سلامت و تندرستیکسب و کار ایرانی

آیا کرم پودر برای صورت ضرر دارد؟

تاثیرات استفاده از کرم پودر روزانه: آیا شما هم از آن دسته خانم هایی هستید که دوست دارید همیشه آرایش صورتی داشته باشید، آرایش و استفاده روزانه از کرم پودر به روال روزانه آنها تبدیل شده است؟ بسیاری از خانم ها عادت دارند هر روز از لوازم آرایش استفاده کنند، برخی حتی در طول روز چنین آرایشی روی پوست خود دارند، در حالی که برخی دیگر شب ها با همان آرایش می خوابند.

تاثیر استفاده روزانه از کرم پودر: آیا شما از آن دسته خانم هایی هستید که دوست دارید همیشه آرایش صورتی داشته باشید و استفاده روزانه از آرایش و کرم پودر را جزئی از برنامه روزانه خود قرار دهید؟ بسیاری از خانم ها عادت دارند هر روز آرایش کنند، برخی افراد تمام روز آن را روی پوست خود دارند و برخی دیگر شب ها با همان آرایش می خوابند.

انتخاب کرم پودر مناسب برای پوست صورت:

تاثیر استفاده روزانه از کرم پودر و آرایش باعث آسیب بیشتر به پوست می شود و به پوست اجازه تنفس نمی دهد. شکی نیست که زنان در کشور ما بیشترین مصرف کنندگان لوازم آرایش هستند. برخی افراد فقط برای مواقع خاص از آرایش استفاده می کنند، اما آرایش کردن هر روز به یک عادت تبدیل شده است.

امروزه تولید و استفاده از لوازم آرایشی افزایش یافته است اما باید گفت که استفاده زیاد از این محصولات به خصوص محصولات بی کیفیت باعث آسیب به پوست می شود. لوازم آرایشی از مواد شیمیایی و ترکیبات آنها تشکیل شده است، پس هر چقدر هم بگوییم از مواد خوب و با کیفیت استفاده می کنید، روی پوست شما تأثیر منفی می گذارد. درست است که همه ما خواهان زیبایی هستیم و دوست داریم چهره جذاب تری داشته باشیم، اما به چه قیمتی؟ با آرایش روزانه منافذ پوست را می بندید و از تنفس پوست جلوگیری می کنید. وقتی در خانه هستید، وقت آن است که نفس بکشید و به پوست خود استراحت دهید.

یکی از مواردی که به پوست آسیب جدی می زند، پاک کردن آرایش در پایان روز و خوابیدن با همان آرایش است.

اثربخشی استفاده روزانه از پودرها، کرم ها و آرایش:

پودرهای کرمی گاهی آنقدر سنگین هستند که لایه ای ضخیم روی پوست ایجاد می کنند و باعث ایجاد جوش و آکنه می شوند. پودرهای کرمی گاهی اوقات حساسیت زا هستند. این حساسیت ها ممکن است به دلیل مواد غیر استاندارد یا عطر و مواد معطر اضافه شده به آنها باشد. گاهی مواد نگهدارنده موجود در آنها نیز باعث ایجاد حساسیت پوستی می شود.

مشاهده شده است که برخی از خانم هایی که دارای آکنه های متعدد روی صورت خود هستند، به طور مرتب از کرم پودر برای کنترل همان آکنه استفاده می کنند، اما باعث تحریک پوست، کاهش روند بهبودی و بدتر شدن آن می شود. در چنین مواقعی بهتر است از پودر درمانی برای درمان و پوشاندن حفره دهان استفاده شود.

استفاده روزانه از آرایش و کرم باعث پیری پوست می شود. اگر مرتب آرایش می کنید، از محصولات گیاهی یا طبیعی استفاده کنید. زیرا برخی محصولات حساسیت زا هستند و حتی باعث کهیر می شوند.

بسیاری از خانم ها از خامه یا خمیر پنکیک استفاده می کنند، استفاده از آن اغلب توصیه نمی شود.

