جامعه و خانواده

تشدید آلودگی هوا با شیوع کرونا/لزوم اتخاذ تصمیمات فوری دستگاه های متولی برای کاهش آلایندگی

رئیس کمیته بهداشت شورای شهر تهران خواستار محدودیت بیشتر به دلیل افزایش آلودگی هوای تهران شد.

ناهید خداکرمی در مصاحبه سی وی نت ، وی با اشاره به افزایش آلودگی هوا در تهران گفت: “آلودگی هوا یکی از دلایلی نیست که یک سازمان یا شرکت فقط می تواند برای حل این مشکل در تهران یا سایر شهرها اقدام کند ، از آنجا که این یک مسئله چند بعدی است ، همه دستگاه ها کار خواهند کرد. ” .

وی با بیان اینکه علاوه بر بدتر شدن آلودگی هوای تهران ، علاوه بر عوامل جوی مانند کمبود باد و باران ، منبع آلودگی نیز مهم است و باید دو عامل را در نظر گرفت ، افزود: توجه داشته باشید که در این سال ، خطر آلودگی هوا ممکن است باشد توجه به افزایش بیماری های قلبی عروقی به دلیل آلودگی هوا آسیب رساندن به سیستم تنفسی و ریه ها ، و هنگامی که ما به بیماری های قلبی عروقی فکر می کنیم ، ممکن است افزایش یابد عوارض بیماری و ذات الریه.

خداکرمی در ادامه با بیان اینکه آلودگی هوا در تاج باعث حمله به ریه ها شده و بر آن تأثیر می گذارد ، افزود: آلودگی هوا در تهران که نوع برنامه ریزی ترافیکی که قبلاً اجرا شده بود در حال افزایش است به عنوان ابزاری برای کنترل ترافیک در یک روز کثیف ، اکنون به دلیل بیماری کرونا تغییر کرده است ، در نتیجه ، هر ساعت بعد از ظهر شاهد ترافیک زیادی در خیابان هستیم و شب ، و به نظر نمی رسد که ما می توانیم از برنامه ریزی جاده ای به عنوان یک ابزار مدیریت ترافیک استفاده می شود.

وی با بیان اینکه در زمینه آلودگی هوا در تهران ، مسئولان و شوراهای محلی ابزاری ندارند و باید بر تصمیم گیری سطح بالای شرکت تمرکز کنند ، افزود: مسئولان شهری و ذینفعان برای رعایت هر قانون از حومه ، از جمله موارد دیگر. دلیل آن این است که در بخش حمل و نقل عمومی ، ما در تلاش هستیم که بررسی فنی این دستگاه ها را به موقع انجام دهیم تا تأثیر آنها کاهش یابد.

رئیس کمیته بهداشت شهرستان با تأکید بر اینکه در این موارد ویروس کرونا ، تصمیم گیری اساسی در مورد آلودگی هوا در پایتخت ضروری است ، ادامه داد: هر تصمیمی برای کاهش از آلودگی هوا در تهران استقبال و حمایت خواهد شد. البته توجه داشته باشید که شورا یا شهر مسئولیتی در افزایش یا کاهش محدودیت ها ندارد ، اما از این تصمیمات برای بهبود اوضاع و همچنین شرکت هایی که مسئولیت تصمیم گیری فوری برای کاهش آلودگی را دارند پشتیبانی می کند.

انتهای پیام

تحریریه سی وی نت

خبرنگار اجتماعی با تمرکز بر مسائل توسعه پایدار و حفاظت از محیط زیست.
دکمه بازگشت به بالا