سلامت و تندرستیکسب و کار ایرانی

آیا می توان آب معدنی تاریخ مصرف گذشته را نوشید؟

آب در هر صورت می تواند بهترین نوشیدنی باشد، مگر اینکه آب معدنی بخرید و ندانید چه چیزی در آن وجود دارد. البته شما مصرف هیچ غذایی را برای جذب باکتری انتخاب نمی کنید و بطری های آب معدنی و محتویات آن نیز در این منطق قرار می گیرند. پس چرا آب معدنی باید تاریخ انقضا داشته باشد؟

باید بدانید که قیمت بهترین دستگاه تصفیه آب خانگی تایوانی بسیار مقرون به صرفه تر و مقرون به صرفه تر از آب معدنی است و با توجه به محاسبات انجام شده توسط کارشناسان فروش فیلتر مینروا، با هزینه تعویض فیلتر آب، هر چند با زمان تعویض آب فیلتر، تمام فیلترها را عوض کنید، یعنی پک کامل فیلتر آب خانه خود را عوض کنید. باز هم هزینه نگهداری و سرویس منظم دستگاه های تصفیه آب خانگی برندهای معتبر بهتر از خرید آب معدنی خواهد بود و آب آشامیدنی شما کیفیت و استاندارد بسیار بالاتری خواهد داشت.

برخی می گویند تاریخ انقضا زمانی است که خود بطری پلاستیکی پوسیده و منقضی می شود. اگرچه این نظریه از نظر فنی صحیح نیست و نظریه ای در مورد انقضا و زمان انقضای پلاستیک وجود ندارد، اما این نظریه تقریبا به واقعیت نزدیکتر است.پس از مدتی عدم استفاده از آب معدنی بطری شده، ممکن است متوجه بو و طعم عجیب آن و همچنین بطری پوسیده و چسبنده آن شوید.

آیا آب معدنی تاریخ انقضا دارد؟

ضمناً تاریخ روی آب معدنی تاریخ انقضا نیست و در واقع به عنوان بهترین قبل از تاریخ شناخته می شود و اکثر شرکت ها این تاریخ را به همین دلیل ذکر می کنند. اگر با شرکت های تولید کننده آب معدنی صحبت و مشورت کنید، به شما می گویند که این تاریخ به دلیل ناسالم بودن آب نیست، فقط برای تغییر بو و طعم است.

انجمن بین المللی آب معدنی اطلاعاتی در این زمینه در اختیار مصرف کنندگان قرار داده است. اگرچه آنها رد می کنند که مقدار قابل توجهی پلاستیک از ظرف آب معدنی به داخل آب می رود (گزاره ای که بحث برانگیز به نظر می رسد)، با این وجود معتقدند که علت اصلی تغییر طعم و بوی آن است. دلیل داستان شما ممکن است این سوال باشد. یعنی برای مصرف آب معدنی خرمایی تعیین شده است که تا آن تاریخ آب داخل بطری بدون تغییر طعم و بو باشد، برای سلامتی دچار مشکل می شوید و آب طعم بدی پیدا می کند.

آب بطری و سایر نوشیدنی ها در ظروف پلاستیکی بهداشتی بسیار محافظت شده و مهر و موم شده بسته بندی می شوند که کیفیت و تازگی محصول را حفظ می کند.با این حال، ظروف پلاستیکی، چه برای آب و چه برای نوشیدنی‌های دیگر، کمی نفوذپذیر هستند، که می‌تواند به گازهای محیطی مانند بخارات هوای خانه، گازهای حاصل از سوختن محصولات غذایی، روغن مانند بنزین و سایر مواد شیمیایی اجازه ورود دهد. آب. بطری و طعم و بوی نوشیدنی شما را تحت تاثیر قرار دهد.

طبق قانون تمامی شرکت های تولید کننده آب معدنی باید برای هر محصول تاریخ انقضا کمتر از دو سال تعیین کنند. حتی اگر آب معدنی واقعا منقضی نشود، چاپ تاریخ انقضا روی بطری های آب به قانون تبدیل شده است. این قانون در کشورهای مختلف به طور متفاوتی اجرا می شود و تغییراتی نیز در آن ایجاد شده است، اما همیشه توصیه می شود از بطری های پلاستیکی آب معدنی که بیش از 6 ماه از عمر آن می گذرد، آب ننوشید. گفته می شود پلاستیک موجود در بطری ها BPA (بیسفنول) و سایر مواد شیمیایی را آزاد می کند که باعث آلودگی آب می شود که برای انسان مضر است. مصرف منظم آب معدنی می تواند باعث مشکلات سلامتی و سلامتی در روده و به خطر انداختن سلامتی و همچنین کاهش ایمنی بدن شود.

