فرهنگ و هنرکسب و کار ایرانی

بهترین بازی های ایکس باکس برای کودکان

ایکس باکس 360 را باید یکی از محبوب‌ترین کنسول‌های بازی برای خیلی از مردم دانست و با تنوع و ویژگی‌های بازی‌های آن، همچنان بسیاری از علاقه‌مندان از آن استفاده می‌کنند. ایکس باکس ۳۶۰ همچنین دارای بسیاری از بازی‌های مناسب برای کودکان و سنین پایین است و ما در این مطلب به طور خاص به معرفی بهترین بازی‌های ایکس باکس 360 برای کودکان می‌پردازیم.

Minecraft

یک بازی ساخت و ساز محبوب که به کودکان اجازه می‌دهد تا دنیای خود را به صورت خلاقانه بسازند و با دوستان خود آن را به اشتراک بگذارند. این بازی سال‌های زیادی است که نه تنها برای کودکان که بلکه برای هر سنی درمیان محبوب‌ترین بازی‌های جهان جای گرفته است.

Lego Marvel Super Heroes

یک بازی اکشن-ماجراجویی که شخصیت های محبوب مارول را با لگوهایی بازسازی کرده است. این بازی برای سن هفت سال به بالا یک بازی کاملا مناسب است.

Plants vs. Zombies

یک بازی استراتژیک بسیار محبوب که باعث می‌شود کودکان به نحوی خلاقانه و با استفاده از گیاه‌های مختلف پیروزی خود را در برابر زامبی‌ها کسب کنند. این بازی از زمان انتشار خود تاکنون به یکی از محبوب‌ترین بازی‌های جهان تبدیل شده و خیلی از مردم نیز در گوشی‌های خود آن را بازی می‌کنند.

Rayman Origins

یک بازی پلتفرمر بسیار جذاب که با شخصیت‌های فانتزی مانند ریمن و گلوبوکس پر از اتفاقات هیجان‌انگیز است. سبک پلتفرمر از قدیمی‌ترین سبک‌های بازی است که طی آن بازیکن باید از روی مواتع عبور کند تا به هدف نهایی بازی برسد. از دیگر بازی‌های محبوب در این سبک می‌توان به Sonic Mania، Crash Bandicoot 4: It’s Abbot Time و Super Mario Galaxy اشاره کرد. Sonic & All-Stars Racing Transformed بازی‌های سونیک سال‌های سال است که طرفداران خود را در سراسر جهان دارد؛ Sonic & All-Stars Racing Transformed نیز یک بازی مسابقه‌ای جذاب که با شخصیت‌های محبوب سونیک و دیگر شخصیت‌های سرگرم‌کننده از دنیای بازی‌ها پر است.

Kinectimals

یک بازی شبیه سازی است که کودکان به عنوان دوست صمیمی یک حیوان در آن بازی می‌کنند در محیط گشت می‌زنند. همچنین ماجراجویی‌های ویژه‌ای نیز برای مراحل بازی در نظر گرفته شده است. لازم به ذکر است که برای انجام این بازی باید محصول جانبی kinect نیز بر روی دستگاه خود داشته باشید. Viva Pinata یک بازی شبیه‌سازی است که با ساخت یک جهان رنگی، کارتونی و البته ماجراجویی برای کودکان بسیار مناسب است. در این بازی کودکان باید از گل‌ها و حیوانات خانگی خود مراقبت کنند و آن‌ها را پرورش دهند.

باید گفت که این تنها چند نمونه از بازی‌های محبوب برای کودکان در ایکس باکس ۳۶۰ هستند. برای انتخاب بازی مناسب برای کودک خوددر شرایطی که گیم‌پلی تعداد قابل‌توجهی‌ از بازی‌های ویدیویی با اعمال خشونت‌آمیز گره خورده، تصمیم گرفتیم تا به معرفی عناوینی بپردازیم که برای کودکان رنج‌های سنی متفاوت مناسب هستند. صنعت بازی‌های ویدیویی طی بیست سال گذشته رشد زیادی داشته است و در حال حاضر محبوب‌ترین مدیوم سرگرمی در سرتاسر جهان محسوب می‌شود. عوامل مختلفی در رخ دادن این اتفاق دخیل بوده‌‌اند که برای مثال می‌توان به مناسب بودن بازی‌ها برای رده‌های سنی مختلف اشاره کرد. اگرچه گیم‌‌پلی تعداد قابل‌توجهی از بازی‌ها شامل اعمال خشونت‌آمیز می‌شود اما بازی‌های مناسب کودکان یا نوجوانان کم نیستند.

دیگر عامل، فایده‌ی انجام بازی‌های ویدیویی است. این محصولات جدا از توانایی سرگرم کردن مخاطبان خود، می‌توانند مغز را تحریک کرده و باعث بهبود عملکرد حافظه شوند. عامل سوم و پایانی، نقشی است که بازی‌ها می‌توانند در بهبود روابط انسانی ایفا کنند. به‌واسطه‌ی انجام بازی‌ها فرصتی مهیا می‌‎شود که والدین در کنار فرزندان خود نشسته و به‌همراه آن‌ها به انجام یک سرگرمی بپردازند. این موضوع بدون شک تاثیر به‌سزایی در افزایش صمیمیت میان والدین و فرزندانشان دارد.

