کسب و کار ایرانی

آیا می توان از بخاری بدون دودکش در آپارتمان استفاده کرد؟

هوای سرد در پاییز و زمستان افراد را به این فکر می‌اندازد که از چه روش‌هایی برای گرم کردن خانه‌ها و سرپناه‌ها استفاده کنند. این سوال زمانی اهمیت بیشتری پیدا می کند که بدانید آپارتمان های جدید از سیستم های تهویه مطبوع ناکارآمد استفاده می کنند. علاوه بر این برخی از این سیستم های گرمایشی به دلیل مصرف بالای برق باعث افزایش قبوض ماهیانه خانوار شده و هزینه های بالایی را برای خانوارهای ایرانی به همراه دارد. به همین دلیل ایرانی ها ترجیح می دهند از بخاری های گازی استفاده کنند که نسبت به سایر سیستم های گرمایشی بسیار ارزان تر و استهلاک بسیار کمی دارند.

در سال های اخیر یکی از عواملی که باعث شده افراد در ساختمان های آپارتمانی از بخاری های گازی صرف نظر کنند مشکل دودکش ها و انتشار گازهای خطرناک از این بخاری ها است. برای رفع این مشکل برخی شرکت های ایرانی دست به کار خلاقانه ای زده اند و بخاری های بدون دودکش را اعلام کرده اند. ایرانیانی که می خواهند از گرمای این نوع بخاری ها لذت ببرند، این محصولات را با قیمت بسیار پایین خریداری کرده و در منازل خود استفاده می کنند. ساکنان این برج ها به این فکر کرده اند که آیا این بخاری های بدون دودکش تهدیدی برای زندگی هستند؟ آیا می توان از آنها در خانه استفاده کرد؟

مزایا و معایب استفاده از بخاری بدون شومینه

امروزه افراد سعی می کنند قبل از خرید یک محصول از بازار، با مطالعه مزایا و معایب آن تصمیم بگیرند که آیا برایشان مفید است یا خیر. یکی از گجت هایی که در بین ایرانیان به ویژه دانش آموزان بسیار محبوب شده است، بخاری بی سیم است که در پنج سال گذشته کاربرد بسیار خوبی برای گرمایش منازل ثابت کرده است. امروز به مزایا و معایب این دستگاه می پردازیم و مشخص می کنیم که آیا ارزش خرید آن برای شما را دارد یا خیر.

مزیت استفاده از بخاری گازی بدون دودکش

جابجایی و حمل آن بسیار آسان است

برای بسیاری از افراد، به ویژه مستاجران توانایی حمل و نقل وسایل بسیار مهم است. بخاری بدون کانال زیرا از نظر اندازه بسیار کوچک و خوش دست است. قابلیت حمل عالی است و می توانید یکی یکی حرکت کنید. وزن این اقلام بسیار کم است. حتی خانم های خانه دار می توانند به تنهایی آن را بلند و جابجا کنند. این وضعیت نشان می‌دهد که چقدر مهم است که خانه خود را گردگیری و تمیز کنید. و وقتی سراغ این چیزها می رویم شما باید حرکت کنید

ابعاد کوچک و قرارگیری در تمام قسمت های خانه

خانه‌های ما نسبت به قبل کوچک‌تر می‌شوند و باید به دنبال راه‌هایی باشیم که فضا را برای خودمان مناسب‌تر کنیم. یکی از بهترین راه حل ها برای این کار خرید اقلام کوچک و مناسب است. اجاق گازهای بدون دودکش به دلیل طراحی منحصربفردشان نسبت به اجاق های قدیمی بسیار کوچک هستند و می توانید در هر قسمت از خانه حتی پشت مبل از آن ها استفاده کنید.

هزینه پایین دستگاه نسبت به سایر وسایل گرمایشی

مسائل اخیر باعث شده همه ما قبل از خرید یک محصول قیمت آن را بررسی کنیم. بدون شک امروزه هزینه خرید اجاق گاز قدیمی برای بسیاری از ما مقدور نیست و توان مالی زیادی نداریم. از طرفی گاهی اوقات سیستم نورپردازی آنها هم برای ما هزینه اضافی دارد. بخاری های بدون دودکش به دلیل فنرهای جدیدی که دارند گران نیستند و می توانید آن ها را با نصف هزینه سایر لوازم تهیه کنید.

دما خیلی بالاست

بخاری های گازی بدون شومینه در مقایسه با سایر وسایل گرمایشی موجود در ایران از ظرفیت گرمایشی بالاتری نسبت به سایر وسایل از جمله بخاری گازی و کولر گازی برخوردار هستند. چون این ماشین ها گاز طبیعی می سوزانند، گرمای تولید شده توسط آنها زیاد آزاردهنده نیست و برای ما ایرانی ها حس نوستالژی دهه 60 و 70 را تداعی می کند.

