اقتصادیکسب و کار ایرانی

تعمیر موتور درب اتوماتیک

سال ها از تولید درب اتوماتیک شیشه ای در دنیا می گذرد، قبلا تولید درب اتوماتیک فقط در کشورهای اروپایی یافت می شد و کشور ما فقط این قطعات را وارد می کرد. اما پس از 5 سال ساخت درب اتوماتیک شیشه ای در اروپا، این صنعت وارد کشور ما شد و طرفداران زیادی پیدا کرد که از درب های شیشه ای اتوماتیک در کشور استفاده و اعمال می کنند.

به تدریج و با گذشت زمان، پی بردن به نیاز به تعمیر، نگهداری و سرویس درب اتوماتیک شیشه ای در کشور، تکنسین ها را به فکر ساخت و تعمیر این محصول انداخت و تاکنون پیشرفت خوبی در این صنعت داشته اند. . توسعه یافته است. . این کار یک کار کاملا تخصصی و حرفه ای است که افراد تازه آموزش دیده توانایی انجام حرفه ای آن را ندارند.

تعمیر درب اتوماتیک شیشه ای

باید در نظر داشت که فعال سازی و تنظیم درب اتوماتیک شیشه ای نیز باید توسط افراد حرفه ای انجام شود. البته شرکت های نصب درب اتوماتیک بخشی از سود خود را ارائه گارانتی و خدمات به کارفرمایان می دانند. انتخاب شخص یا شرکتی که قیمت آن کمتر از دیگران باشد، ملاک برتری آن نیست.

به خاطر داشته باشید که تعمیر درب اتوماتیک شیشه ای حتی تنها چند روز پس از اتمام تعمیر می تواند به راحتی میلیون ها دلار برای کارفرمایان هزینه داشته باشد، بنابراین انتخاب شرکت مناسب درب اتوماتیک مهم است.

رامادور به عنوان یک شرکت فعال در زمینه تعمیرات درب اتوماتیک شیشه ای به عنوان یک متخصص عمل می کند.

تعمیر درب اتوماتیک کاربردهای زیادی دارد و طرفداران زیادی دارد که دلیل این استفاده مزایا و کاربردهای فراوان آن است. سهولت در حمل و نقل باعث شده است که در بسیاری از ورودی ها، فضاها و فضاهای خصوصی از درب های شیشه ای اتوماتیک استفاده شود.

مراحل تعمیر و نگهداری درب اتوماتیک شیشه ای

درب های شیشه ای اتوماتیک از لوازم و قطعات مختلفی ساخته می شوند که هر یک از این لوازم در عملکرد بی نقص و صحیح درب اتوماتیک کاملا دخیل هستند. اگر یکی از قطعات درب اتوماتیک شیشه ای بر اثر تصادف آسیب ببیند یا دچار اختلال شود، کار کل اپراتور دستگاه را دچار وقفه می کند و در صورت نیاز باید قطعه آسیب دیده تعمیر یا تعویض شود.

واحد کنترل

جعبه فرمان به عنوان اتاق مغز و کنترل درب اتوماتیک شیشه ای محسوب می شود و نقشی حیاتی و اساسی در حرکت و عملکرد درب اتوماتیک دارد. یکی از معایب جعبه کنترل این است که هنگام تنظیم مجدد اطلاعات را حفظ نمی کند. در این مورد، جعبه کنترل باید دوباره برنامه ریزی شود.

جهت درب اتوماتیک

ریل درب های اتوماتیک شیشه ای ایپاکو از جمله قطعاتی هستند که به دلیل فرسودگی تنها پس از گذشت چند سال نیاز به تعویض دارند. کشویی درب ها هنگام باز و بسته شدن یکی از مشکلات سایش درب است.

چشمها

آسیب دیدگی چشم را می توان با حرکت و اندازه گیری باز و بسته شدن صحیح درب آزمایش کرد. به عنوان مثال، زمانی که در هنگام ورود به طور خودکار باز می شود، اما پس از ورود بسته نمی شود، به احتمال زیاد سنسور و سنسورهای آن ایراد دارند و باید بررسی و تعمیر شوند. اگر مسیر نوری کثیف یا در مقابل نور خورشید نصب شده باشد، سنسور به خوبی کار نمی کند.

کنترل از راه دور

اگر با فشار دادن ریموت پورت ها برنگردند، ممکن است مشکلی وجود داشته باشد. دلایل احتمالی دیگری نیز وجود دارد که به متخصص نیاز دارد تا عیوب را شناسایی و اصلاح کند و در صورت لزوم آنها را تعمیر یا تعویض کند.