در ادامه لیستی از بازی‌های مناسب کودکان آماده شده است که والدین می‌توانند بدون هیچ گونه نگرانی نسبت به پیامدها، آن‌ها را خریداری کرده و در اختیار فرزندانشان قرار دهند. همچنین تعدادی از این بازی‌ها قابلیت تجربه به‌صورت چندنفره را دارا هستند. در نتیجه والدین می‌توانند ساعاتی از وقت‌های آزاد خود را به انجام این بازی‌های ویدیویی به‌همراه فرزندانشان اختصاص دهند. در ادامه، لیست مربوط به بازی‌های مناسب کودکان سه الی پنج سال قرار گرفته است.  بهتر است با نظارت بسیار زیاد برای خرید بازی راست  اقدام نمایید.

Super Mario Odyssey​

Super Mario Odyssey بدون اغراق یکی از بهترین پلتفرمرهای سه بعدی ساخته شده در تاریخ صنعت بازی‌های ویدیویی است. اگرچه بازی‌های فرنچایز ماریو برای تمامی سنین مناسب هستند اما Odyssey یک ویژگی‌ مهم دارد که باعث شده تا برای کودکان گزینه‌ی فوق‌العاده‌ای باشد: حالت کمکی یا Assist Mode. با فعال کردن این حالت، میزان سلامتی ماریو دو برابر شده، سقوط منجر به مرگ فوری نمی‌شود و از همه مهم‌تر، یک نشانگر ظاهر می‌شود تا کاربر را به سمت هدف اصلی‌اش راهنمایی کند. از آن‌جایی که سیاره‌های طراحی شده برای Odyssey نسبتاً وسیع هستند و محتویات زیادی در داخل آن‌ها قرار گرفته، کودکان برای انجام ماموریت‌ با مشکل مواجه می‌شوند. فعال‌سازی این حالت می‌تواند چالش‌های احتمالی را برای کاربران کم سن و سال حذف کند.

کاربر دوم را هم می‌توان به Super Mario Odyssey اضافه کرد که وظیفه‌ی کنترل کَپی، کلاه ماریو، به او سپرده می‌شود. اگر والدینی قصد دارند تا به‌همراه کودک خود به تجربه‌ی Odyssey بپردازند، توصیه می‌کنیم کنترل کَپی را به او بسپارند؛ زیرا کنترل این شخصیت نیاز به مهارت خاصی ندارد و کودکان به‌راحتی از پس انجام آن برخواهند آمد. به‌ هر حال، چگونگی تجربه‌ی این نسخه از فرنچایز ماریو مهم نیست چون این بازی به‌ گونه‌ای طراحی شده که تجربه‌ای دوست داشتنی را هم برای بزرگسالان و هم برای کودکان رقم بزند.

کنسول xbox 360 برای اولین در سال 2005 عرضه شده اما هنوز هم خیلی از گیمرها وجود دارن که بازی‌های مورد علاقه‌شون رو با استفاده از این کنسول خاطره‌انگیز تجربه می‌کنن. به همین دلیل تصمیم گرفتیم در مقاله امروز مجله ایسل بهترین بازی‌های ایکس باکس 360 رو برای شما کاربران گرامی معرفی کنیم. اگه می‌خواین با این بازی‌های هیجان‌انگیز آشنا بشین و خودتون رو برای روزهالیست بهترین بازی‌های ایکس باکس 360 گیم‌هایی که در این مقاله معرفی می‌کنیم، در دسته‌بندی‌های مختلفی قرار دارن تا هر سلیقه‌ای که داشته باشین، بتونین یک یا چند تا از اون‌ها رو تجربه کنین و ازشون لذت ببرین. پس بدون معطلی بیشتر بریم سراغ معرفی بهترین بازی‌ها برای ایکس باکس 360:

  1. GTA V

GTA 5 یا به عبارت آشناتر همون GTA V یکی از گیم‌هاییه که گذشت زمان تاثیر زیادی در افت محبوبیتش نداشته. با این که این بازی در سال 2013 عرضه شده اما هر سال جزو محبوب‌ترین بازی‌های سال شناخته می‌شه. همین مسئله کافیه تا متوجه بشین این بازی چه کیفیتی داره. این نسخه از سری بازی‌های GTA مربوط به داستان 3 کاراکتر به نام‌های ترور، برد و مایکله. در این بازی شما مراحل مختلفی رو در نقش هر 3 کاراکتر پشت سر می‌ذارین و در طول مراحل بازی از یه خلافکار خرده‌پا به یکی از بزرگترین مجرمان شهر تبدیل می‌شین. بازی داستان فوق‌العاده جذابی داره که شما رو برای ادامه دادن اون تا انتها ترغیب می‌کنه.

این مقاله هم شاید به کارت بیاد: بهترین بازی­‌های ترسناک از جذابیت‌های بازی GTA V می‌تونیم به این مورد اشاره کنیم که بازی پایان مشخص و قطعی نداره و به تصمیم‌های شما وابسته است؛ به این معنی که اگه در نقاط بخصوصی از بازی تصمیم‌های مشخصی بگیرین، بازی به شکل خاصی تموم می‌شه و اگه تصمیم‌های دیگه‌ای بگیرین، پایان بازی به شکل دیگه‌ای رقم می‌خوره. سرگرم کنین، تا انتهای این مقاله با ما همراه باشین!

لیلا بنی نعمتی

من لیلا هستم، خبرنگاری که با نگاهی به آینده، مسائل امروز را تحلیل می‌کنم. در این سایت، با بررسی روندهای اجتماعی و اقتصادی، به دنبال درک بهتر چالش‌ها و فرصت‌های پیش روی جامعه در آینده هستم.
دکمه بازگشت به بالا