کسب و کار ایرانی

اینگونه شانس سلامت باتری لپ تاپ را به طور قابل توجهی افزایش دهید

سلامت باتری لپ تاپ شما به طور قابل توجهی با انتخاب یک شارژر لپ تاپ مناسب در ارتباط است. هنگامی که نتوانید یک شارژر خوب، با کیفیت و اورجینال برای لپ تاپ خود خریداری کنید، شانس سلامت باتری لپ تاپ را به طور قابل توجهی کاهش می دهید.

بالا بودن هزینه های خرید باتری لپ تاپ و تعویض سیستم باعث شده است تا مراقبت از این دستگاه به یک ضرورت تبدیل شود. اولین و مهم ترین اقدامی که برای مراقبت از باتری لپ تاپ خود می توانید انتخاب دهید، خرید یک شارژر لپ تاپ اورجینال است. اما به نظر شما شارژر اصلی لپ تاپ را چگونه می توان از تقلبی تشخیص داد؟

در هنگام خرید شارژر مناسب لپ تاپ چه فاکتورهایی باید در نظر گرفته شود؟

در این مطلب تصمیم داریم به شما بگوییم که چگونه می توانید شارژهای تقلبی لپ تاپ را از اصل تشخیص دهید. بنابراین اگر در مسیر خرید این محصول قرار دارید، مطالعه این مطلب می تواند برای شما بسیار مناسب باشد.

به قیمت توجه کنید.

اولین و مهم ترین فاکتوری که در تشخیص شارژر تقلبی از اصل لپ تاپ باید به آن توجه داشته باشید، قیمت است. در هیچ جای دنیا نمی توانید محصولات اصیل و با کیفیت را در قبال پرداخت هزینه ای بسیار ناچیز و پایین تر از عرف بازار خریداری کنید. این موضوع نشان می دهد که گاهی محصولات ارزان قیمت اصل نیستند. بنابراین اگر اصل بودن شارژر لپ تاپ برای شما مهم است، توصیه می شود به هیچ عنوان سراغ شارژرهای دارای قیمت بسیار ارزان نروید. به عبارتی اصالت را فدای قیمت نکنید.

کابل برق شارژر را بررسی کنید.

شارژر و کابل آن به دو صورت سر هم و جدا به فروش می رسند. فرقی ندارد شارژر لپ تاپ منتخب شما کدام یک از موارد ذکر شده باشد؛ انتظار می رود هیچ ردی از آسیب دیدگی بر روی بدنه آن مشاهده نشود. شارژرهای اصیل از کیفیت بالایی برخوردارند که باعث می شود در کوتاه مدت هیچ آسیبی نبیند. بنابراین اگر محصول منتخب بر روی بدنه خود نشانه هایی از آسیب را دارا است، توصیه می شود هر چه سریع تر از خرید صرفه نظر کنید.

شکل و ابعاد کانکتور شارژر را بررسی کنید.

منظور از کانکتور شارژر بخشی از است که عمل انتقال انرژی از شارژر به باتری را فراهم می کند. این بخش برای تبادل انرژی درون سوکت قرار می گیرد. شکل و ابعاد کانکتور اصل بایستی با شکل و ابعاد سوکت شما کاملا مطابق باشد و در هنگام قرارگیری درون سوکت لق نزند.

متاسفانه باید بگوییم شارژرهای فیک به دلیل داشتن کانکتورهای غیر استاندارد در بیشتر مواقع به سوکت شما آسیب وارد می کنند.

ولتاژ و آمپر شارژر را بررسی کنید.

یکی از مهم ترین فاکتورهایی که می تواند به شما کمک کنید یک شارژر لپ تاپ اصل خریداری کنید توجه به آمپر و ولتاژ شارژر است. اگه محصولی مناسب را برای خرید انتخاب کرده باشید، انتظار می رود آمپر و ولتاژ شارژ مشابه با آمپر و ولتاژ باتری لپ تاپ شما باشد. برای اطلاع یافتن از ولتاژ و آمپر باتری کافی است به مطالعه راهنمای لپ تاپ بپردازید. توجه داشته باشید اگر ولتاژ و آمپر شارژر و باتری تطابق نداشته باشند، نه تنها فرایند شارژ کردن باتری زمان بر خواهد شد، بلکه عمر باتری شما نیز به طور قابل توجهی کاهش می یابد.

