اقتصادیکسب و کار ایرانی

بررسی و مقایسه ایمنی درب های اتوماتیک و درب های دستی

در مقاله زیر هدف این اساس است که یک مقایسه اساسی از تفاوت عملکردهای و درب دستی دید کلی به دست آوریممهمترین نکته این مسئله است که آیا یک درب ایمن کار می کند یا خیر؟البته باید بدانید چنین مواردی جزو چیزهایی است که در ذات طراحی هر دربی وجود دارد.درب های اتوماتیک و نیمه اتوماتیک در انواع مختلف در سراسر دنیا وجود دارندبیشتر مردم در طول روز با درب برقی سر و کار دارند به دلیل آموزش و آگاهی ضعیف این احتمال وجود دارد که از یک درب به صورت ناآگاهانی از جانب کاربر استفاده شود.

تنظیم برد درب اتوماتیک آموزش و نکات مربوط به آن | درب اتوماتیک-درب اتوماتیک شیشه ای

به طور کلی در مواجه با یک درب یا باید درب به صورت خودکار باز شود و یا اینکه از طریق دستگیره در را فشار دهید تا باز شود و به منطقه ای که نیاز دارید دسترسی پیدا کنید شنااسایی نوع درب ها معمولاً سریع و فوریتوسط کاربران انجام می‌شود و به گونه ای خاص و خودآموز در خودآگاه انسان قرار دارد.اولین واکنش منطقی با دیدن در ب این تفکر است که باید از آن عبور کرد و وارد ساختمان شد .

درب ورودی یا باید اتوماتیک یا اینکه غیر اتوماتیک باشد البته نوع دوم را بیشتر دیده ایم و برخورد کرده ایم .هر فردی در حافظه ناخودآگاه خود دارای تجربیات و تصوراتی در مورد انواع درب و نحوه عملکرد آن ها می باشد ضمناً هر فردی در فاصله معینی از یک درب منتظر یک واکنش است اگر هیچ واکنشی دریافت نشود مطمئناًبه سراغ این می رویم که درب را با عملیات دست و فشار دستگیره باز کنیمبنابراین ما به عنوان کاربر انواع درب منتظره یک کنش و واکنشی مانده و سپس تصمیم گیری می کنیم.

تشخیص نوع درب با چشم:

از روی دستگیره های موجود روی درب و یا امکانات سخت افزاری نصب شده روی درب می توان نوع آن را تشخیص داد همچنین استفاده از برچسب های “بفشارید” و یا “بکشید” نیز می توان نوع درب و عملکرد آن را را تشخیص داد.از سوی دیگر وقتی به یک درب نزدیک می شویم و به صورت خودکار باز می شود طبق تجربیات گذشته سناریو های عبوری تداعی شده و عبور خود را زمانبندی می‌کنیم.

انواع موتور درب های اتوماتیک، ریموت کنترل و چشمی (سنسور) درب اتوماتیک جزء قطعات الکترونیکی در برقی به حساب می آیند. برد درب اتوماتیک، ترانس، باطری بک آپ و کلید تغییر حالت از دیگر اجزای الکترونیکی انواع درب برقی در اصفهان می باشند.

در هر موقعیتی تعامل های دیداری مبنی بر سر نخ‌ هایی که به دست می آوریم منجر به نوعی تعامل با درگاهی می شود که باید از آن عبور کنیم
چه درب اتوماتیک باشد و چه درب دستی همه ما عادت داریم، تا طبق انتظارات پارامترهای خاصی پدیدار شود این پارامترها عموماً دارای مفاهیمی از نوع:

1) انواع درب ها
2) سالم بودن درب ها و یا خرابی آن می باشد.
3) بیشتر افراد از صدمات ناشی از خرابی درب ها آگاه نیستند.

بررسی آسیب های درب اتوماتیک

از میان آسیب های بررسی شده درب اتوماتیک که گاهاً منجر به مرگ افراد شده است مهمترین و شایعترین دلایل عدم بررسی عملکرد و بازرسی مداوم ، سرویس درب اتوماتیک بوده که به صورت مستند نیز اثبات شده است آسیب ها معمولاً به دلیل قطع سنسور ها و حس گر هستند و ناشی از عدم بررسی عملکرد به صورت مداوم هستند.

افراد هنگام ورود به به دلیل استفاده از تلفن های همراه و همچنین عجله کردن افراد برای رفت و آمد ممکن است به صورت ناخودآگاهانه خطراتی را برای سایر افراد ایجاد کنند.در بازبینی از فیلم های ذخیره شده مشاهده می‌شود که افراد مسن معمولاً در هنگام زمانبندی نیز دچار سردرگمی شده و ممکن است که آسیب های جدی ببینند.همچنین عدم تنظیم درست سوئیچ های درب اتوماتیک نیز ممکن است که باعث ایجاد آسیب به افراد هنگام عبور و مرور شود.

هدف این مقاله ارائه مقایسه ای اساسی از تفاوت در عملکرد ایمن و استفاده از و دستی است.اساسی ترین مسئله در تعیین اینکه آیا یک درب مطمئن کار می کند ، مربوط به طراحی ذاتی است که توسط سازنده هر سیستم درب خاص ایجاد شده است. درب های اتوماتیک و نیمه اتوماتیک در انواع مختلف در همه جای دنیا وجود دارد.

بیشتر افراد به طور روزانه با نوعی از درهای اتوماتیک در تماس هستند. استفاده بدون آموزش از اکثر سیستم های درب بدون آگاهی کاربر رخ می دهد. این فرض که در صورت مواجه شدن با دروازه ای که شما را مسدود کرده است ، این است که یا اتوماتیک باز می شود یا باید دستگیره در را فشار داده یا بکشید تا از ناحیه مورد نظر خود دسترسی پیدا کنید. تعامل با انواع درها در اکثر افراد معمول است و ارزیابی سریع و اساسی بسیاری از درها معمولاً بلافاصله توسط ورود و خروج کاربر انجام می شود.

اولین واکنش منطقی هنگام نزدیک شدن به درب این است که من باید با عبور از درگاه وارد ساختمان شوم. انتظار من این است که این یا غیر اتوماتیک باشد زیرا من در طول زندگی خود این نوع درب را در بسیاری از مناطق دیگر دیده ام. من یک حافظه فرعی آگاهانه ذخیره شده دارم که بر اساس تجربیاتم از برخوردهای قبلی با درهای ورودی که ویژگی های خاصی از ظاهر دارای انگیزه خاصی که مرتبط هستند ، دارم.

در مرحله دوم ، من می توانم تعیین کنم و انتظار داشته باشم که درب باید چگونه به عکس العمل من واکنش نشان دهد. اگر در فاصله چند متری از درب هیچگونه عملکرد خودکار تشخیص داده نشود ، سریع تشخیص می دهم که درب برای کار کردن و حرکت در آن به فعالیت بدنی من احتیاج دارد.به محض تعیین هر یک از این دو گزینه ، من ، به عنوان کاربر ، تعهدات خود را برای دستیابی به منطقه مورد نظر درک می کنم.

نشانه هایی که معمولاً غیر اتوماتیک بودن ورودی را نشان می دهد شامل دستگیره درها ، دستگیره ها یا دستگاه های سخت افزاری است. اگر بر روی درب برچسب های جهت دار مانند PUSH یا PULL وجود داشته باشد ، این سرعت باعث می شود تا کاربر بتواند تعهدات شخصی عبور از درگاه را تعیین کند. از طرف دیگر ، اگر در هنگام نزدیک شدن به درب به طور اتوماتیک باز شود ، دانش ذخیره شده در مورد حافظه سناریوهای گذشته را حفظ می کند که در آن من با موفقیت از دهانه درب عبور کرده ام بدون اینکه مجبور باشم درها را لمس کنم.

در هر شرایطی ، تصمیمات شخصی مبتنی بر سرنخ های بصری منجر به نوعی تعامل با درگاهی می شود که باید از آن عبور کنیم.خواه در اتوماتیک باشد و خواه دستی ، همه ما تا حدی عادت کرده ایم که انتظار برآورده شدن برخی پارامترها را داشته باشیم. این پارامترها شامل مفاهیمی هستند که به طور کلی هر درگاهی که استفاده می کنیم در ترمیم و عملکرد صحیحی قرار دارند. اکثر افرادی که از درها استفاده می کنند ، از احتمال آسیب دیدگی شخصی از یک در ورودی خراب آگاه نیستند.

من بطور مداوم بعنوان شاهد بسیاری از موارد آسیب دیدگی که مربوط به سو عملکرد سیستم های درب از نوع خودکار و دستی است . به طور کلی در این لیست موارد جراحات شخصی ادعاهای مرگ غیرقانونی وجود دارد که در اثر تعاملات منفی با انواع مختلف سیستم های درب ایجاد شده است. با این حال ، بارها ادعاهای آسیب دیدگی درب در نتیجه تعامل نادرست کاربر با یک درب مناسب نگهداری شده و با ایمنی کار می کند.

از میان صدها ادعای جراحات در مورد من كه نظرات كارشناسی را ارائه داده ام ، بیشتر آسیب ها به طور مستقیم نسبت داده شده و ثابت شده كه مربوط به وضعیت نادرست نگهداری سیستم درب است. شایع ترین دلیل این صدمات ، عدم تعمیر و نگهداری منظم و شایسته پیشگیری و تصمیم سهل انگارانه مالک برای بازرسی نکردن در است. دفتر حفاظتی کیمیا یکی از معتبرترین دفاتر در زمینه درب های اتوماتیک است.

صدمات مربوط به سیستم های درب اتوماتیک معمولاً به دلیل نوعی ادغام حسی قطع شده یا کنترل درب با تنظیم نادرست بوده است. با این حال ، تقریباً در 10٪ موارد جراحات شخصی مربوط به درهای اتوماتیک ، کاربران این درها کاملاً مسئول جراحات خود هستند. افراد هنگام مکالمه با تلفن های همراه خود به پنل های ثابت درهای گردان رفته اند. آنها به دلیل اشتراک در محفظه های چرخان از تعهدات خود برای مشاهده سایر کاربران بی اطلاع بوده اند و یا بی صبرانه منتظر مانده اند تا نوبت استفاده از درب برای آنها باشد.

من شاهد بوده ام ، هنگام مشاهده فیلم  ، افراد مسن در حال واکنش “فریبنده” یا اضطراب پیش بینی شده از سیستم درب کشویی بودند که هرگز با آنها تماس نداشته است. سایر کاربران سوئیچ ها را به طور نادرست فعال کرده اند که درهای ورودی مجاور کار می کنند و از سرخوردگی ، بی حوصلگی و یا عدم درک ، به درستی درها را کشیده اند که منظور از آن باز کردن در جهت های مخالف بوده و منجر به صدماتی می شود که صرفاً تقصیر کاربر بوده و نه تجهیزات.

 

دکمه بازگشت به بالا