استفاده از کرم پودر و لوازم آرایشی

استفاده از کرم پودر و لوازم آرایشی

آیا با مرطوب کننده روزانه مشکل دارید؟

به جای استفاده چندین بار از لوازم آرایشی و کرم پودر، سعی کنید هر روز از مرطوب کننده استفاده کنید. استفاده از مرطوب کننده در طول روز اشکالی ندارد، پوست را آبرسانی کرده و از چین و چروک پوست جلوگیری می کند.

توصیه ما به شما:

اگر اصرار به آرایش دارید، سعی کنید فقط از کرم ضد آفتاب و مرطوب کننده استفاده کنید. برخی از ضد آفتاب هایی که حاوی رنگدانه هستند، منافذ پوست را نمی بندند و به پوست اجازه تنفس می دهند.

ضد آفتاب در صورت انتخاب صحیح علاوه بر محافظت از پوست، مرطوب کننده نیز می باشد.برخی از محصولات ضدآفتاب نیز حاوی کرم های ضد چروک هستند که می توانید از آن ها به جای کرم پودر برای پوشش دهی استفاده کنید. ضد آفتاب رنگی بخریم یا بدون رنگ؟ همچنین محصولاتی در بازار وجود دارد که حاوی رنگدانه های ضد پیری هستند که می توانید به جای کرم پودر در خانه از آنها استفاده کنید. محصولاتی مانند کرم ضد آکنه اکتیپور که حاوی رنگدانه است و آسیب کرم پودر را ندارد.

نکات پوستی:

هرگز آرایش جدید را روی آرایش قبلی خود نزنید. ابتدا آرایش قبلی را پاک کرده و دوباره آرایش کنید. این کار را می توان به راحتی با پاک کردن با آب انجام داد.

قبل از رفتن به رختخواب، مرطوب کننده یا کرم شب را تمیز کنید، بشویید و استفاده کنید.

برای از بین بردن ناخالصی ها می توانید از تونر استفاده کنید.

ویتامین C یکی از موادی است که به پوست طراوت و شادابی می بخشد. سرم های ویتامین C که می توانید از آنها استفاده کنید در بازار موجود است.

سعی کنید هر از گاهی از ماسک استفاده کنید. ماسک خاویار یا کرم خاویار حاوی ویتامین های A و C، مواد معدنی و اسیدهای آمینه است و ساختار آن شبیه ساختار سلولی پوست است و به بازسازی سلول های پوست کمک می کند. رطوبت پوست را کنترل می کند و چین و چروک را محو می کند. می دانید که چین و چروک پوست به دلیل کمبود رطوبت در پوست ایجاد می شود. اثر کرم خاویار ثابت شده و به مفید بودن استفاده از آن اشاره شده است.

در خرید کرم پودر دقت کنید و با مشاوره تخصصی هر مارک و تیپی را که مناسب نوع پوست شماست انتخاب کنید.

با موادی که در بالا ذکر شد پوست خود را مرطوب کنید.

اگر کرم پایه آرایش می‌خواهید، چون معمولا زمانی از آرایش استفاده می‌شود که می‌خواهیم آرایش طولانی مدت بماند و روی پوست بماند، پس حتما از موادی استفاده کنید که مواد غیر حساسیت‌زا و آکنه‌زا هستند. محصولی بخرید که منافذ را مسدود نکند.

مراقبت از پوست

مراقبت از پوست

کرم پودر با SPF:

استفاده طولانی مدت از روغن های روشن کننده پوست عوارض جانبی دارد. در ابتدا ممکن است پوست را بهتر و بهتر جلوه دهد، اما نه در دراز مدت. همچنین باعث پیری و بدشکلی می شود. گاهی باعث خشکی پوست می شود. این موارد گاهی منجر به ایجاد جوش های سر سیاه می شود.

