اقتصادیکسب و کار ایرانی

تحصیل داروسازی در ترکیه به زبان انگلیسی

شرایط تحصیل داروسازی در ترکیه به زبان انگلیسی

بورسیه تحصیلی دانشگاه های ترکیه: برای تحصیل داروسازی در ترکیه به زبان انگلیسی بهتر است یکسال در کالج دوره های آموزشی مخصوص به ازمون ورودی YOS را بگذرانید، سپس در این آزمون در بازه ماه اردیبهشت تا خرداد شرکت نمایید سپس وارد دانشگاه و رشته داروسازی شوید. قبل از تحصیل رشته داروسازی در ترکیه باید در آزمون های ورودی شرکت کنید و در صورتی که نمره قبولی را کسب کنید می توانید وارد دانشگاه ها شوید. این امتحانات ورودی برای رشته های پزشکی، دندانپزشکی و داروسازی در دو دسته آزمون SAT و آزمون YOS برگزار می شود که اولی به زبان انگلیسی و دومی اغلب برای ورود به کورس های زبان ترکی است، در سال 2023 سازمان شورای عالی YOK تصمیم گرفت که تمامی ازمون های دانشگاه های بصورت یک آزمون واحد به نام TR-YOS برگزار شود. 5 سال به طول می انجامد و در واقع زبان رسمی آموزشی در دانشگاه های این کشور زبان ترکی است و در کنار آن اغلب رشته های پزشکی به زبان انگلیسی نیز در دانشگاه های ین کشور ارائه می شود. خوب است بدانید برای تحصیل در دانشگاه های ترکیه صرفاً تسلط به زبان انگلیسی کفایت می کند و احتیاجی به ارائه مدرک معتبر زبان نخواهید داشت.

برای تحصیل داروسازی در کشور ترکیه الزامی به داشتن مدرک تجربی نیست و با مدرک ریاضی نیز می توانید در رشته داروسازی تحصیل کنید. در صورتی که آخرین مدرک تحصیلی شما دیپلم دبیرستان می باشد برای گذراندن دوره پیش دانشگاهی می توانید در ترکیه اقدام کنید و سپس وارد رشته داروسازی شوید. ترکیه برای پذیرش دانشجو محدودیت حداکثری سن ندارد و امکان تحصیل از راه دور نیز برای دانشجویان شاغل یا دارای شرایط خاص وجود خواهد داشت. هزینه زندگی و تحصیل در کشور ترکیه در مقایسه با کشورهای اروپایی بسیار مقرون به صرفه می باشد و امکان کار ضمن تحصیل برای دانشجویان نیز وجود دارد. مدارک دانشگاهی این کشور از اعتبار و ارزش بالایی برخوردار هستند و در اکثر کشورهای اروپایی و آمریکایی مورد قبول خواهند بود.

هزینه تحصیل داروسازی در ترکیه به زبان انگلیسی

دریافت بورسیه تحصیلی ترکیه: امکانات رفاهی و آموزشی زیادی از جمله کتابخانه و اتاق های دارای اینترنت، آزمایشگاه ها و امکانات تفریحی مثل زمین ورزشی برای دانشجویان فراهم می‌کنند. دانشجویان می ‌توانند از خوابگاه دانشگاه ها برای اقامت استفاده کنند که با هزینه بسیار پایین به دانشجویان ارائه می شود. هزینه تحصیل در رشته داروسازی کشور ترکیه با توجه به نوع دولتی یا خصوصی دانشگاه متفاوت است؛ با توجه به میانگین تحصیل داروسازی در ترکیه به زبان انگلیسی از 900$ (دلار) برای هر نیمسال تحصیلی تا 7000$ (دلار) در دانشگاه های خصوصی هزینه خواهد داشت.

علاوه بر هزینه های تحصیل بحث اجاره آپارتمان برای سکونت و تهیه غذا و حمل و نقل نیز وجود دارد. اجاره یک آپارتمان یک خوابه برای دانشجویان در شهر استانبول ماهانه 250$ (دلار) هزینه خواهد داشت. تهیه غذا نیز در این کشور با توجه به سبک زندگی افراد و استفاده از رستوران‌ها یا آشپزی خانگی می‌تواند از 100$ تا 200$ (دلار) برای هر ماه متغیر باشد.

