اقتصادیکسب و کار ایرانی

انواع جنس های کاپشن مردانه

کاپشن، مهم ترین لباس زمستانی محسوب می‌شود. این آیتم جز لاینفک کمد همه‌‌ی ما محسوب می‌شود؛ و از شما در برابر سرمای شدید محافظت می‌کند.‌ به عنوان آخرین لایه در استایل زمستانی، نقش مهمی دارد. کاپشن های مختلفی در بازار وجود دارد. هر مکان و شرایط آب و هوایی مختص خود را می‌طلبد. اگر کمی نوع استایلتان برایتان مهم است؛ ضروری است با انواع آن آشنا شوید.

پس تا پایان این مقاله همراه ما باشید، انواع آن را بشناسید، کاربرد آن را بدانید.

کاپشن پافر

جز آیتم های شناخته شده‌ در استایل زمستانی است. پافر یک کالای ضروری در کمد شما است. بهترین گزینه برای روزهای سرد استخوان سوز است. پافر به دلیل خاصیت ضدآب و لایه حجیم دونی‌‌اش مناسب درجه هوای منفی صفر و روزهای برفی است. نام پافر برگرفته از پوفر فیش است. پوفر نوعی ماهی است، که هنگام احساس خطر پوف میکند. به دلیل ظاهر پوف دار این نوع کاپشن، اسم پافر را بر آن گذاشته اند.

کاپشن بادگیر


همان طورکه از نامش پیداست. کاپشن بادگیر از شما در برابر وزش باد شدید محافظت می‌کند. بادگیر اولین انتخاب در استایل کوهنوردان است. به دلیل جنس نایلون به کار رفته وطراحی آن( به ویژه کلاه) حالت عایق و ضد باد دارد. زیپ آن تا زیرچانه کشیده می‌شود؛ کلاه و یقه آن از سر وگردن شما محافظت می‌کند. هنگام خرید باید توجه کنید چه نوع بادگیری می‌خواهید. برخی بادگیرها خاصیت ضد آب دارند. برخی دارای لایه درونی ضخیم هستند.

کاپشن چرم

چرم به دلیل مقاوت و زیبایی ظاهری‌اش همواره جز گزینه‌های انتخابی شیک‌پو‌شان است. خیلی ها تصور میکنند که ژاکت چرمی تنها مناسب استایل موتورسواران است؛ در صورتی که کاپشن چرمی میتواند؛ یک آیتم مناسب در استایل کژوال باشد.

کاپشن بامبر

بامبر به کاپشن هایی اطلاق میشود که یخه،سرآستین و لبه پایین آن کش دارد. قد آن کوتاه است .بامبر ها اکثرا از نوع زیپ دار هستند. بامبر جز ژاکت‌های سبک محسوب می‌شود. از این رو مناسب فصل پاییز و بهار است. بامبر به شدت مناسب استایل کژوال است.‌

کاپشن پارکا

پاراکا نوعی کاپشن بلند همراه کلاه است. لبه کلاه آن عموما دارای خز است. پوشش بیرونی آن بسته به جنس متنوع است؛ ممکن است، کتان یا شمعی باشد. یخه بلند و کلاه آن از سر و گردن شما در برابر سرما محافظت می‌کند. پارکا بهترین گزینه برای روزهای سرد و خشک است.

آنوراک

آنوراک در واقع همان پارکا است. با این تفاوت که قد آن کوتاه تر است. معمولا دور کمر و سرآستین‌های آن دارای کش هستند.

کاپشن خلبانی

کاپشن خلبانی یکی از آیتم‌های کلاسیک زمستانه محسوب می‌شود. در  رویه بیرونی آن از جنس چرم و پوشش داخلی آن پشمی است. یخه، سر آستین و لبه‌های پایینی آن هم از جنس پشم داخل آن است.

بارانی

همانطور که از نامش پیداست. این لباس برای روزهای بارانی طراحی شده است. عملا نمیتوان نام کاپشن را بر روی آن نهاد. زیرا شما را گرم نمی‌کند. پارچه آن تنها ضد آب و  مقاوم در برابر نفوذ آب است. دارای کلاه است. و از خیس شدن شما جلو گیری می‌کند. و قد آن معمولا تا بالای زانو است.

وقتی از فصل پاییز و زمستان صحبت می‌کنیم، اولین چیزی که در خاطرمان می‌آید، سرمای آن است. با فرارسیدن فصل سرما تغییراتی در ظاهر و نوع پوشش انسان‌ها ایجاد می ‌شود. این تغییرات با توجه به شرایط محیطی و جغرافیایی هر منطقه متفاوت است.

