اقتصادیکسب و کار ایرانی

تفاوت های تلویزیون ال جی و سامسونگ

هر چند در حال حاضر سامسونگ به عنوان برند شماره یک تولید تلویزیون در تمام دنیا شناخته  شده است اما واضح است که ال جی نیز رقابت جدی با سامسونگ دارد. غول کره ای هر ساله از مدل های جدید تلویزیون رونمایی می کند که از صفحه نمایش ارتقا یافته به همراه ویژگی های پردازشی پیشرفته و طراحی ظریف برخوردارند.این در حالیست که با رونمایی از مدل های جدیدتر تلویزیون های سامسونگ، قیمت مدل های قدیمی تر نیز کاهش میابد.برخی مواقع و به ویژه زمانی که ویژگی هایی مانند 4K، HDR و 8K برای مشتری از اهمیت برخوردار است انتخاب از میان مدل های مختلف یا ال جی برای کاربران دشوار می شود.

تلویزیون سامسونگ یا LG؛ کدام برند در سال 2020 موفق‌تر بود؟ • دیجی‌کالا مگ

ال جی و سامسونگ دو غول بزرگ فناوری کره ای بوده و تلویزیون هوشمند آن ها از محبوب ترین و پرفروش ترین های بازار می باشد اما سوالی که برای اکثر مردم پیش می آید این است که کدام عملکرد بهتری دارد؟ در ادامه با مقایسه مشخصات و تکنولوژی های این دو برند خواهیم فهمید.

مقایسه کیفیت تصویر تلویزیون ال جی با سامسونگ

یکی از اصلی ترین تفاوت تلویزیون سامسونگ و ال جی مربوط به نمایشگر می باشد. ال جی تلویزیون هایی با نمایشگر OLED تولید می کند این در حالیست که تکنولوژی اولد اولین بار توسط سامسونگ معرفی شد و ال جی پس از خرید این فناوری از سامسونگ به تولید تلویزیون هایی با نمایشگر اولد پرداخت.

با اینکه تکنولوژی اولد متعلق به سامسونگ است اما این برند غول کره ای تا سال 2022 از تولید تلویزیون های اولد خودداری کرد و اولین تلویزیون اولد خود را در سال 2022 تولید و روانه بازار کرد. در واقع تلویزیون اولد سامسونگ شاهکاری است که نظیر آن ها در هیچ برندی دیده نشده.  ما سرویس رایگان به محل شما ارسال و بعد از تعمیر تلویزیون ال جی اصفهان علاوه بر ارسال آن به آدرس شما یک سال هم ضمانت تعمیر به شما تقدیم می شود

تنوع نمایشگر در تلویزیون های سامسونگ زیاد است اما عمده ی تلویزیون های سامسونگ از نمایشگر QLED بهره می برند. نسبت به تلویزیون های OLED ال جی روشن تر بوده و طول عمر بیشتری دارند. همچنین در روشنایی عملکرد بهتری در نمایش رنگ ها دارند و با قیمت کمتری نیز به فروش می رسند. هر دو برند ال جی و سامسونگ تلویزیون هایی با رزولوشن 4K و 8k تولید می کنند اما تلویزیون های 4K و 8K سامسونگ از تلویزیون های 4Kو 8K ال جی بهتر هستند.

مقایسه قیمت تلویزیون سامسونگ با ال جی

در مقایسه قیمت تلویزیون سامسونگ با ال جی باید بگوییم که قیمت یک تلویزیون به عوامل گوناگونی مانند مدل تلویزیون، امکانات، تاریخ عرضه به بازار، سایز صفحه نمایش و .. بستگی دارد اما به طور کلی تلویزیون های سامسونگ قیمت بالاتری نسبت به تلویزیون های ال جی دارند علت آن نیز برخورداری از امکانات بیشتر و قطعات مرغوب تر است. سامسونگ برندی است دارای تنوعی وسیع در هر دسته از محصولاتش است و این موضوع شامل تلویزیون هم می شود.

همانطور که با هر بودجه ای می توانید خریداری نمایید با هر بودجه ای نیز می توانید صاحب یک تلویزیون سامسونگ شوید. هر ساله سامسونگ تعدادی تلویزیون اقتصادی در کنار تلویزیون های پرچمدارش تولید می کند که علاوه بر مجهز بودن به امکانات فوق العاده از قیمت ارزانی نیز برخوردارند.

برخی از این تلویزیون ها حتی پرفروش تر از تلویزیون های رده بالای سامسونگ هستند به عنوان مثال یکی از تلویزیون های اقتصادی سامسونگ در سال 2022 بود که به یکی از محبوب ترین و پرفروش ترین تلویزیون در بازار ایران تبدیل شده.

مقایسه تلویزیون سامسونک با ال جی از نظر میزان خرابی

یکی از مشکلات عمده و شایع تلویزیون های اولد ال جی، سوختگی تصویر یا Screen burn in است. این اصطلاح زمانی به کار می رود که قسمت هایی از نمایشگر اولد دچار تغییر رنگ می شوند. در واقع در تلویزیون های ال جی شاهد افت کیفیت تصویر به مرور زمان هستیم. البته ال جی  برای حل این مشکل ساختار پیکسل های نمایشگرهای اولد خود را تغییر داد و توانست خطر سوختگی نمایشگر را تا حدود زیادی نیز کمتر کند اما این مشکل همچنان وجود دارد.

از آنجایی که اغلب تلویزیون های سامسونگ از نمایشگر کیولد ساخته شده اند خوشبختانه خطر سوختگی یا کاهش کیفیت نمایشگر در آن ها وجود ندارد. در واقع یکی از نقاط قوت تلویزیون های سامسونگ دوام و ماندگاری آن هاست به طوریکه می توانید سالیان طولانی از تلویزیون این برند استفاده کنید بدون اینکه نیاز به تعمیر آن داشته باشید. بنابراین اگر به دنبال خرید تلویزیونی با طول عمر بیشتر و خطر خرابی کمتر هستید پیشنهاد ما تلویزیون سامسونگ است.

مزایای تلویزیون سامسونگ

  • تتوع بسیار
  • دوام و ماندگاری بالا
  • امکانات گیمینگ فوق العاده
  • طراحی زیبا
  • برخورداری از امکانات هوشمند خارق العاده
  • کیفیت صدای بالا

معایب تلویزیون سامسونگ

قیمت بالا در مدل های پرچمدار

مزایای تلویزیون ال جی

  • قیمت مناسب
  • سیستم عامل WebOS
  • کیفیت صدای مناسب

معایب تلویزیون ال جی

  • طول عمر کوتاه
  • افت کیفیت به مرور زمان
  • خطر سوختگی تصویر یا همان Screen burn in

تلویزیون سامسونگ بهتره یا ال جی؟

در این مقاله به مقایسه تلویزیون سامسونگ و ال جی  از نظر سیستم عامل، کیفیت تصویر، سیستم صوتی، قیمت و … پرداختیم و در هر مقایسه برند سامسونگ برنده شد. در واقع سامسونگ حدود 16 سال متوالی به عنوان برترین تولید کننده تلویزیون شناخته شده است. همچنین تلویزیون های سامسونگ از نظر قیمتی نیز متنوع هستند و با بودجه کم نیز می توانید یک تلویزیون اقتصادی سامسونگ خریداری نمایید.

تلویزیون های ال جی نیز طرفداران خود را دارند و از محبوبیت زیادی برخوردارند اما از عمده ترین مشکلاتی که کاربران تلویزیون ال جی دارند سوختگی تصویر نمایشگر اولد می باشد. در نهایت و طبق تجربه کاربران تلویزیون سامسونگ امکانات بهتر و طول عمر بیشتری دارد و در این رقابت برنده است.

