طرف دیگر ، به دلیل اینکه بیماری زمینه ای اغلب سیستم ایمنی بدن را ضعیف می کند یا به دلیل مراجعه مکرر به بیمارستانها برای کار ، این افراد در معرض خطر قرار گرفتن در معرض ویروس کرونا در مقایسه با افراد سالم در جامعه هستند.

در حقیقت ، بیماران مبتلا به یک بیماری صعب العلاج خاص در بین افراد تحت درمان قرار دارند و وزارت بهداشت در تلاش است تا اطمینان حاصل کند که همه بیماران مبتلا به بیماری خاص از ایدز عاری هستند. بر این اساس انتظار می رود واکسیناسیون این بیماران در برابر نصب به عنوان یک اقدام پیشگیرانه تسریع شود.

بیماران خاص بدون درمان باید واکسن کرونا را دریافت کنند

این مبتنی بر بیماران مبتلا به سندرم نقص ایمنی شدید (PID) است که شامل بیش از 540،000 بیمار در کشور است.

داروهای ویروس کرونا در بعضی از بیماران

اکنون ، به دلیل تعداد زیادی از بیماران با بیماری های مختلف بدون درمان خاص ، واکسن به صورت مرحله ای در این گروه تجویز می شود. بنابراین انتظار می رود با توجه به تعداد واکسن های موجود در هر مورد ، بیماران در سطح خود اولویت بندی شوند.

همانطور که قبلا ذکر شد ، بیمارانی که واکسیناسیون Covid-19 واجد شرایط هستند ، بیماران مبتلا به همودیالیز ، زخم مجاری هوایی ، هموفیلی ، تالاسمی ، MS ، SMA ، EB ، CF ، MPS ، اوتیسم ، فلج و همچنین بیماران سرطانی ، از کار افتاده اند سیستم ایمنی بدن در معرض خطر زیاد است و باید واکسینه شود.

لازم به ذکر است که معاون وزیر بهداشت در حال تهیه لیستی از بیماران مبتلا به سرطان ، نوع یا نوع بیماران سرطانی ، معیارهای ملی و بیمارستان ها برای اعلام اسامی افراد واجد شرایط است. همچنین از اطلاعات سیستم مدیریت بیماری نادر برای بیماران پیوندی با MS ، تالاسمی ، هموفیلی ، CF و نقص ایمنی اولیه و سیستم MedCare برای سایر بیماران استفاده می کند تا لیست بهتری از بیماران و گروه های هدف را تهیه کند. از دانشگاه علوم پزشکی ، جدیدترین اسامی را منتشر می کند.

در همان زمان ، از آنجا که هیچ سیستم به روز شده ای برای تشخیص و تهیه لیستی از بیماران سرطانی وجود ندارد ، مدیر اجرایی درمان دانشگاه علوم پزشکی ، بر اساس یک رویکرد سیستماتیک و تنظیم شیمی درمانی دولتی و غیر دولتی ، لیست اولویت ها را انجام می دهد.

بیماران سرطانی را برای واکسن کرونا در اولویت قرار دهید

الزامات واکسیناسیون علیه سرطان عبارتند از:

اولویت اول واکسیناسیون در بیماران سرطانی ، بیمارانی هستند که تحت درمان هستند. این بیماران با حمایت پزشک معالج ، تأیید آخرین دوز شیمی درمانی در شش ماه گذشته و همچنین سابقه بیماری تشخیص داده شدند.

گزینه دوم برای پزشکان و بیماران سرطانی که تحت درمان مجدد قرار می گیرند. این بیماران با حمایت فیزیوتراپیست ، اسناد و مدارک روزهای اولیه و اواخر انجام مجدد درمان و گزارش های بالینی تشخیص داده شدند.

سومین عامل دریافت واکسن این است که همه بیماران سرطانی تحت درمان قرار می گیرند. این بیماران با موافقت پزشک معالج و سابقه بیماری تشخیص داده شدند.

نحوه آماده سازی بیماران پیوندی برای واکسیناسیون

برای بیماران مبتلا به نارسایی کلیوی ، به دلیل شرایط خاص این بیماران ، ابتدا بیماران قلبی عروقی و نیازهای بیماران با عملکرد کبد ثانویه است ، سپس بیماران پیوند کلیه و کسانی که بیماری بیش از 50 سال دارند در سومین مورد مهم است.

مرکز درمان بستری

باید درک شود که مدیر گروه پزشکی دانشگاه یا بخش داروسازی مدیر بهداشت داروهای تجویز شده تاج را مطلع می کنند. همچنین برای بیماران دیالیزی ، تالاسمی و هموفیلی ، مکانی که خدمات ایمن سازی ارائه می شود همان مرکز ارائه خدمات دیالیز ، انتقال خون و فاکتورها خواهد بود. همزمان اعلام شده است که برای بیماری های دیگر ، مناطق انتخاب شده به صلاحدید معاون رئیس پزشکی انتخاب می شوند و توسط معاون رئیس پزشکی و رسانه های عمومی اطلاع رسانی می شوند.

طبق گفته وزارت بهداشت ، سایر بیماران مزمن نیز در مرحله دوم پوشش ایمنی هستند که در برنامه ایمن سازی نامگذاری می شوند.

انتهای پیام

تحریریه سی وی نت

خبرنگار اجتماعی با تمرکز بر مسائل توسعه پایدار و حفاظت از محیط زیست.
دکمه بازگشت به بالا