فرهنگ و هنر

تأثیرات عجیب و غریب یک ویروس بر عکاسی

آرلین پریستز عکاس کشورمان معتقد است که شیوع ویروس کرونا در دو سه سال اخیر انگیزه هنرمندان را کاهش داده و از سوی دیگر در حال آزمایش مدل های جدید بوده اند، بنابراین این ویروس باعث شده است تاثیر شگفت انگیز بر برنامه های هنری

مدتی است که با پیشرفت ایمن سازی، اکثر نقاط جهان تا حدودی به زندگی قبلی خود بازگشته اند. مدارس و دانشگاه‌ها بازگشایی شدند، رویدادها و برنامه‌های بین‌المللی از سر گرفته شدند و موارد دیگر.
در همین حال، عکاسی با بازگشت به زندگی قبل از برکت کرونا مشخص شده است و برنامه بین المللی عکاسی از سر گرفته شده است. اخیراً عکس «در جستجوی نور» از آرلین پریست ها در جشنواره لیون در سنگاپور برنده جایزه PSS شد.

در همین راستا خبرنگار سی وی نت از این هنرمند خواست تا وضعیت کنونی هنر عکاسی در ایران و جهان را از دیدگاه خود بررسی کند.

تاثیر چشمگیر کرونا بر هنر عکاسی

روحانی در مورد تاثیر تاج بر کار عکاسان گفت: یعنی ما مسائل را با هم قاطی می کنیم و بسیاری از این نوع عکاسی ها از دوربین های بسیاری به دلیل اندازه است.
وی ادامه داد: کرونا تاثیر شگفت انگیزی بر کار عکاسان دارد، عکس نیز صدق می کند.

برای خودم، سختی رعایت قوانین باعث شد بیرون بروم، انگیزه کمتری داشته باشم و چند عکس بگیرم.»

او گفت: “بهترین چیز برای عکاسان این است که برخی از ما در مورد یک فرصت جدید هستیم تا بتوانیم مارک های دیگر را امتحان کنیم.” عکاسان بهتر از آن هستند که بتوانم کارهای دیجیتالی جدید را با ترکیب چندین عکس با هم به نمایش بگذارم.

ایران ما به قدری زیباست که هر چقدر عکس بگیریم هیچ وقت متوقف نمی شود

این عکاس ویژگی های یک عکاس را برای انتخاب شدن بیان کرد: «به نظر من قسمت اول این است که بدانیم مفهوم پشت عکس چیست. برای مسابقه ای که در آن شرکت می کنیم به موارد زیر توجه بیشتری می شود. این داستان عکس چیست؟ در مورد چی حرف می زنه؟ “او می خواهد برای کسی ایده های خود را باز کند؟”

وی ادامه داد: بعد از ایده، قسمت مهم دیگر نحوه فیلمبرداری و ترکیب بندی آن است که در عرض یک سال واقعاً می توانم بگویم که هنرمندان عکس های ما توانسته اند از طریق بهترین جشنواره ها بهترین جایگاه را به دست آورند. انشالله ایران ما زیباست و داستان زیبایی دارد و هر چقدر هم عکس بگیریم خدا را شکر هیچ وقت تمام نمی شود.»

یکی از مشکلاتی که اکثر عکاسان با آن مواجه هستند، محدودیت در زمان گرفتن عکس، مجوز و موارد دیگر است. آیا روحانیت پاسخ می دهد که آیا به چنین موانعی دست می زند؟ او گفت: خدا را شکر که عضو باشگاه عکاسی فوکوس هستیم. از طریق باشگاه عکاسی فوکوس کارتی گرفتیم که به ما اجازه می داد عکس بگیریم یا اگر اجازه می گرفتیم با نشان دادن کارت از ما حمایت زیادی می کردند.»

اثرات مخرب باکتری ها بر روی عکس ها

اثر آرلین پریست، عکاس

انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا