فرهنگ و هنر

افتتاح یک جشنواره سینمایی برای مهم‌ترین نسل قرن آینده

دبیر سی و چهارمین جشنواره فیلم کودک و نوجوان گفت: زمان بندی این برنامه می تواند به عنوان محلی برای نمایش سینما برای مهمترین نسل در قرن آینده باشد ؛ نسلی که شهری را به دنیایی جدید تبدیل می کند و قدرت ، فرهنگ ، غرور و هویت آن را حفظ می کند.

به گزارش سی وی نت ، به نقل از کارکنان جشنواره بین المللی فیلم کودکان و نوجوانان ، این جشنواره با نام سینمای سرزمین خیال شامگاه جمعه 16 مهرماه در اصفهان با اجرای محمد سلوکی و لباس فردی که به آسمان می رود

سلوکی گفت ، که بسیار کار می کرد و یک کتاب کوچک می خواند. در چند روز جشنواره ، به محوطه سینما سفر می کنیم.

سایر بخشهای برنامه شامل ترکیبی از هنر ، موسیقی و عروسک از گروه کودک و نوجوان و هنرمندانی است که در مدت ده دقیقه روی هنر کودکان کار می کنند ، و همچنین یک برنامه ورزشی نوستالژی دهه 1960.

مراسم افتتاحیه با حضور علیرضا تابش ، دبیر سی و چهارمین سالگرد ادامه یافت و ضمن تبریک اولین ورود خاخام به مناسبت روز جهانی کودک ، گفت: بهترین نام برای آن آغاز و پایان است. امسال ، بر اساس یکی از ترجمه ها ، آخرین جشن قرن ششم بود و طبق دیگری ، اولین جشن قرن جدید بود. سده ای که در آن ایستاده ایم مملو از فرصت ها ، تهدیدها و حقایق جدیدی است که مخاطبان جشنواره امروز با در نظر گرفتن همه این شرایط آینده جامعه ما را تعیین خواهند کرد. این فصل جشنواره را می توان به عنوان جشنواره فیلم برای مهمترین نسل قرن آینده در نظر گرفت. نسلی که شهری را به دنیایی جدید تبدیل می کند و قدرت ، فرهنگ ، غرور و هویت آن را حفظ می کند.

این کارگردان خاطرنشان کرد: کشور ما و جهان شروع جدیدی از بیماری و اندوه را تجربه کرده اند. جشنواره کرونا اولین یادگاری جمعی از نسلی است که به فیلم های این دوره از جشنواره گوش داده است. علیرغم پیامدهای غم انگیز بیماریهای عفونی ، حداقل به ما اطمینان می دهد که نسلهای آینده ، از سنین پایین ، آموخته اند و آموخته اند که با شرایط سخت و مزایای همکاری مشترک به عنوان یک فرد کنار بیایند. ‘با وجود مشکل بزرگ …

وی ادامه داد: این نسل نسل متفاوتی خواهد بود که به دلیل این تفاوت به مهارت و مشاغل نیاز دارد و دنیایی بسیار متفاوت از نسل های قبلی خواهند داشت. امید من این است که هنرمندان و فیلمسازان عصر ما بر اساس نیازهای این نسل جدید ، آثار خود را بر اساس این شرایط جدید طراحی و تولید کرده اند.

دبیر جشنواره توضیح داد: “ایجاد و اجرای برنامه هایی در این قرن جدید بر عهده ما است ، که ما سعی کرده ایم با شناختن پتانسیل دسترسی به اینترنت ، نوآوری و سازماندهی جامعه بین المللی درک کنیم. ، باعث وجود آن می شود ”جشنواره برای همه گروه ها ، به ویژه معلولین ، با پوشش آنلاین جشنواره به صورت ملی و فیزیکی و همچنین اضافه کردن بخش مربوط به رسانه ، هویت جدیدی به جشنواره می بخشد.

تابش گفت: “دوباره امیدوارم این مسیر در سالهای آینده ادامه داشته باشد و نام زیبای اصفهان در این برنامه مهم سینمایی بدرخشد.” در تمام این سالها ، به ویژه در چند سالی که به هنرمندان و کودکان و جوانان جامعه خود خدمت کرده ام ، به ویژه به عنوان دبیر جشنواره ، هیچ ایده دیگری جز امید ، قدرت برای این نسل ندارم. و قدرت ؛ من مطمئن هستم که آینده این نسل در قرن آینده هیجان انگیزتر و آینده ای بهتر از امروز است ، شاید بهترین پایان و شاید آخرین باری که نویسنده جشنواره فیلم های کودکان و نوجوانان ایران باشد ، من صحبت خواهم کرد در مراسم افتتاحیه این جشنواره در اصفهان.

وی خاطرنشان کرد: سی و چهارمین جشنواره فیلم اصفهان برای کودکان و نوجوانان در حال برگزاری است که 51 هزار کودک ایرانی در غم از دست دادن والدین عزیزشان به دلیل کرونا عزادار هستند. ما رویداد امسال را با نام و یاد علی لندی 15 ساله افتتاح می کنیم.

سپس افراد حاضر در مراسم به علی لندی که مدتی پیش در حادثه آتش سوزی سوخته بود و پس از تلاش او برای نجات جان دو نفر ، احترام گذاشتند ، همه کودکان و جوانان قهرمان محلی ایستادند.

قاسم زاده شهردار اصفهان در بیانیه ای گفت: خوشحالم که ابتدا با اعضای جامعه خود در یک رویداد بزرگ فرهنگی و هنری ملاقات کردم. اصفهان قبلاً شهر زندگی و اعتماد بود ، ما باید برای مراقبت از آن تلاش کنیم ، برنامه های هفتگی در طول سال وجود خواهد داشت. امیدواریم دبیر دائمی جشنواره در جامعه ما زندگی کند و در طول سال با نوجوانان از طرف دبیر تماس گرفته شود و شاهد پیشرفت و بلورهای آن باشیم.

برخی از جوانان درباره اینکه اگر رئیس جمهور بودند قبل از مراسم افتتاحیه چه می کردند صحبت می کردند. یکی از جوانان اصفهانی 20 سال آینده را اینگونه توصیف کرد: همیشه فکر می کردم وقتی بزرگ شدم می خواهم برنده شوم ، اما امروز علی لندی به من نشان داد که قهرمانان نیز می توانند جوانی باشند. یک دختر نوجوان دیگر می خواهد اگر شهردار آینده شود ، رودخانه زاینده رود را سیلاب کند.

معرفی داوران مراسم ، اجرای مراسم توله سگ Mr. خان همچنین مراسم یادبود علی سلیمانی را که به تازگی بر اثر سکته قلبی درگذشت برگزار کرد و نمایش فیلم از طریق بازی وی در فیلم “ژاکت” بخشی دیگر از این مراسم بود. به

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا