جامعه و خانواده

جذب بیش از ۵۴۰ هزار بیمه شده جدید/ بنگاه‌داری نکردیم

مدیرعامل صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر با بیان اینکه در قالب قرارگاه کرامت توانستیم بیش از ۵۴۰ هزار بیمه شده جدید جذب کنیم، گفت: نیازمند آن هستیم که به‌طور دائم مراقبت کنیم تا بتوانیم پایداری این صندوق را حفظ و شرایط جذب و ورود افراد جامعه هدف را به‌طور کامل فراهم کنیم.

به گزارش سی وی نت، بیت اله برقراری در گردهمایی سراسری مدیران و کارگزاران صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر که در مرکز همایش‌های بین‌المللی صداوسیما برگزار شد،‌ با بیان اینکه صندوق وارد هجدهمین سال فعالیت خود شده و برکات بسیاری در این سال‌ها داشته است، گفت: صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر بر اساس اصل ۲۹ قانون اساسی تاسیس شده تا روستائیان و عشایر را تحت پوشش بیمه ببرد و این، دقیقا منطبق بر عدالت اجتماعی است.

وی افزود: بیمه‌های اجتماعی نقش بسیار مهمی در جامعه دارند. یکی از مهم‌ترین محورهای گفت وگو پیرامون بیمه‌های اجتماعی براساس لایه بندی سطوح است تا خدمات دقیقا به گروه هدف برسد. پس از آن، پایداری صندوق‌ها مطرح است. این صندوق اگر از موضوع حفظ پایداری خود غفلت کند، در آینده دچار مشکل می‌شود.

برقراری با بیان اینکه تلاش می‌کنیم ضریب پشتیبانی صندوق که ۱۰ به یک است را حفظ کنیم این در حالیست که نرخ مطلوب پشتیبانی در بیمه‌ها شش به یک است، اظهار کرد: تعمیم و گسترش چتر بیمه‌ای از مولفه‌های پایداری صندوق محسوب می‌شود. نیازمند آن هستیم که به‌طور دائم مراقبت کنیم تا بتوانیم پایداری صندوق را حفظ و شرایط جذب و ورود افراد جامعه هدف را به‌طور کامل فراهم کنیم.

مدیرعامل صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر ادامه داد: اقداماتی در سنوات گذشته به منظور جذب بیمه شدگان جدید انجام شده اما آهنگ حرکت، کند بوده است. نقش روستائیان، کشاورزان و عشایر در توسعه اقتصادی، اجتماعی و امنیتی کشور بسیار حیاتی و ویژه است. روستا کارخانه تولیدی است.

وی با اشاره به اینکه عضویت در این صندوق، اختیاری است و به همین خاطر باید برای تبیین و شناساندن این صندوق تلاش کنیم، اظهارکرد: در قالب قرارگاه کرامت توانستیم بیش از ۵۴۰ هزار بیمه شده جدید جذب کنیم.

مدیرعامل صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر افزود: براساس برآوردهای آماری و محاسبات بیمه ای بنا بود این صندوق در سال ۱۴۰۷ به نقطه سربه سری برسد و سقوط کند اما دو اقدام مهم برای حفظ پایداری صندوق انجام دادیم و براساس آن، تراز صندوق را تا ۱۴۲۲مثبت می بینیم. افزایش سطوح درآمدی و افزایش جذب بیمه شدگان جدید از جمله‌ این اقدامات است. اکنون سطوح درآمدی به میزان خوبی افزایش یافته است.

برقراری در پایان بر ضرورت دریافت مطالبات صندوق از دولت و ارتقای بهره وری فعالیت های اقتصادی تاکید کرد و گفت: ما بنگاه داری نکردیم و به سمت سهامداری حرکت می‌کنیم. برنامه های تحولی را مطابق با سیاست ها و رویکردهای جدید وزارت رفاه پیش می‌بریم.
انتهای پیام

تحریریه سی وی نت

خبرنگار اجتماعی با تمرکز بر مسائل توسعه پایدار و حفاظت از محیط زیست.
دکمه بازگشت به بالا