بهترین تلویزیون سامسونگ 2023

بهترین تلویزیون های سامسونگ 2023 چه مدل هایی هستند؟ بهترین تلویزیون از نظر کاربران تلویزیونی است که از امکانات عالی و قیمت مناسبی بهره مند باشد. از میان تلویزیون های سامسونگ 2023 چند مدل بسیار محبوب و پرفروش شده اند که در ادامه به معرفی آن ها می پردازیم.

تلویزیون CU7000 سامسونگ

از سری تلویزیون های اقتصادی سامسونگ است که از امکانات و قیمت مقرون به صرفه ای برخوردار بوده و مناسب برای تماشای فیلم و سریال است. این تلویزیون به قدری باریک و ظریف است که می تواند با هر فضا و دکوری هماهنگ شده و زیبایی خاصی به منزلتان ببخشد. تلویزیون cu7000 مجهز به صفحه نمایش کریستال، رزولوشن 3840 2160x پیکسل ، 1 پورت USB ، 3 پورت HDMI ، سیستم عامل تایزن 7، تکنولوژی HDR بوده و از فرمت های HDR10+ و HLG پشتیبانی می کند.

سامسونگ در تلویزیون cu7000 ویژگی PurColor را به کاربرده است. این ویژگی باعث می شود تا تلویزیون cu7000 سامسونگ، بتواند طیفی وسیعی از رنگ ها را به نمایش گذاشته و تصویری بهتر و خیره کننده تری را به شما ارائه دهد. همچنین نرخ نوسازی یا همان رفرش ریت این تلویزیون 60 هرتز است. تلویزیون CU7000  مجهز به 2 بلندگو 10 واتی است و توانایی تولید صدای 20 وات را دارد.

تلویزیون CU7000 مناسب برای کنسول های نسل هشتم مانند PS4 است اما برای بازی با کنسول های نسل نهم مانند PS5 بهتر است سراغ تلویزیون هایی با رفرش ریت و وضوح تصویر بالاتر بروید. اگرچه تلویزیون CU7000 از ویژگی‌هایی مانند HDR و HLG پشتیبانی می‌ کند، اما این ویژگی ‌ها تنها بخشی از نیازهای PS5 هستند. بنابراین، اگر به دنبال تجربه بازی عالی با PS5 هستید، بهتر است به سراغ مدل های بالاتر تلویزیون سامسونگ بروید.

تلویزیون CU8000 سامسونگ

تلویزیون  Q60C سامسونگ

تلویزیون q60c یکی از جدیدترین تلویزیون های QLED سامسونگ در سال 2023 است. این تلویزیون بر روی پایه ای مستطیل شکل قرار گرفته و در اندازه های 43/50/55/65/75/85 اینچ تولید و عرضه شده است. تلویزیون q60c مجهز به صفحه نمایش qled با کیفیت تصویر 4k رزولوشن 3840×2160 پیکسل)، سیستم عامل تایزن 7، 2 پورت یو اس بی، 3 پورت HDMI و رفرش ریت (نرخ نوسازی) 60 هرتز می باشد.همچنین این تلویزیون با 2 بلندگوی 10 واتی توانای صدای 20 وات را دارد.

تلویزیون q60c مناسب برای کنسول های نسل هشتم مانند PS4 است همچنین برای بازی با کنسول های نسل نهم مانند PS5 نیز خوب است اما نمی توانید از حداکثر قدرت و ظرفیت آن کنسول بهره ببرید بنابراین اگر به دنبال خرید تلویزیون گیمینگ سامسونگ هستید بهتر است به سراغ تلویزیون هایی با رفرش ریت و وضوح تصویر بالاتر مانند تلویزیون Q70C و Q80C بروید.

تلویزیون Q70C سامسونگ

تلویزیون Q80C سامسونگ

بهترین تلویزیون سامسونگ 2022

اگر قصد خرید بهترین تلویزیون های سامسونگ 2022 را دارید در ادامه به معرفی 3 مدل از پرفروش ترین تلویزیون های سامسونگ می پردازیم که می توانید آن ها را با اقساط بلند مدت از نمایندگی سامسونگ خریداری نمایید.