حل مشکل درب اتوماتیک شیشه ای

با استفاده مداوم و مستمر از درب اتوماتیک شیشه ای امکان آسیب دیدن و کند شدن عملکرد درب اتوماتیک افزایش می یابد. قبل از تماس با تکنسین برای بررسی و عیب یابی درب شیشه ای اتوماتیک خود، موارد زیر را بررسی کنید:

در صورت عدم مشاهده علائم اتصال برق به دستگاه درب اتوماتیک شیشه ای، حتما منبع تغذیه دستگاه و فیوزهای آن را بررسی کنید.

مطمئن شوید که سوئیچ پانل درب روشن است.

اگر در باز یا بسته نشد، دکمه را برای 15 ثانیه دیگر خاموش و روشن کنید. (این گزینه یک بار دستگاه را ریست می کند.)

اگر درب باز گذاشته شده است، بررسی کنید که تجهیزاتی بین در باقی نمانده باشد و مهم است که سنسور یکپارچه در بالا و سنسور جانبی واقع در وسط درب تمیز شود.

اگر کنترل از راه دور کار نمی کند، باتری را تعویض کنید.

اگر هنگام باز و بسته کردن درب صدای غیرعادی شنیدید، ابتدا درب اتوماتیک را کاملاً از آلودگی تمیز کنید و سپس ریل های بالایی را با یک حوله مرطوب تمیز کنید. بیشتر این صداها در اثر جذب گرد و غبار ایجاد می شوند.

پس از بررسی تمامی این موارد، در صورت مشاهده هر گونه خطا و ضعف در عملکرد درب شیشه ای، بهتر است با رامادور تماس بگیرید تا تیمی از متخصصان را برای تعمیر ایرادات و تعمیر ایرادات و تعمیر شیشه ها نصب و تعمیر کنند تا تعمیر و آسیب دیدگی درب اتوماتیک شما در اسرع وقت رفع خواهد شد. زمان اتمام با کیفیت

بهترین زمان برای “تعمیر درب اتوماتیک شیشه ای”.

درب اتوماتیک شیشه ای از مواد و قطعات مختلفی ساخته شده است که همگی در عملکرد کامل و صحیح درب اتوماتیک گنجانده شده است و شاید در صورت خرابی بر اثر تصادف باعث اختلال حرکتی شود. کل اپراتور درب شیشه ای قسمت آسیب دیده باید در صورت لزوم تعمیر یا تعویض شود تا درب شیشه ای اتوماتیک به درستی کار کند. تعمیر درب شیشه ای علاوه بر استفاده موثر می تواند کارایی درب را افزایش داده و محصولی خوب و با کیفیت را به شما ارائه دهد.

تعمیر جعبه کنترل درب اتوماتیک شیشه ای

جعبه کنترل یک کامپیوتر کوچک و تخصصی است که به عنوان مغز درب اتوماتیک شما عمل می کند. تمامی عملکردهای درب اتوماتیک بزرگ و کوچک تحت کنترل جعبه شیشه ای می باشد. نقش مهمی در عملکرد و عملکرد درب های اتوماتیک دارد.

سرعت باز و بسته شدن در باز ماندن درب، نیروی کشش درب، میزان حرکت نهایی و اولیه درب از جمله کارایی باکس های کنترل است. تنظیم مجدد همه این موارد، عملکرد غیرعادی درب و عدم ذخیره تنظیمات اولیه نشان دهنده وجود مشکل در جعبه کنترل است.

جعبه های کنترل نسبت به نوسانات الکتریکی بسیار حساس هستند و توجه به این نکته ضروری است که برای برق رسانی به دستگاه باید محافظ های ولتاژ جداگانه نصب شده و از دو فاز بودن دستگاه جلوگیری شود. اگرچه تعمیر تبلت های الکترونیکی دشوار است، اما امکان پذیر است. بهترین راه این است که از مشکلات درب اتوماتیک خود قبل از وقوع جلوگیری کنیم.

علائم خرابی موتور درب اتوماتیک شیشه ای

درب های شیشه ای اتوماتیک با توجه به نوع درب و اندازه لت ها از موتورهای مختلفی استفاده می کنند. و هر موتور ویژگی ها و عملکردهای متفاوتی دارد. در موارد زیر موتور درب اتوماتیک شما آسیب دیده است. و درب اتوماتیک شیشه ای شما نیاز به تعمیر دارد.

