سلامت و تندرستی

بررسی اثر شرایط فرایند اکستروژن و فرمولاسیون بر برخی ویژگیهای فیزیکوشیمیایی میان وعده حجیم

بررسی اثر شرایط فرایند اکستروژن و فرمولاسیون بر برخی ویژگیهای فیزیکوشیمیایی میان وعده حجیم بر پایه کنجاله بادام (Amygdalus communis L) و بلغور ذرت بحران کمبود مواد غذایی از یکسو و نیاز روز افزون جامعه به فراوردههای غذایی نوین و مغذی، استفاده مجدد پس ماندهای کشاورزی را اجتناب ناپذیر میسازد. از این رو در این تحقیق بر پایه طرح ترکیبی (Combined) اثر متغیرهای فرمولاسیون شامل؛ نسبت سطوح کنجاله بادام(Amygdalus communis L.) به بلغور ذرت(30:70-10:90درصد وزنی-وزنی) و شرایط فرایند اکستروژن شامل سرعت چرخش مارپیچ(220-120 دور بر دقیقه) و رطوبت خوراک ورودی(16-12 درصد) بر پاسخهای میزان رطوبت، فعالیت آبی، تخلخل، شاخصهای رنگی(روشنی ، قرمزی و زردی) و ویژگیهای حسی(بافت، رنگ و پذیرش کلی) میان وعده حجیم بررسی گردید. نتایج نشان داد؛ ویژگیهای تحت بررسی فراورده نهایی متاثر از فرمولاسیون خوراک و شرایط فرایند اکستروژن بود، بطوریکه کاهش نسبت کنجاله بادام به بلغور ذرت و کاهش رطوبت خوراک ورودی موجب کاهش رطوبت و فعالیت آبی محصول گردید. شرکت Silesia تولیدکننده انواع اسانس های مشابه طبیعی و مصنوعی مورد استفاده در محصولات غذایی مختلف، در سال 1910 در کشور آلمان تاسیس شده است و با گسترش تدریجی خود تا به امروز و ایجاد امکانات تولید در آمریکا و آسیا علاوه بر اروپا، به یک تولیدکننده جهانی مبدل شده است.

نتایج حاکی از این بود که محصول ضمن داشتن ویژگیهای تغذیهای و بافت متخلخل، از لحاظ مصرف کننده نیز مورد پذیرش قرار گرفت. براي تحقق يک ايده به کسب وکار موفق بايد آن را از ابعاد گوناگون مانند بازار، توجيه اقتصادی، شرايط سرمايه گذاری، مدل سازی کسب وکار، زيرساخت های فنی و فرآيند های توليد مورد مطالعه قرار گيرد. باعث افزایش ریسک میگردد باید بیشتر موردتوجه قرار گیرد. دکتر Horst Rosenbauer، مدیر تولید تصفیه و جداسازی در Hahnemühle می گوید: “به منظور درک در موضوع کاغذهای فیلتر، ما در ابتدای هر آموزش، یک تور راهنما را از مرحله تولید تا آزمایشگاه آزمایشی در اختیار مبتدی ها قرار می دهیم. به گونه ای که در بسیاری از کشور ها ترجیه عامه، ماندگاری کوتاه و مزه ای پنهان بوده، در حالی که مزه های ماندگار و قوی تر باب طبع مصرف کنندگان در ناحیه خاورمیانه است. و تاثیرات آن در صنعت عطرسازی به چه صورت است. مکانیسم اصلی مایع دستشویی و مواد شوینده حتی با فرمولاسیون های متفاوت به یک شکل می باشد اما اثرگذاری مایعات شوینده با توجه به مواد سازنده ی به کار رفته و در نتیجه فرمول مایع دستشویی متفاوت، قوی تر و یا ضعیف تر می شود. در این صورت اسانسهای حاصله از نظر کمیت، کیفیت و همچنین عناصر و اجزاء تشکیل دهنده از اندامی به اندام دیگر تفاوت دارند، به طوری که مثلاً تولید کنندگان عطر و ادکلن به خوبی میدانند که اسانسهای حاصل از گلهای نارنج تلخ در مقایسه با اسانسهای استخراج شده از پوست و میوه این گیاه از کیفیت و ارزش بیشتری برخوردار میباشند.

که در این واحد صورت می پذیرد وسایل شیشه ای و قنادی خاص خود رانیاز دارد که در این واحد موجود می باشد. مواد جدید آزمایش شده و مواد موجود کاهش می یابد. خمیر دندان سنسوداین حاوی پتاسیم نیترات و فلوراید است که فلوراید موجود در آن، استحکام بیشتر و جلوگیری از پوسیدگی دندان را سبب میشود. به کارگیری پس ماندهایی مانند کنجاله دانههای روغنی موجب ورود مجدد این منابع ارزشمند به چرخه غذایی و ارتقاء ارزش تغذیهای و تولید فراورده فراسودمند در صنعت غذا میگردد. این پروانه نامه ای است که وزارت بهداشت ب شرکت وارد کننده کالا می دهد تا مشخص شود که این کالا با اجازه وزارت بهداشت وارد کشور شده است . در قبال این رشد است که، در خواست عرضه محصولات طبیعی در سرتاسر این کره خاکی، شدت پذیرفته است. این اسانس دلپذیر شادی آور است و با افسردگی و استرس مقابله می کند. ۲۳٫ برای ثبت سفارش واردات لوازم آرایشی و بهداشتی باید از طریق سایت ثبتارش اقدام کنید به این صورت که اول باید در این سایت عضو شوید و سپس از اطلاعات شخصی خود را ثبت کنید و بعد از آن اجازه ثبت سفارش دارید. در فرمولاسیون مایع دستشویی کرمی از ترکیباتی مانند لانولین به عنوان نرم کننده ی طبیعی و مرطوب کننده مانند گلیسرین، ویتامین B5، اوره و سدیم لاکتات برای کاهش التهاب ناشی از خشکی و خارش و..

در حالیکه افزایش کنجاله بادام به بلغور ذرت باعث کاهش تخلخل، شاخص زردی، صفات حسی (رنگ و بافت) شد. باید توجه داشت که در شرکتها برای میزان استفاده از اسانسها دکتر های آزمایشگاهی در کنار تولید هستند که نظارت کامل به مقدار مصرف اسانس دارند زیرا استفاده بیش از حد اسانس جایز نیست .پس از عزیزان و خانمهای خانه دار تقاضا میشود در مصرف اسانسهای خوراکی حد مجاز را رعایت کنند و از یک قطره شروع کنند تا مقدار نیاز . به عبارت دیگر با افزایش میزان ایزومالت و استویا شاخصهای سختی بافت و کالری کاهش و رطوبت، فعالیت آبی و خاکستر نمونهها افزایش یافت. پیشزمینه و هدف: علاوه بر اثرات نامطلوب صدا در سیستم شنوایی، میتوان به اثرات غیر شنوایی نیز اشاره کرد که سبب آزار و ناراحتی فیزیولوژیکی و اختلال در عملکردهای شناختی میشود. اسانس در واقع ماده طبیعی است که از یک گیاه یا مواد طبیعی با کمک فرآیند تقطیر یا نظیر آن، بدست میآید.

منبع: https://irchem.ir/formulation/fcosmetic/

تحریریه سی وی نت

خبرنگار اجتماعی با تمرکز بر مسائل توسعه پایدار و حفاظت از محیط زیست.
دکمه بازگشت به بالا