اقتصادی

استانداردهای فشرده سازی در دوربین های هایک ویژن

تکنولوژی فشرده سازی تصاویر از پرکاربردترین و مفیدترین فناوری هایی است که در دوربین های مداربسته استفاده می‌شود و موجب ارسال سریعتر و آسان تر تصاوری در بستر کابل یا شبکه می‌گردد.

هایک ویژن تکنولوژی فشرده سازی تصاویر را به صورت پیش فرض در تمامی محصولات خود به کار برده است. امروزه کمتر محصولی در حوزه نظارتی وجود دارد که از فرمت های مختلف فشرده سازی تصاویر استفاده نکرده باشد.

انواع فرمت های فشرده سازی

pack-4-hikvision

استاندارد H.264

به نام AVC هم شناخته می‌شود و از رایجترین استانداردهای فشرده سازی و ارسال تصاویر دوربین های مداربسته است که امروزه به کار می‌رود.

این استاندارد در مقایسه با استانداردهای پیشین، ارائه تصاویر با کیفیت تری را مقدور می‌سازد و انعطاف پذیری کافی برای پروژه های شبکه دارد. مثلا در شرایط بیت ریت و وضوح تصیور بالا یا پایین سازگاری دارد.

استاندارد H.265

با نام HEVC نیز شناخته می‌شود و از جانشین های استاندارد H.264 محسوب می‌گردد. البته روز به روز کاربرد بیشتری پیدا می کند چرا که نسبت به نسخه پیشین خود فشرده سازی دوبرابر با همان کیفیت را ارايه می‌دهد. این نسخه از فشرده سازی تا وضوح تصویر 8k که معادل 8192*4320 پیکسل می باشد را پشتیبانی می‌کند.

H.265 از تکنیک‌های پیشرفته در راستای بهبود Bit-Stream، ارتقا کیفیت کدینگ و برقراری ارتباط بهتر بین تاخیر زمانی و پیچیدگی الگوریتم بهره می‌برد تا بهترین بهینه‌سازی ممکن را به ارمغان بیاورد.

H.265 به نسبت کمتری پهنای باند را مصرف می‌کند و کاهش قابل توجهی در حجم فایل های ویدئویی ایجاد می‌کند. هایکویژن در مدل های جدیدتر خود از نسخه پیشرفته تر H.265+ پلاس استفاده کرده است که نسخه بهینه تر شده H.265 است.

در مقایسه با H.264، بزرگترین توانایی H.265 یا HEVC همانطور که از نامش پیداست (High Efficiency Video Coding)، عملکرد بهترش در فشرده‌سازی است. فشرده‌سازی بهتر باعث کاهش نرخ جریان به منظور کاهش هزینه انتقال و ذخیره‌سازی، می‌شود، که این خود دلیل دیگری برای استفاده از H.265 است.

H.265 می‌تواند در انتقال تصاویر کیفیت بالا، تا 50 درصد از پهنای باند کمتری استفاده کند. بنابراین می‌توانید از تماشای تصاویر با کیفیت 2K یا 4K در سرویس اینترنت کم سرعت نیز لذت ببرید.

در دوربین های بولت و دام و اسپیددام هایک ویژن به ویژه در نسخه های تحت شبکه ip، از استاندارد های فشرده سازی H.265+ استفاده می‌شود که همین امر یکی از دلایل کیفیت بالای محصولات نظارتی کمپانی هایک ویژن است.

تحریریه سی وی نت

خبرنگار اجتماعی با تمرکز بر مسائل توسعه پایدار و حفاظت از محیط زیست.
دکمه بازگشت به بالا