اقتصادیکسب و کار ایرانی

بهترین رنگ روکش صندلی ماشین

روکش صندلی خودرو یکی از تزئینات داخلی و از پرفروش ترین لوازم جانبی خودرو به شمار می آید که با توجه اجزای داخل ماشین مثل رنگ داشبورد، رنگ بدنه خودرو و کمربند ایمنی انتخاب می شود. رنگ روکش صندلی به دو شکل تک رنگ و دو رنگ در بازار موجود است. در واقع برای انتخاب رنگ روکش خودرو باید مواردی اعم از رنگ داشبورد، بدنه، کمربند ایمنی، جنس روکش را در نظر بگیرید تا انتخاب مناسب داشته باشید، انتخاب رنگ مناسبی که با دیگر ادوات داخلی خودرو منطبق باشد.

دانستن این معیارها به شما در انتخاب رنگ روکش خودرو کمک میکند. از دیگر موارد مهم برای انتخاب رنگ روکش شرایط آب و هوایی و اقلیمی، نوع کاربرد خودرو، شغل، تعداد افراد خانواده، افرادی که از خودرو استفاده میکنند و سلیقه شخصی افراد هستند. هر کدام از این ها تاثیر بسزایی در انتخاب رنگ روکش دارند و توجه به این موارد میتواند در انتخاب بهتر رنگ روکش خودرو به شما کمک کند. حال به برسی دقیق تر هر یک از این موارد می پردازیم.

موارد موثر در انتخاب رنگ روکش خودرو

تولید کنندگان خودرو، رنگ اجزای داخلی خودرو و بدنه را متناسب با هم قرار میدهند که همین مورد باعث زیبایی فضای داخلی خودرو میگردد. چنانچه در مناطق گرم رانندگی میکنید انتخاب روکش خودرو با رنگ های روشن درست ترین انتخاب برای شماست. زیرا رنگ های تیره نور خورشید و گرما را به خود جذب میکنند و باعث گرمای داخل خودرو میشود. و اگر مدت زیادی رانندگی میکند بهتر است از روکشی استفاده کنید که در طولانی مدت باعث خستگی شما نشود. روکش هایی با رنگ های ملایم این ویژگی را دارند.

واضح است که روکش هایی با رنگ روشن خیلی زود کثیف می شوند پس اگر شغل شما به گونه ای است که در طولانی مدت رانندگی میکنید و یا از خودرو خود در حمل و نقل عمومی استفاده میکنید انتخاب روکش با رنگ تیره برای شما مناسب تر خواهد بود و حتی اگر فرزند خردسال دارید و تمیزی خودرو برای شما مهم است روکش هایی با رنگ تیره بهترین انتخاب برای شما است. البته سلیقه شخصی افراد در انتخاب رنگ روکش موثر است که ممکن است از این قواعد مستثنا باشد و افراد رنگ مورد پسند خود را انتخاب کنند.

رنگ روکش خودرو با توجه به جنس

یکی دیگر از مواردی که در انتخاب رنگ روکش خودرو موثر است جنس روکش است و بر اساس اینکه روکش ماشین پارچه ای است یا چرمی، میتواند انتخاب های متفاوتی براساس رنگ و طراحی که دارد در اختیار شما قرار دهد. همانطور که می دانید روکش های چرم در رنگ های محدود تری به نسبت روکش های پارچه ای تولید میشوند و هرکدام از این متریال ها با یک سری از رنگ های خاص خودشان جلوه زیبایی خواهند داشت.

روکش صندلی ام وی ام 315 مطابق با طرح و جنس تودوزی و رودری خودروی مورد نظر طراحی شده و علاوه بر قابلیت شست و شو با توانایی حفظ حالت خود در برابر گسترش آتش سوزی، ساییده شدن و لکه گیری بسیار مقاوم می باشد.

مثلا با رنگ هایی مشکی، و تناژ کرم بسیار زیباست. و روکش های پارچه ای که معمولا تنوع رنگ بیشتری دارد، و در اکثر رنگ ها در بازار موجود است، با رنگ های مشکی، کرم، طوسی و ذغالی ظاهر خودرو شما را لوکس و جذاب میکند و همین باعث شده که طرفداران بیشتری داشته باشد. اگر قرار است از روکش پارچه‌ای استفاده کنید، جدا از رنگ پارچه باید به نوع طراحی که در بخش‌های مختلفی پشتی روکش، نشیمنگاه و رویه وجود دارد، رنگ و طراحی شیکی را انتخاب کنید تا با ظاهر داخلی و نوع خودرو شما هماهنگی لازمی را داشته باشد.