 توان شارژر را بررسی کنید.

منظور از توان شارژر، میزان انرژی مصرف شده توسط این وسیله است. یکی دیگر از نکاتی که در هنگام خرید شارژر لپ تاپ اصل باید به آن توجه داشته باشید، توان است. توان شارژر نیز بایستی با توان دستگاه شما مطابقت داشته باشد. البته اگر ولتاژ و آمپر شارژر و دستگاه تطابق کامل داشته باشند، قطعا توان شارژر نیز با توان استاندارد دستگاه مطابقت خواهد داشت.

از سایت های معتبر خرید کنید.

توصیه ما به تمامی دوستانی که در حال برنامه ریزی برای خرید شارژر لپ تاپ اصل هستند، این است که تا حد امکان سعی کنند از سایت های معتبردر این زمینه کمک بگیرند. هنگامی که یک مجموعه معتبر برای دریافت خدمات انتخاب شود، قطعا شانس شما نیز برای خرید شارژرهای اورجینال افزایش می یابد. به هیچ عنوان در پی یافتن مجموعه هایی که از اعتبار بالایی برخوردار نیستند، نباشید. یادتان باشد لپ تاپ شما وسیله ای با قیمت بالا است و مراقبت از آن می تواند خود نوعی صرفه جویی در هزینه ها باشد. علاوه بر هزینه خرید شارژر لپ تاپ اصل نسبت به هزینه های تعویض و تعمیر باتری لپ تاپ بسیار کمتر است.

معایب استفاده از شارژر لپ تاپ کپی و تقلبی

حالا که به بررسی خرید شارژر لپ تاپ اصلی پرداختیم، خوب است بدانید استفاده از لپ تاپ های تقلبی چه عواقب وحشتناکی را برای شما به همراه خواهد داشت.

هنگامی که به جای خرید یک شارژر اورجینال سراغ محصولات کپی موجود در بازار می روید، به دلیل عدم تطابق ولتاژ و آمپر شارژر با دستگاه شما، فرایند شارژ شدن بسیار طولانی خواهد شد و نمی توان انتظار داشت شارژر در زمانی کوتاه انرژی مورد نیاز باتری را تامین کند. این موضوع باعث می شود تا سیستم شما داغ کند و باتری در دراز مدت دچار آسیب شود. یکی دیگر از مهم ترین معایب شارژرهای تقبلی و فیک این است که باعث می شود تا سیستم تنها برای مدت زمانی کوتاه انرژی جهت فعالیت داشته باشد. این باعث می شود تا نیاز باشد به صورت دائمی از شارژر استفاده کنید و در هنگام کار مستقیما لپ تاپ را به شارژ بزنید.

افرادی که از شارژرهای تقلبی برای شارژ کردن لپ تاپ خود استفاده می کنند باید بسیار مراقب خطر برق گرفتگی باشند. چرا که ممکن است این اتفاق ناخوشایند را نیز تجربه کنند. به همین دلیل است که گفته می شود برای حفظ سلامت باتری، سیستم و همچنین جلوگیری از وقوع اتفاقات ناخوشایند مانند آتش سوزی بهتر است از شارژرهای اصیل و با کیفیت استفاده کنید.

نتیجه گیری

در این مطلب به راهنمای خرید شارژر اصلی لپ تاپ پرداختیم و گفتیم که در هنگام خرید این محصول به چه فاکتورهایی باید توجه داشت. اگر کمی دقت به خرج دهید و در پی خرید ارزان نباشید، قطعا می توانید محصولی با کیفیت را ثبت سفارش کنید.

بهتر است در مسیر خرید شارژر لپ تاپ کمی حساسیت به خرج دهید و در پی یافتن بهترین مجموعه هایی باشید که در این زمینه فعالیت دارند. قطعا با کمک مراکز معتبر فروش لوازم جانبی لپ تاپ می توانید یک شارژر اورجینال تهیه کنید.

دکمه بازگشت به بالا