با فرا رسیدن فصل سر دسال، دیگر از لباس‌ های راحت و گشاد خبری نیست و باید لباس ‌هایی را استفاده کرد که به راحتی گرمای بدن را از دست ندهد و هرچه بیشتر به گرم شدن انسان کمک کند. در این فصل، بسیاری از افراد روی به استفاده از چندین لباس روی هم می‎ کنند که فقط باعث افزایش وزن لباس برا آن ‌ها می ‌شود و تاثیر زیادی در گرم شدن ندارد.

بنابراین باید سعی کنیم از لباس ‌ها و کاپشنی استفاده کنیم، که به راحتی گرمای بدن را حفظ کند و در عین حال وزن زیادی نداشته باشد که در طول روز و پس از چند ساعت استفاده، خسته نشوید. امروز در به بررسی و شناخت پارچه ‌های کاپشنی می‌ پردازیم تا بتوانید با اطلاعت کافی به برای فصل سرد سال بپردازید.

انواع پارچه زمستانی

پارچه ‌های زمستانی دارای انواع مختلفی هستند و این تنوع به دلیل وجود الیاف متفاوت در ساختار آن است. برای داشتن یک و لباس گرم زمستانی باید بدانیم از چه نوع الیافی در ساختار پارچه استفاده شده است و با توجه به آن اقدام به خرید کاپشن کنیم.

1.پارچه بارانی

این نوع پارچه زیر مجموعه ای از پارچه های ضد آب هستند. پارچه های ضد آب می توانند هم از نوع پارچه های طبیعی و هم از نوع پارچه های مصنوعی باشند چرا که در بسیاری از مواقع پارچه بارانی با استفاده از یک پلاستیک تولید می شود. برای تولید پارچه بارانی هم می توان بعد از اتمام فرآیند تکمیل پارچه با ایجاد روکشی آن را ضد آب کرد یا می توان در هنگام فرایند ساخت، از مواد ضد آب در ساختار آن بکار برد.

اما توجه داشته باشید در صورتی که از مواد برای ضد آب کردن استفاده کنند، تقریبا راه تنفس برای کاپشن بسته می شود و اکسیژن به سطح پوست نمی رسد و در چنین حالتی بدن بیشتر با این کاپشن عرق می کند و در طولانی مدت می تواند باعث ایجاد حساسیت برای شما شود.

  1. پارچه شمعی

پارچه های شمعی توسط مواد مصنوعی تولید می شوند و این پارچه ها نسبت به پارچه های دیگر از خاصیت ضد آبی خوبی برخوردار هستند؛ چرا که در ساختار آن ها ماده پلی یورتان استفاده شده است. این پارچه ها با توجه به ضخامتی که دارند، برای مصارف مختلفی مانند کاپشن ها، چادر مسافرتی، چتر و … به کار می روند.

یکی از مزیت های ویژه این پارچه ها، مقاوم بودن در برابر آفتاب مستقیم است. پارچه شمعی هیچ گونه آسیبی در برابر آفتاب مسقیم نمی بیند و از آفتاب سوختگی و از بین رفتن پوست شما در اثر اشعه ماورا بنفش خورشید جلوگیری می کند. همچنین در برابر سرما و گرما عایق است و به راحتی قابل شستشو است که کار را برای خریداران آن بسیار راحت تر می کند.

عمدتا از پارچه شمعی پشت پلاستیکی برای تهیه و تولید کاپشن ها استفاده می کنند. این نوع پارچه دارای ضخامت خوبی است و از نرمی خوبی نیز برخوردار است. بنابراین با استفاده از این پارچه به راحتی میتوان یک کاپشن باکیفیت و بادوام تولید کرد. در نظر داشته باشید قیمت این نوع پارچه نسبت به انواع دیگر پارچه های شمعی، کمتر است.

یکی دیگر از انواع پارچه شمعی، است. این پارچه باکیفیت ترین و در عین حال گران ترین پارچه شمعی است و نسبت به پارچه پشت پلاستیکی نرم تر است و از کیفیت بالاتری نیز بالاتر است. این پارچه دارای خاصیت ضد آب است و علاوه بر آن، از خاصیت عایق بودن در برابر گرما و سرما نیز برخوردار است.

علاوه بر آن، این محصول دارای تنوع رنگی بسیار بالا و قابلیت شستشوی راحت است که باعث شده است طرفداران زیادی داشته باشد. این پارچه ها به دلیل دارابودن ویژگی های منحصر به فرد، در تولید محصولات مختلفی نظیر بارانی ها، کاپشن ها، اورکت و … مورد استفاده قرار می گیرد.

  1. پارچه سانتانا

را اغلب افراد یا اسم آن را نشنیده اند یا با آن آشنایی ندارند. این نوع پارچه در کارخانه های نساجی در 10 طیف رنگی تولید می شود و مقدار تولیدی آن نیز بسیار کمتر از پارچه های روتین و موجود در بازار است. به همین دلیل افراد کمی با آن آشنایی دارند و در بین کمتر فروشگاه هایی موجود است.