اما علاوه بر این، نکته های دیگری هم وجود دارند که لازم است برای انتخاب رنگ روکش در نظر گرفته شوند.

رنگ روکش همسان یا تضاد

توجه به رنگ اجزای داخلی خودرو مثل داشبور، کنسول جلو و کمربند ایمنی که به آن تریم گفته میشود، میتواند به شما در انتخاب رنگ روکش کمک کند. شما میتوانید با توجه به سلیقه فردی دو انتخاب داشته باشید، رنگ همسان و یا تضاد. اگر رنگ همسان را انتخاب کنید باید با توجه ب رنگ اجزای داخلی خودرو، رنگی را برای روکش انتخاب کنید که در یک تناژ رنگی باشند. برای زیباتر شدن فضای داخل خودرو میتوانید از روکش فرمان دارای رنگ یکسان با سایر اجزا استفاده کنید.

گزینه دومی که برای شما قابل انتخاب است رنگ متضاد است. که در انتخاب رنگ یکی ازادوات مهمی است که رنگ روکش را با توجه به آن انتخاب میکنند رنگ داشبورد است که رنگ اجزای داخلی به نحوی باید مکمل رنگ داشبورد باشند. رنگ کمربند ایمنی نیز از مواردی است که رنگ روکش را با توجه به آن انتخاب میکنند که در این صورتی شما روکش را انتخاب میکنید. که رنگ آن مکمل رنگ اجزای داخلی خودرو باشد.

برای نمونه روکش طوسی با تریم مشکی و یا برعکس بسیار جذاب به نظر میرسد. از ویژگی های خوب رنگ تضاد این است که اگر رنگ های درستی را در کنار هم قرار دهید بسیار جلوه زیبایی خواهد داشت.

به این نکته توجه داشته باشید که در انتخاب رنگ روکش به سبک خودرو نیز توجه کنید زیرا انتخاب رنگ روکش صندلی خودرو کلاسیک از مدرن متفاوت است. بهتر است از رنگ های جیغ و شاد و شلوغ برای خودرو های با سبک کلاسیک استفاده نشود استفاده از رنگ های جیغ برای رنگ روکش، بیشتر مناسب خودرو های اسپرت و سلیقه های خاص است. روکش خودرو یکی از تزئینات داخلی و از پرفروش ترین لوازم جانبی خودرو به شمار می آید که با توجه به دیگر ادوات کابین داخلی مانند رنگ داشبورد، رنگ بدنه خودرو و رنگ کمربند ایمنی انتخاب می شود.

رنگ روکش های صندلی به دو شکل تک رنگ و دورنگ در بازار موجود می باشند. خوب است که با شناخت معیارهای انتخاب رنگ روکش صندلی خودرو آشنا شده تا انتخاب خوب و مناسبی داشته باشیم. انتخاب رنگ مناسب که با دیگر ادوات کابین داخلی خودرو منطبق باشد.

انتخاب بهترین رنگ روکش صندلی خودرو - آذین روکش

انتخاب رنگ روکش صندلی خودرو با توجه به شغل:

برای انتخاب رنگ روکش خودرو توجه به آب و هوای منطقه بسیار حائز اهمیت است. چنانچه در مناطق گرم رانندگی می کنید باید از انتخاب رنگهایی که نور خورشید را جذب می کنند ( رنگهای تیره ) دوری نمایید چرا که باعث ایجاد هوای گرم بیشتری در داخل کابین خواهد شد.

همچنین اگر مدت زمان زیادی رانندگی می کنید باید توجه ویژه ای به رنگ روکش صندلی آن داشته باشید که سبب ایجاد خستگی در شما نشود.

همچنین اگر از خودرو خود در حمل و نقل عمومی استفاده می کنید انتخاب روکش هایی به رنگ روشن که خیلی زود کثیف می شوند، انتخاب مناسبی نخواهد بود.