تلویزیون Q80B سامسونگ

تلویزیون Q80B با کیفیت 4K، رفرش ریت 120 هرتز،سیستم عامل 6.5  در کنار نمایشگر QLED از بهترین تلویزیون سامسونگ 2022 می باشد.این تلویزیون از فرمت های HLG و +HDR10 پشتیبانی می کند و دارای 4 پورت HDMI نسخه 2.1 است که می تواند محتوای 4K را با سرعت 120 هرتز پخش کند.

تلویزیون Q80B به 4 بلندگوی 10 وات و 2 ووفر 10 وات مجهز است و به طور کلی دارای توان خروجی صدای 60 وات می باشد. در نهایت باید بگوییم تلویزیون q80b مناسب برای تماشای فیلم و گیمینگ حرفه ای می باشد و می توانید برای کنسول های نسل نهم مانند PS5 از این تلویزیون قدرتمند استفاده کنید.

نوع صفحه نمایش QLED
طراحی صفحه نمایش تخت
سیستم عامل تایزن 6.5
کیفیت تصویر 4K
رفرش ریت 120هرتز
رزولوشن 2160×3840
                 پردازشگر تصویر
تعداد کانال صدا 2.2.2
نسخه سیستم عامل 6.5
قدرت خروجی صدا 60 وات
ریموت کنترل دارد
پورت HDMI 4
پورت USB 2

تلویزیون Q70B سامسونگ

با کیفیت فورکی، رفرش ریت 120 هرتز، سیستم عامل تایزن 6.5 یکی از ارزان ترین تلویزیون گیمینگ سامسونگ 2022 می باشد. سامسونگ در تلویزیون q70b  چهار پورت HDMI 2.1 به کار برده که خبر بسیار خوبی بخصوص برای گیمر ها است. این تلویزیون توانایی پخش بازی های 4K با سرعت 120 فریم بر ثانیه را دارد در نتیجه  برای بازی با کنسول های نسل نهم یعنی PS5 و Xbox Series  X کاملا مناسب است.

سیستم  صوتی تلویزیون Q70B دارای 2 بلندگوی 10 واتی است که در مجموع 20 وات تولید می کند. تلویزیون Q70B یکی از مدل های پرفروش بازار ایران است که هم برای تماشای محتوا و هم برای گیمینگ عملکرد فوق العادی دارد.  در نمایندگی سامسونگ می توانید این تلویزیون را با اقساط بلند مدت خریداری نمایید.

نوع صفحه نمایش QLED
طراحی صفحه نمایش تخت
نوع پنل
کیفیت تصویر 4K
رفرش ریت 120هرتز
رزولوشن 2160×3840
                 پردازشگر تصویر
سیستم عامل Tizen
نسخه سیستم عامل 6.5
قدرت خروجی صدا 20 وات
ریموت کنترل دارد
پورت HDMI 4
پورت USB 2

تلویزیون Q60B سامسونگ

تلویزیون Q60B سامسونگ یکی از ارزان ترین و جدیدترین تلویزیون های QLED 2022 سامسونگ است که در اندازه های 55 تا 85 اینچ در بازار به فروش می رسد. تلویزیون Q60B  دارای کیفیت  فورکی، رفرش ریت 60 هرتز و سیستم عامل تایزن 6.5 می باشد که توانایی نمایش محتواهای HDR را دارد.سیستم صوتی تلویزیون Q60B شامل 2 بلندگوی 10 وات است  که می تواند صدایی با توان خروجی 20 وات را تولید کند.

این تلویزیون برای اتصال به کنسول های بازی نسل هشتم (PS4) مناسب است  و می توانید از آن برای کنسول های نسل نهم نیز استفاده کنید اما توجه داشته باشید که نمی توانید از حداکثر ظرفیت و قدرت کنسول استفاده نمایید.

 

دکمه بازگشت به بالا