مصرف بهینه و صرفه جویی در انرژی

همانطور که می دانید قیمت بنزین در ایران نسبت به سایر نقاط دنیا بسیار پایین است و این به این دلیل است که هزینه استفاده از وسایل برقی بسیار گران است و گاهی اوقات قبض برق را بسیار بالاتر از حد قانونی تعیین می کند. . بنابراین می توان گفت با استفاده از شومینه گازی بدون دودکش می توان تا حد زیادی در مصرف انرژی صرفه جویی کرد و هزینه ها را کاهش داد.

به دکوراسیون خانه و دکوراسیون داخلی کمک می کند

از آنجایی که این بخاری ها به تازگی وارد بازار شده اند، طراحی بسیار شیکی دارند. می توانید به راحتی به وب سایت یکی از فروشندگان این ابزار مراجعه کرده و مدل های مختلف این دستگاه ها را مشاهده کنید. تحت تأثیر این تنوع طراحی است که بسیاری از افراد ترجیح می دهند از این بخاری ها برای بهبود زیبایی خانه استفاده کنند، حتی اگر امکان استفاده از بخاری برقی را داشته باشند.

معایب استفاده از بخاری گازی بدون دودکش

عدم وجود تهویه مناسب

احتمال خفگی و کشنده بودن آن

کپک و گرد و غبار در خانه

سازگاری بخاری های گازی با خانه

مهم ترین نکته ای که قبل از ساخت این بخاری باید در نظر گرفت اندازه بخاری گازی بدون دودکش کل خانه است. تصور کنید خانه ای با مساحت بیش از 100 متر دارید و خرید یک اجاق گاز خیلی کوچک واقعاً برای شما کار نمی کند و آن را به درستی گرم نمی کند. این نیز کاملا برعکس است. اگر خانه خیلی کوچکی دارید، خرید یک اجاق گاز بزرگ کل خانه را گرم می کند و تصمیم می گیرید فورا آن را خاموش کنید.

حفاظت از بخاری گازی بدون دودکش

مشکل اصلی بخاری های گازی بدون دودکش ایمنی است. اگرچه بسیاری از تبلیغات می گویند که استفاده از این وسیله بی خطر است، اما باید بگوییم که این موضوع صحت ندارد و این بخاری ها می توانند کشنده باشند. شیمی به وضوح بیان می کند که وقتی گاز طبیعی می سوزد، محتوای اکسیژن در هوا کاهش می یابد و گاز جدیدی به نام مونوکسید کربن تشکیل می شود. این گاز تولید شده یکی از دلایل مرگ خفگی تعدادی از شهروندان کشورمان در فصل زمستان است. به همین دلیل است که سیستم های گرمایشی سنتی و قدیمی در ایران همیشه از یک دودکش استاندارد در پشت بخاری ها برای انتقال این گاز به خارج از خانه استفاده می کنند. البته لازم به ذکر است که فقط دودکش در حذف این گاز موثر نیست و کیفیت خود المنت حرارتی نیز بسیار مهم است.

از بخاری گاز دودکش استفاده کنید

برخلاف تصور بسیاری از کارشناسان که معتقدند در هیچ شرایطی نمی توان از این بخاری ها استفاده کرد، می خواهیم به شما بگوییم که می توانید از این روش گرمایشی در فضاهای باز مانند کافه های بیرونی و حتی آشپزخانه های سنتی استفاده کنید. برای گرم کردن به طور کلی دلیل عدم استفاده از این بخاری ها در منزل عدم تهویه مناسب و گردش هوا است و اگر در مغازه یا محیط باز هستید می توانید از آن استفاده کنید.

بخاری دودکش برای اتاق خواب

در برخی از نقاط کشور این بخاری ها را در اتاق کودکان قرار می دهند و برای گرم کردن خانه استفاده می کنند. برای این افراد باید بگوییم که انجام این کار بسیار خطرناک است. اتاق های کوچک معمولا هوای کافی ندارند و از طرفی کودکان در اثر جریان کمترین مقدار مونوکسید کربن مسموم می شوند که می تواند آسیب های جبران ناپذیری را به همراه داشته باشد.

قیمت بخاری گازی بدون دودکش چقدر است؟

بخاری گازی بدون دودکش انواع و قیمت مختلفی دارد که شما میتوانید بر اساس نیاز خود یکی را انتخاب و خریداری کنید.

تحریریه سی وی نت

خبرنگار اجتماعی با تمرکز بر مسائل توسعه پایدار و حفاظت از محیط زیست.
دکمه بازگشت به بالا