مدارک مورد نیاز اخذ ویزای تحصیلی ترکیه

برای اخذ پذیرش از دانشگاه های کشور ترکیه و دریافت ویزای تحصیلی این کشور پیشرفته نیازمند ارائه مجموعه ای از اسناد و مدارک می باشید. تمام مدارک مهم مورد نیاز برای تحصیل داروسازی در ترکیه به زبان انگلیسی در لیست زیر به اختصار برای شما همراهان گرامی توضیح داده شده است:

  • پاسپورت معتبر با اعتبار بیش از 90 روز
  • فرم درخواست ویزا
  • 2 قطعه عکس پاسپورتی3×4
  • نامه پذیرش از دانشگاه ترکیه
  • بیمه سلامت دارای پوشش بین المللی
  • بلیط رفت و برگشت
  • گواهی اثبات تمکن مالی
  • رسید پرداخت هزینه رسیدگی حدود $48 (دلار)
  • گواهی عدم سوء پیشینه
  • گواهی سلامت پزشکی

برترین دانشگاه های ترکیه جهت تحصیل داروسازی

بعد از ارائه مدارک فوق اخذ پذیرش انجام شده و ویزای تحصیلی شما صادر می شود؛ اما برای دریافت مدرک داروسازی خود باید در برنامه درسی 5 ساله حداقل ECTS 300 واحد درسی باید دریافت کنید. برخی از برترین دانشگاه‌های کشور ترکیه به ترتیب رنکینگ جهانی در سال 2023 در لیست زیر نگارش شده است:

نام دانشگاه رنکینگ Time رنکینگ QS رنکینگ ARWH
Chankaya University 401 – 500
Sabanci University 401 – 500 521 – 530
Hacettepe University 501 – 600 501 – 510 701 – 800
Koc University 501 – 600 451
Bogazici University 601 – 800
Istanbul Technical University 601 – 800 651 – 700 801 – 900
Middel East Technical University 601 – 800 591 – 600 701 – 800
Atilim University 801 – 1000
Istanbul University 801 – 1000 801 – 1000 401 – 500

برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه  و  با کارشناسان متخصص و وکلای مجرب موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تماس حاصل فرمایید؛ همکاران ما با سال ها تجربه در زمینه امور مهاجرتی برای رسیدن به سرزمین دلخواه، شما را همراهی می‌ کنند.

سوالات متداول درباب تحصیل داروسازی در ترکیه به زبان انگلیسی

متقاضیان تحصیل داروسازی به زبان انگلیسی با سوالات زیر مواجه می شوند:

  • برای تحصیل داروسازی به زبان انگلیسی چه آزمونی را باید شرکت نمود؟ آزمون SAT که 4 بار در سال برگزار می شود.
  • میانگین هزینه تحصیل داروسازی در ترکیه به زبان انگلیسی چقدر است؟ میانگین تحصیل داروسازی در ترکیه به زبان انگلیسی از 900$ (دلار) برای هر نیمسال تحصیلی تا 7000$ (دلار) در دانشگاه های خصوصی هزینه خواهد داشت.
  • اجاره آپارتمان در ترکیه چقدر خواهد بود؟ اجاره یک آپارتمان یک خوابه برای دانشجویان در شهر استانبول ماهانه 250$ (دلار) هزینه خواهد داشت.
  • طول دوره تحصیل در رشته داروسازی چقدر خواهد بود؟ برای دریافت مدرک داروسازی خود باید در برنامه درسی 5 ساله حداقل ECTS 300 واحد درسی طی کنید.
  • برترین دانشگاه های ترکیه در رشته داروسازی کدامند؟ دانشگاه چانکایا، دانشگاه سابانچی، دانشگاه کوچ و بغازیچی بهترین دانشگاه ها در این رشته هستند

منبع : turkiyeburslari

دکمه بازگشت به بالا