آرارات پارسیان توانایی تولید انواع کاپشن های زمستانی را با استفاده از پارچه سانتانا دارد. برای سفارش و استعلام قیمت انواع کاپشن می توانید با شماره های موجود در سایت تماس بگیرید.

کاپشن سانتانا عمدتا دارای رویه ضد آب است و با ضخامتی که دارد، کاملا مناسب برای کسانی است که در فضای باز و بیرون از خونه مشغول فعالیت هستند. همچنین این کاپشن ها دارای وزن کمی هستند که باعث می شوند شخص پس از چند ساعت استفاده از آن ها خسته نشود و بتواند به راحتی با آن  تحرک کند.

  1. پارچه سوپر سانتانا

پارچه سوپر سانتانا از کیفیت بالاتری نسبت به پارچه سانتانا است. این پارچه به دلیل کیفیت بالایی که دارد، مورد استفاده در لباس های گرم زمستانی مخصوصا کاپشن ها است. کاپشن های سوپر سانتانا دارای ضخامت عمدتا زیادی است که به راحتی می توان از آن در فضاهای سر باز استفاده کرد.

کاربرد کاپشن های سوپر سانتانا در جاهایی مانند حراست، راهداری، باغبانی، کارگاهی و … است و برای سفارش کاپشن از جنس سوپر سانتانا کافی است با شماره های موجود در سایت تماس حاصل کنید و پس از دادن مشخصات و ویژگی هایی که می خواهید درون کاپشن تولیدی باشد، از قیمت آن نیز اطلاع پیدا کنید تا کار تولید کاپشن دلخواه شما آغاز شود.

  1. الیاف خز مصنوعی

یکی از لباس‌هایی که از زمان‌های قدیم تا همین امروز مورد استفاده قرار گرفته است، همین الیاف خر مصنوعی است. این لباس‌ها امروزه طرفداران زیادی دارد و به تقلید از پشم گوسفندان، این نوع لباس‌ها تولید و روانه بازار می شوند.

این نوع از پارچه‌ها دارای الیاف گرمی هستند و در کنار گرم بودن، شخص احساس سنگینی نمی‌کند و به راحتی می‌تواند از آن استفاده کند. این مشخصه ها باعث می شود این الیاف مورد پسند اکثریت افراد باشد و مخصوصا کسانی که ورزش در فضای باز می‌کنند، از این نوع کاپشن می‌توانند استفاده کنند.

  1. چرم نامی آشنا در تولید کاپشن

چرم در صنایع مختلفی مورد استفاده قرار می‌گیرد. یکی از پرکاربردترین جاهایی که از این چرم استفاده می‌شود، صنعت پوشاک است. در صنعت پوشاک، یکی از بارزترین جاهایی که از آن برای تولید لباس استفاده می‌شود، کاپشن است. کاپشن‌های چرمی سال‌های سال است که مورد استفاده عموم مردم قرار دارد و روز به روز نیز به طرفداران آن افزوده می‌شود.

این پارچه‌ها از آنجایی مورد استفاده همگان قرار دارد که در عین حالی که گرمای زیادی را برای شما به ارمغان می‌آورد، به شیک پوشی و خوش استایلی شما نیز کمک زیادی می‌کند. بنابراین اگر به دنبال خرید کاپشن مطمئن و باکیفیت هستید که به زیبایی هرچه بیشتر شما نیز کمک کند، کاپشن چرمی بهترین گزینه برای شما خواهد بود.

البته در کنار تمام ویژگی‌های مثبتی که دارد، نگهداری از آن سخت است و باید اصول شستشو و مراقبت را بدانید وگرنه در مدت کوتاهی تمامی هزینه‌ای که برای خرید آن کرده‌اید را از بین خواهید برد.

کلام پایانی

در بالا تمامی الیاف و پارچه هایی که برای تهیه یک لباس و کاپشن گرم به آن نیاز خواهید داشت را مورد بررسی قرار دهیم. اما در آخر شما هستید که انتخاب می‌ کنید چه نوع لباسی را با توجه به سلیقه و ویژگی ‌های آن نیاز دارید. شما باید ابتدا نیاز های خود را بسنجید و ببینید برای چه فصلی از سال و چه جغرافیایی می‌ خواهید خرید کنید. در آن صورت، بهترین کاپشن را می ‌توانید انتخاب کنید تا هم از سوز سرد زمستان در امان باشید هم از شیک پوشی بالایی برخوردار شوید.

فروشگاه ما تولید کننده کاپشن زمستانه و پاییزه مردانه با کیفیت دوخت بالا در تهران می باشد. برای سفارش تولید و خرید عمده کاپشن با طراحی و دوخت سفارشی با ما تماس بگیرید.

 

دکمه بازگشت به بالا