ریل ها با اینکه تمیز هستند اما با باز و بسته شدن صدای وحشتناکی ایجاد می کنند.

سرعت باز و بسته شدن افزایش و کاهش می یابد.

هنگام باز و بسته کردن دستگاه مانند یک دسته عمل می کند.

برای باز و بسته کردن درب به برق نیاز نیست. و درب با حداقل اختلال متوقف خواهد شد.

نکته : اگر درب اتوماتیک شما ایراد داشته باشد و با شرکت رامادور تماس بگیرید، پس از بررسی ایراد از صفحه نمایش یا موتور، کارشناسان به شما می گویند که برای عملکرد خوب باید این دو را انتخاب کنید و یکی آسیب دیده باشد. در غیر این صورت، ممکن است پس از مدتی استفاده نیاز به تعمیر داشته باشد.

سنسور درب شیشه ای اتوماتیک را تنظیم کنید

اگر جلوی درب مانعی باشد و برد و موتور سالم باشد، درب باز و بسته نشود، باید به سلامت سنسور مشکوک شوید. به عنوان مثال، زمانی که در هنگام ورود به طور خودکار باز می شود، اما پس از ورود بسته نمی شود، به احتمال زیاد چشم ها و سنسورها ایراد دارند و در صورت لزوم باید بررسی و تعمیر شوند.

اگر مسیر چشم کثیف یا در مقابل نور خورشید نصب شده باشد، نمی توان عملکرد آن را به درستی انجام داد و باید چشم را تمیز کرد و از نور خورشید دور نگه داشت.

آیا دستگاه ما شامل چشمی خطی یا مایکروویو است و از هر مدل چشمی چه انتظاری می توانیم داشته باشیم؟

1. تنظیم بصری درب اتوماتیک شیشه ای

اصولا در مغازه هایی که نزدیک به پیاده رو هستند و مشمول ورود و خروج افراد هستند از چشمی خطی استفاده می کنند، این مدل چشمی از باز و بسته شدن بی مورد درها جلوگیری می کند و فقط افرادی که وارد فروشگاه می شوند و می خواهند در را ببندند و برگردند.

2. سنسور درب شیشه ای اتوماتیک را تنظیم کنید

مایکروویو برای مکان هایی استفاده می شود که درها باید با فاصله بیشتری نسبت به زمانی که افراد وارد می شوند باز شوند، میدان دید این گونه چشم ها به صورت نیم دایره است و برای جلوگیری از بسته شدن درها زمانی که فرد بین درها قرار دارد، استفاده می شود. امکان استفاده از چشم کناری بین درها وجود دارد.

چشمی درب شیشه ای اتوماتیک

چشم‌های جانبی یا گیرنده‌های نوری می‌توانند به مشکلات حسگرهای درب اتوماتیک کمک کنند. اگر این سنسورها مستقیماً مقابل هم نباشند یا سیم قطع یا قطع شود، درها به طور مداوم باز می شوند و به هیچ وجه بسته نمی شوند. این سنسورها بسیار حساس هستند و خرابی های زیادی دارند. بهتر است به جای فتوسل یا منبع مرکزی از سنسورهای یکپارچه استفاده کنید. در واقع این سنسورها در بالای در نصب می شوند و عملکرد حساسیت و تصویربرداری بالا را همزمان انجام می دهند.

سنسورها اغلب خراب نمی شوند، فقط باید تعمیر، تمیز و تنظیم شوند. اگر سنسورها کمی آسیب دیده باشند، می توان آنها را تعمیر کرد.

تعمیر درب اتوماتیک شیشه ای

کنترل از راه دور دارای چندین محدودیت است. به دلیل وجود کنترل از راه دور و قرار گرفتن در معرض خطرات و تداخل، احتمال خرابی زیاد است. اکثر باتری های کنترل از راه دور باید هر 6 ماه یکبار تعویض شوند. برای جلوگیری از آسیب آنها باید از ورود گرد و غبار، آب و رطوبت، نور خورشید و سولفاته شدن باتری ها جلوگیری کرد.

اگر با فشردن ریموت چراغ روشن شد اما هیچ فرمانی پذیرفته نشد، این امکان وجود دارد که حافظه کنترل از راه دور پاک شده باشد و نیاز به ریست شدن حافظه باشد. دلایل دیگری نیز وجود دارد که تشخیص عیب و تعمیر آن برای شناسایی عیوب و تعمیر یا تعویض ریموت کنترل در صورت لزوم ضروری است.

دکمه بازگشت به بالا