سلامت و تندرستی

آخرین وضعیت واکسن‌های ایرانی کرونا/آغاز واکسیناسیون همگانی در کشور از مهرماه

رئیس کمیته علمی ستاد کرونا با اشاره به تأثیر محدودیت در تولید واکسن های تاج در ایران ، گفت: با این حال پیش بینی ما برای واکسیناسیون عمومی تاج از اکتبر امسال آغاز می شود.

در مصاحبه سی وی نت ، دکتر مصطفی قانعی وی در مورد آخرین گزارش در مورد واکسن های تاج ایرانی گفت: در حال حاضر واکسن تاج برکت در مرحله دوم و سوم مطالعه است. موسسه پزشکی واکسینلیو رازی به نام کوپارس و وزارت ایمن سازی فخرا در مرحله اول آزمایش پزشکی بودند و در اواخر آوریل یا نیمه اول ماه مه ، یک یا دو واکسن می تواند برای شروع آزمایش آزاد شود.

وی تأکید کرد: بنابراین ما مشتاقانه منتظر هستیم تا واکسن های ایرانی در صورت نیاز تا سپتامبر یا اکتبر در بازار عرضه شوند.

وی در مورد برنامه ضد واکسیناسیون ایران برکت ، افزود: اگر با یک سوم میانه مطالعه که برنامه واکسیناسیون مرکزی نامیده می شود ، مجوز گرفته شود ، آنها می توانند واکسیناسیون را از اوایل تیر آغاز کنند. در حقیقت ، این امکان وجود دارد که تولید واکسن عظیم بنیاد برکت از ماه ژوئن آغاز شود و پس از تأیید ، ذخیره و توزیع شود.

غنی در پایان برنامه واکسیناسیون تهیه شده توسط انستیتوی پاستور در کوبا گفت: “100000 واکسن به کشور وارد شده است و من فکر می کنم مرحله سوم برنامه آزمایش آنها از سال سوم آوریل آغاز شود.” این 100000 کمک مالی به داوطلبان تعلق می گیرد ، اگرچه هنوز تماسی برای جذب داوطلبان گرفته نشده است.

وی در مورد سایر پروژه های تحقیقاتی داروهای کرونا ایرانی گفت: “در ابتدا یازده مورد وجود داشت که سه مورد در مراحل پزشکی بود ، اما پیش بینی می کنیم در یک مورد ، هشت مورد موفقیت آمیز باشد.” این تعداد در مقایسه با سایر کشورها سرسام آور است.

رئیس کمیته علمی ستاد مبارزه با فساد کرونا تأکید کرد: برنامه ما راه اندازی واکسن جهانی تاج از سپتامبر سال جاری است.

وی در مورد واکسیناسیون ویروس کرونا در کودکان گفت: “در حال انجام یک مطالعه در جهان درباره ایمن سازی کودکان است ، اما ما در حال حاضر این مطالعه را در ایران نداریم و از نتایج اعلام شده در جهان استفاده خواهیم کرد.”

غنی با اشاره به تأثیر ممنوعیت تولید داروهای ضد کرونا ، “آنچه که ما با حمایت صنعت دیده ایم این است که به محض ظهور نام ایران ، آنها کاری می کنند که مانع از دستیابی به محصولات و محصولی که لیاقت ماست. “بنابراین ، اگر اکنون برخی از اقلام وارد شوند ، این امر با تصویب قانون اتفاق می افتد ، در غیر این صورت آنها تا آنجا که می توانستند مانع ما می شدند و همچنین حداقل تجهیزات لازم برای واکسیناسیون را تهیه می کردند. که هیچ کس تجهیزات ما را نفروخت. البته این فقط مربوط به ما نیست ، بلکه آنها برای خود واکسن تهیه می کنند. فقط 10 کشور 70٪ واکسن کرونا را دریافت کرده اند. بنابراین ، بی عدالتی و بی رحمی زیادی در ایران وجود دارد ، اما در عین حال ، ما از شرکت هایی که دانش ایرانی در زمینه زیرساخت دارند ، پشتیبانی می کنیم.

غنی در مورد راه اندازی واکسن اسپوتنیک در ایران گفت: “من فکر می کنم واکسن اسپوتنیک به ایران رسیده یا تا پایان هفته وارد کشور می شود و ما می گوییم این واکسن تولید می شود. در زیر مجوز آن ظرف 3 ماه آینده. “شروع در ایران.

انتهای پیام

تحریریه سی وی نت

خبرنگار اجتماعی با تمرکز بر مسائل توسعه پایدار و حفاظت از محیط زیست.
دکمه بازگشت به بالا