جامعه و خانواده

تدوین پروتکلهای محرم با تعامل ذینفعان / رعایت نکات بهداشتی از منزل تا دسته های سینه زنی

پیرو فناوری مرکز محیط زیست و کار بهداشت وزارت بهداشت در مورد سیستم بهداشت و درمان برای جشن گرفتن محرم گفت: “سرویس بهداشتی در خانه شروع می شود و می توان آن را به تابلوها ، نمازخانه ها و گروه ها گسترش داد. شیر دادن. ” اما ذکر این نکته حائز اهمیت است که اندوه امسال با سال گذشته تفاوت دارد.

مهندس محسن فرهادی در مصاحبه سی وی نت ، وی در مورد جشنواره محرم در صفر گفت: واقعیت این است که یکی از محبوب ترین جشنواره های کشور ما ، جشنواره محرم است. محرم و اعیاد تاسوعا و عاشورا ترتیب مناسبی نیست؛ مواقعی وجود دارد که دولت احساس می کند و اعلام می کند که تعطیل است ، اما محرم علاوه بر سایر مراسم بزرگ ، توسط نمایندگان ، تالارها و خانه ها برگزار می شود و محدودیت هایی نیز ممکن است وجود داشته باشد. برای کنترل آن کافی نیست .

وی افزود: ما دو راه برای اجرای این آیین ها داریم ، بخصوص آن دسته از تاسوعا و عاشورا. اولین قدم صحبت از طریق رسانه ها با مردم و گفتن آنها در مورد غم و اندوه حسینی امسال بر اساس نگاهی به برخی توصیه های پزشکی برای پیشگیری است. شیوع بیماری ” است. نکته دوم در نظر گرفتن یک سیاست حقوقی یا پزشکی برای انتظار کمک و پشتیبانی از خود مردم برای دومین سالگرد محرم و صفر است ، مانند روزهای ابتدایی بیماری هنگام جذب افراد برای پیروی از سیستم درمانی کمک می کنند. . جشنواره های محرم و صفار محافل را نمی بندد و نمایش نمی دهد.

وی با تأکید بر اینکه بهترین راه برای بزرگداشت این مناسبت پیروی از روال سالم است ، اظهار کرد: بهداشت از خانه شروع می شود و می تواند نمایندگان ، نمازها و گروه های شیردهی را گسترش دهد. اما این را باید در نظر داشته باشید که اندوه امسال نسبت به سال گذشته متفاوت است.

فرهادی در مورد نوشتن مقاله پزشکی برای بزرگداشت گفت: “وزارت بهداشت با ذینفعان همچون پروژه تبلیغات اسلامی ، حج و کارگران مهاجرت و غیره همکاری می کند و براساس پیش فرض های انجام شده ، استانداردها تهیه می شوند. “”

فرهادی با بیان اینکه هر ساله به مردم توصیه می شود در مراسم عزاداری قوانین بهداشت را رعایت کنند ، ادامه داد: “در سال های اخیر در ماه های محرم و صفر مشکل فلج مغزی را داشته ایم. سن و عفونتهای مرتبط با بهداشت مواد غذایی ، یخ و غیره. ” . امسال علاوه بر توجه به این نکات ، باید توجه جدی به سریال میثاق بیماری Covid داشته باشیم. 19. اگر پشیمان از حفظ پاکی هستید در دل عزاداران معنی دارد ، ما باید جنگ کنیم.

وی افزود: علاوه بر توجه به موارد مهمی که باعث می شود برنامه های عزاداری و مردم برای مناطق خاصی مانند اردبیل انجام شود ، برخی از موضوعات مورد توجه قرار گرفته است.

انتهای پیام

تحریریه سی وی نت

خبرنگار اجتماعی با تمرکز بر مسائل توسعه پایدار و حفاظت از محیط زیست.
دکمه بازگشت به بالا