جامعه و خانواده

افزایش دمای پنحشنبه در شرق گلستان/ امکان وقوع آتش سوزی در جنگل ها و مراتع

سی وی نت/ گلستان کارشناس ارشد هواشناسی منطقه گلستان با اشاره به افزایش دما و وزش باد گرم نسبت به آتش سوزی در جنگل ها و مراتع در روز پنجشنبه به ویژه در شرق منطقه هشدار داد.

نوربخش داداشی در گفت وگو با سی وی نت، با اشاره به برگزاری جلسه پیش بینی کمیته اقلیم منطقه ای به ریاست معاونت فنی اداره کل هواشناسی گلستان، اظهار کرد: در این جلسه بررسی سامانه و نقشه پیش بینی هوا منجر به انتشار این خبر شد. 31-1400 / 10/22.

وی با بیان اینکه تفسیر وضعیت پیش بینی ابزارهای دیگری را در اختیار اداره کل مدیریت بحران برای اطلاع رسانی به مردم و انجام اقدامات لازم قرار داده است، افزود: این امر به ویژه در شرق منطقه بحرانی بوده و تا پایان سال ادامه خواهد داشت. پایان همان روز

رئیس سازمان هواشناسی استان گلستان با تاکید بر اینکه با توجه به تولیدات پیش بینی شده ممکن است پتانسیل قابل توجهی برای آتش سوزی در جنگل ها و مراتع منطقه به ویژه در منطقه شرق وجود داشته باشد، گفت: به این فکر کنید.

داداشی از راه اندازی سامانه های هوای سرد و بارانی از روز جمعه تا اواسط هفته آینده در منطقه خبر داد و گفت: این روند ناشی از وزش باد شدید، کاهش دما (10 تا 12 درجه سانتیگراد)، بارندگی، در مناطق کوهستانی و معتدل است. بارش برف در بلیزارد (مخصوصاً دوشنبه آینده) رویدادهایی با باد شدید و یخبندان را به همراه خواهد داشت.

وی با بیان اینکه خطر این سامانه به صورت گره های ترافیکی، کاهش چشمگیر دید در جاده های لغزنده به ویژه در مناطق کوهستانی ظاهر می شود، تصریح کرد: بنابراین لازم است اقدامات احتیاطی و آمادگی لازم توسط شرکت مدیریت لازم انجام شود.

انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا