سلامت و تندرستیکسب و کار ایرانی

آیا جراحی بینی با لیزر امکان پذیر است؟

امروزه پیشرفت فناوری و مهندسی در زمینه پزشکی، این عمل را دقیق تر و کارآمدتر کرده است. لیزر یکی از جدیدترین امکانات پزشکی است که برای درمان بهتر بیماری ها وارد علم پزشکی شده است. اما آیا می توان از این فناوری مدرن برای هر عمل جراحی مانند جراحی بینی استفاده کرد؟ آیا جراحی بینی با لیزر وجود دارد؟ بله، رینوپلاستی یا جراحی بینی با لیزر امروزه روشی با تبلیغات فراوان برای رفع مشکلات و عیوب مربوط به بینی است. البته این روش مورد تایید برخی جراحان است، هرچند بسیاری معتقدند که این روش پاسخگوی نیازهای بیمار نیست. لیزر برای جراحی بافت های نرم مانند گوش، گلو و بینی استفاده می شود و بر اساس طول موج های مختلف می تواند اثرات متفاوتی بر روی بافت و پوست ایجاد کند.

استفاده از لیزر برای همه جراحی های زیبایی مفید نیست و برای برخی از آنها با محدودیت هایی همراه است. مثلاً با استفاده از لیزر نمی توان ظاهر بینی را تغییر داد، اما می تواند پولیپ های کوچک بینی، حفره های بینی و … را درمان کند. بنابراین، نتایج 100٪ تضمینی نخواهد بود. به گفته برخی، درمان به این روش با عوارض کمی همراه است و مشکلی در تزریق یا جراحی ایجاد نخواهد کرد. اما این تمام داستان نیست. استفاده از این روش همانطور که گفته شد نمی تواند بسیاری از درمان های عیوب بینی را پوشش دهد و این مشکل اصلی استفاده از لیزر برای جراحی بینی است. در این مقاله سعی شده است تا به بررسی جراحی بینی با لیزر و هزینه جراحی بینی با لیزر بپردازیم تا بتوانید اطلاعات کاملی در این زمینه کسب کنید.

آیا جراحی بینی با لیزر امکان پذیر است؟

سوالی که اکثر مراجعین برای درمان مشکلات ظاهری و بینی می پرسند این است که آیا جراحی بینی با لیزر امکان پذیر است؟ بله، اگر هدف تغییر ساختار و شکل بینی نباشد، ممکن است. در واقع با کمک لیزر می توان برشی روی سطح پوست بینی برای دسترسی بهتر به غضروف ایجاد کرد. شکل تیغه بینی یا قوز بینی را نمی توان با لیزر تغییر داد، اما لیزر چگونه به درمان انواع مشکلات بینی کمک می کند؟

جراحی بینی استخوانی با لیزر

تیغه بینی در واقع دیواره ای از غضروف و استخوان است که راه های هوایی راست و چپ داخل بینی را می پوشاند. گاهی تیغه بینی از نظر بافت و غضروف بسیار سفت و ضخیم است و شبیه گل است. با دو روش جراحی بینی بسته و جراحی بینی باز می توان ساختار آناتومیکی بینی هر فرد را تغییر داد.

جراحی بینی با لیزر 2

رینوپلاستی با لیزر نمی تواند این توده ها را از بین ببرد، اما می تواند با ایجاد یک برش روی پوست، جراحی را بدون درد و بدون خونریزی کند. اما از برش لیزری فقط برای تغییرات کوچک پوست می توان استفاده کرد. این روش تنها در علم پزشکی و در ترکیب با سایر روش های تولید به درمان بیماری ها کمک می کند. تنها مزیت آن این است که استرس و اضطراب بیماران را تا حدی کاهش می دهد زیرا عمل جراحی نیست. البته متخصصین زیبایی و بیماران باید توجه داشته باشند که این مزیت نافی معایب و محدودیت های جراحی بینی با لیزر نیست. برای کاهش استرس، پزشک می تواند فیلم جراحی بینی با لیزر را به بیمار نشان دهد تا اضطراب او قبل از جراحی کاهش یابد.

جراحی بینی با لیزر

دستگاه های لیزری با تشعشع نور افزایش یافته می توانند به حذف ضخامت و بی نظمی های پوست کمک کنند. تنظیم میزان تابش نور بر عهده پزشک است. در این روش به هیچ وجه از بیهوشی عمومی استفاده نمی شود و در صورت نیاز پزشک از بی حسی موضعی استفاده می کند. استفاده از لیزر به سادگی به پزشک این امکان را می دهد که برشی در پوست ایجاد کند تا غضروف اضافی را از طریق جراحی باز یا بسته حذف کند. لیزر همچنین با ایجاد گرما میزان چربی بینی را کاهش می دهد و گاهی اوقات با تغییر رنگ پوست و روشن شدن رنگ می تواند بینی را متعادل تر نشان دهد. بنابراین برای برداشتن یا پیوند غضروف و تغییر اساسی ساختار بینی همچنان به روش های تهاجمی نیاز است.

اگر بیماری خیلی پیشرفته نباشد، این روش در درمان رینوفیما کمتر موثر است. رینوفیما یک بیماری است که باعث رشد بیش از حد سلول های پوست می شود. رشد بیش از حد سلول های پوست و بینی ناقص می تواند منجر به جای زخم و آکنه شود. در واقع، این یک بیماری نادر است و به رده گوشت درمانی بینی تعلق دارد.

نکته مهم: سن عامل مهمی برای جراحی بینی با لیزر است و بهترین سن برای این منظور پایان بلوغ است. این بدان معناست که افرادی که به سن بلوغ رسیده اند، مشکل لخته شدن خون ندارند و در وضعیت جسمی و روحی کاملی هستند، می توانند تحت عمل لیزر بینی قرار گیرند.

برای آشنایی بیشتر با سن جراحی بینی اینجا کلیک کنید.

جراح زیبایی بینی در شیراز با لیزر چگونه عمل می کند؟

دستگاه لیزر با پرتوهای نور افزایش یافته به حذف ضخامت و ناهنجاری های پوست کمک می کند. این وظیفه پزشک است که میزان تابش نور را تنظیم کند. با این روش به هیچ عنوان از بیهوشی عمومی استفاده نمی شود، در صورت نیاز پزشک از بی حسی موضعی استفاده می کند. استفاده از لیزر به پزشک این امکان را می دهد که غضروف اضافی را از طریق یک برش در پوست در جراحی بسته حذف کند. لیزر همچنین برای کاهش چربی بینی گرما ایجاد می کند و گاهی اوقات می تواند رنگ پوست را تغییر دهد تا سایه روشن تری ایجاد کند و ظاهر بینی را متعادل کند.

این روش در درمان رینوفیم بسیار موثر است. رینوفیما یک بیماری است که باعث رشد بیش از حد سلول های پوست می شود. رشد بیش از حد سلول های پوست به مرور زمان به دلیل شکل نامناسب بینی منجر به ایجاد لک و آکنه می شود. البته این یک بیماری نادر است و در دسته درمان های گوشت بینی قرار می گیرد.

نکته مهم: سن جراحی بینی با لیزر بعد از بلوغ است. یعنی افرادی که به سن بلوغ رسیده اند و مشکلات مربوط به انعقاد خون را ندارند و از وضعیت جسمی و روحی کاملاً سالمی برخوردارند می توانند تحت عمل جراحی بینی با لیزر قرار گیرند.

معایب و عوارض جراحی بینی با لیزر

با تمام مزایایی مانند زمان نقاهت کوتاه، کاهش زمان جراحی بینی، عدم ایجاد اسکار و تورم بعد از جراحی بینی و عدم استفاده از بیهوشی برای جراحی بینی به طور کلی جراحی بینی با لیزر دارای محدودیت هایی نیز می باشد که برخی از مشکلات است. . جراحی بینی با لیزر برای موارد زیر توصیه می شود:

مهم ترین عیب جراحی بینی با لیزر این است که به رفع تمامی مشکلات و عیوب مربوط به بینی کمکی نمی کند. آناتومی و ساختار بینی با لیزر قابل تغییر نیست.

در اثر تابش نور لیزر، بیمار ممکن است دچار سوختگی در پوست خود شود.

خشکی و سایر عوارض جراحی بینی با لیزر.

در موارد نادر، عفونت نیز رخ می دهد.

رینوپلاستی چشم با لیزر 3

هزینه رینوپلاستی با لیزر چقدر است؟

شاید بپرسید هزینه جراحی بینی با لیزر چقدر است؟ قیمت جراحی بینی با لیزر بسته به معاینه قبل از جراحی بینی، نوع بینی و شرایط جغرافیایی متفاوت است. از سوی دیگر، تخصص پزشک یکی دیگر از عوامل موثر بر هزینه است. اما جراحی بینی با لیزر یک روش کم تهاجمی است که تنها بر روی اصلاح مشکلات پوست بینی تمرکز دارد.

اگر هدف فقط رفع مشکلات پوست بینی باشد، قیمت جراحی بینی بدون جراحی با لیزر و در صورت نیاز به جراحی، قیمت جراحی نیز محاسبه می شود. قیمت جراحی بینی با لیزر به دلیل سختی عمل نسبت به سایر جراحی ها بیشتر است. از آنجایی که رینوپلاستی یکی از جراحی های زیبایی است، بیمه هزینه های آن را پوشش نمی دهد.

آیا جراحی بینی با لیزر درد دارد؟

رینوپلاستی با لیزر مردانه یا زنانه نه دردناک است و نه شرم آور. تنها زمانی که نور از دستگاه تابش می کند، ممکن است احساس سوزش خفیفی روی پوست بینی خود داشته باشید. در این حالت پزشک از بی حسی موضعی برای کاهش احساس سوزش استفاده می کند. البته اگر پوست حساس و شکننده ای دارید، جراحی بینی با لیزر می تواند دردناک و ناخوشایند باشد.

تحریریه سی وی نت

خبرنگار اجتماعی با تمرکز بر مسائل توسعه پایدار و حفاظت از محیط زیست.
دکمه بازگشت به بالا