گاهی اوقات کرم هایی می بینید که حاوی SPF هستند، اما کیفیت خوبی ندارند و از پوست در برابر نور خورشید محافظت نمی کنند. هرگز این کرم پودرها را با ضد آفتاب به عنوان جایگزین ضد آفتاب استفاده نکنید. این نور خورشید می تواند به پوست شما آسیب برساند.

استفاده صحیح از کرم پودر:

توصیه می کنیم از کرم پودر برای آرایش و مناسبت های خاص استفاده کنید، نه برای استفاده روزانه، زیرا کرم پودر پایه خوبی است و پوست آماده آرایش را ضخیم می کند. این تصور غلط که کرم پودر برای سفید کردن پوست است را از بین ببرید. بنابراین توصیه می کنیم هنگام خرید و انتخاب کرم پودر، رنگی را انتخاب کنید که به پوستتان نزدیک باشد.

می توان از پودر زیر آرایش برای پوشاندن لک ها و جوش ها استفاده کرد. اگرچه بهترین کاری که می توانید انجام دهید این است که جوش ها را درمان کنید، اما فقط در مواقع ضروری لازم است. می توانید از کرم پودرهای حاوی اسید سالیسیلیک استفاده کنید.

استفاده صحیح از کرم پودر

استفاده صحیح از کرم پودر

کوچک کردن بینی با روغن پودر:

لطفا توجه داشته باشید که موارد ذکر شده برای آرایش مهمانی خاص و استفاده از کرم پودر هستند، نه برای استفاده روزمره. پس همیشه در نظر داشته باشید که ما مخالف استفاده روزانه از کرم پودر هستیم. زیرا ما هر روز در مورد اثرات کرم پودر به شما هشدار می دادیم.

اگر بینی بلندی دارید بهتر است نوک آن را با کرم پودر تیره بپوشانید، به این ترتیب بینی شما کوتاهتر به نظر می رسد. اگر بینی شما کج و کمی انحراف دارد، لبه بینی را تیره و وسط آن را روشن کنید.

برای اینکه بینی بسیار کوتاه و کوچک، چشم های توخالی، صورت باریک و دراز، چانه عقب رفته، گردن باریک و سیاهی دور چشم بزرگتر به نظر برسد، از کرم پودرهای روشن تر استفاده کنید. برای برجسته کردن گونه ها می توانید از کرم پودر استفاده کنید. با کرم پودر تیره یک خط از گوشه گوش به کنار دهان و پایین خط گونه بکشید و آن را محو کنید.

چگونه کرم پودر طبیعی خود را درست کنیم؟

کرم پودر را در چند نقطه روی پوست بمالید. سپس با انگشت یا اسفنج به آرامی پخش کنید. سپس روغن را با دستمال کاغذی بردارید. این کار باعث می شود کرم پودر روی پوست شما بهتر دیده شود.

لکه ها را با کرم پودر مک موراشین بپوشانید

گاهی اوقات لک های پوستی ناشی از آفتاب سوختگی، بارداری و غیره باعث تحریک پوست و هنگام آرایش می شود. در چنین مواقعی بهتر است از کرم پودر با پوشش دهی بالا استفاده شود. از کارشناسان یا تاجران ماهر کمک بگیرید.

انتخاب کرم پودر مناسب برای پوست صورت:

اشتباهی که بسیاری از افراد هنگام خرید و انتخاب کرم پودر مرتکب می شوند این است که آن را پشت دست خود تست می کنند. اگر هنگام خرید نیاز به زدن کرم پودر روی خط فک پایین دارید تا خط زیبایی بین گردن و صورت وجود نداشته باشد، سه رنگ را نزدیک به پوست فک بزنید و ببینید کدام رنگ خط زیبایی فک را نشان نمی دهد. . .

اگر نظری در مورد اثربخشی استفاده از پودر در هر روز دارید در قسمت نظرات بنویسید تا سایر دوستان از آنچه شما پیدا کرده اید استفاده کنند.

تحریریه سی وی نت

خبرنگار اجتماعی با تمرکز بر مسائل توسعه پایدار و حفاظت از محیط زیست.
دکمه بازگشت به بالا