انتخاب رنگ روکش صندلی خودرو با توجه به رنگ کمربند ایمنی:
کمربند ایمنی یکی از ادوات مهم کابین داخلی خودرو محسوب می شود که توسط کارخانه در همه ی خودرو ها تعبیه شده است و اگر توجه کنید رنگ آن دیگر ادوات کابین داخلی چون داشبورد و کنسول جلو انتخاب شده است.
لذا می توان در انتخاب رنگ روکش صندلی خودرو هم از این ایده الهام گرفت و رنگ روکش خودرو را با توجه به رنگ تریم ( تریم: به مجموعهادوات کابین داخلی خودرو اعم از داشبورد، تزئینات و تودوزی صندلی گفته می شود.)انتخاب کرد.
حال می توان این رنگ همسان با رنگ کمربند ایمنی انتخاب شود و یا از رنگ متضاد با آن برای زیبایی و هارمونی استفاده کرد.

رنگ همسان

انتخاب رنگ همسان در طیف اصلی تریم می تواند رنگ مناسبی برای روکش صندلی باشد. رنگ روکش صندلی ماشین می تواند مشابهت مستقیمی با تریم اصلی کابین داخلی خودرو داشته باشد و حتی می تواند طیفی از رنگ تریم اصلی را هم در بر داشته باشد.

رنگ متضاد

انتخاب رنگ متضاد در طیف اصلی تریم هم انتخاب مناسب و خوبی خواهد بود. با توجه به چرخه ی رنگ، رنگهای متضاد وقتی در کنار یکدیگر قرار میگیرند جذابیت و زیبایی خاصی بوجود می آورند از اینرو می توان از این هارمونی در انتخاب رنگ روکش صندلی خودرو بهترین بهره را برد.
بطور مثال اگر کمربند ایمنی خودرو شما مشکی است شما می توانید با انتخاب روکش زرشکی یا ترکیبی از مشکی و زرشکی، زیبایی خیره کننده ای را در کابین داخلی خودرو خود بوجود بیاورید.
ترکیب های دو رنگ این روزها مشتریان خاص خودش را دارد و بسیاری از افراد با انتخاب درست دو رنگ متضاد در روکش صندلی جلوه های بصری زیبایی را بوجود می آورند.

مناسب ترین رنگ روکش خودرو:

انتخاب رنگ روکش صندلی خودرو مناسب، جذابیت فوق العاده ای به کابین داخلی خودرو می بخشد و البته که از روکش اصلی آن هم به خوبی محافظت می نماید.

با توجه به تنوع رنگی که در انتخاب روکش صندلی ماشین وجود دارد باید با توجه به تریم اصلی خودرو، رنگ همسان یا متضاد را انتخاب نمود. حتی می توان ترکیبی از این دو رنگ را برای روکش صندلی برگزید تا جلوه و هارمونی بیشتری با بدنه خودرو و ادوات داخلی آن فراهم شود.

توجه داشته باشید که انتخاب رنگ روکش صندلی خودرو کلاسیک با خودرو مدرن نیز متفاوت خواهد بود. خوب است که از رنگ های شاد و جیغ برای روکش صندلی های خودرو های کلاسیک استفاده نشود. همچنین رنگ روکش های صندلی بسیار شلوغ هم برای این خودرو ها مناسب نیست.
استفاده از رنگ های جیغ و شاد بیشتر مناسب خودروهای اسپرت و جوان پسند می باشد چرا که در بدنه ی این خودروها در بازار از رنگهای متنوع و شادی استفاده شده است و بکار بردن همین رنگ ها در داخل خودرو و روکش صندلی هم مناسب و هماهنگ می باشد.

افراد میانسال هم می توانند با بهره مندی از نکات مهمی که گفته شد رنگ روکش صندلی مناسبی برای خودروی خود انتخاب نمایند. در صورتی که تمایل به استفاده از رنگ های شاد دارند بهتر است تا از طیف های تیره تر رنگهای شاد استفاده
بانوان جوان می توانند در انتخاب رنگ روکش صندلی با توجه به نکات مهم از رنگهای شاد و جیغ و دو رنگ که با تریم داخلی خودرو در هماهنگی می باشد به راحتی استفاده کنند. به سایت youtube مراجعه کنید

دکمه بازگشت به بالا