برای تازه نگه داشتن طعم آب بطری، توصیه می کنیم آن را در هوای تازه، دور از نور مستقیم خورشید و دور از گازهای معلق در هوا و سایر مواد شیمیایی با بوی قوی نگهداری کنید.اما این سوال می تواند در مورد آب لوله کشی نیز ایجاد شود و بسیاری از مصرف کنندگان تعجب می کنند که آیا آب لوله کشی نیز منقضی می شود؟

آیا واقعا آب معدنی تاریخ انقضا دارد؟

به گفته محققان، مشخص شده است که آب لوله کشی در صورت نگهداری مناسب به مدت 6 ماه قابل استفاده است و مشکلی برای افراد ایجاد نمی کند. با این حال، هنگامی که گازهای موجود در آب شروع به تبخیر می کنند، آب از آن گازها آزاد می شود و به آن طعم ترش می دهد. آب لوله کشی نیز می تواند پس از مدتی طعم کهنه شود، زیرا دی اکسید کربن هوا با آب مخلوط می شود. این باعث کاهش سطح اکسیژن در آب می شود و آن را به مایع اسیدی تبدیل می کند که طعمی متفاوت از آب معمولی دارد.

با وجود طعم متفاوت آب لوله کشی نسبت به آب معدنی، نوشیدن آن در صورت نگهداری ۶ ماهه توصیه نمی شود. تنها کاری که برای سالم و قابل شرب نگه داشتن آب خود باید انجام دهید این است که آن را حداقل به مدت 6 ماه در مکانی خنک، خشک و تاریک قرار دهید تا بتوانید سلامت آن را نیز بررسی و نظارت کنید.استفاده از آب تصفیه شده و سالم به خرید دستگاه تصفیه آب نیز بستگی دارد. بهترین مارک فیلتر آب خانگی تایوانی اصل می تواند سلامت، بو و طعم آب را برای شما تضمین کند و همچنین می توانید آنها را خریداری کرده و بدون تاریخ انقضا در مراحل مختلف از فیلتر آب استفاده کنید.

در مشخصات بهترین دستگاه تصفیه آب خانگی Minerva تایوان نیز نوشته شده است که فیلتر اول تا سوم هر شش ماه یکبار و فیلترهای تصفیه آب بالایی هر یک و نیم تا دو سال یکبار تعویض می شود، بنابراین می توان این فیلترها را بدون تاریخ انقضا استفاده شده در ضمن انواع فیلترهای تصفیه آب به گونه ای است که تا آب آشامیدنی خراب نمی شوند و برای کاهش هزینه های نگهداری می توانید فیلترهای تایوانی اضافی را برای سرویس دستگاه در سال های بعد خریداری کنید.

آیا واقعا آب معدنی تاریخ انقضا دارد؟

دانستن نحوه نگهداری صحیح آب معدنی ضروری است، زیرا می تواند از بسیاری از عوارض ناشی از بی احتیاطی در نگهداری آن مانند تهوع، استفراغ، مسمومیت با آب و غیره جلوگیری کند.یکی از رایج ترین اشتباهاتی که هنگام ذخیره آب مرتکب می شویم، نگهداری آن در محیط گرم است. گرما باعث می شود پلاستیک سموم را در آب آزاد کند و نوشیدن مایع را بسیار خطرناک می کند.

با این حال، نگهداری آن در جای خشک و خنک می تواند از عوارض جانبی منفی برای مدت طولانی تری جلوگیری کند. علاوه بر این، به دلیل نفوذپذیری، آب معدنی باید دور از مواد شیمیایی و آلاینده های آب نگهداری شود. اگر در حین انجام این کارها همچنان متوجه چیزی غیرعادی در مورد آب و تغییر طعم و بوی آن شدید، آن را بجوشانید و به آب مقطر تبدیل کنید یا آن را کاملا دور بریزید.

دکمه بازگشت به بالا