سلامت و تندرستی

آخرین خبرها از حج امسال و واکسیناسیون حجاج / ۳ سناریو برای اربعین ۱۴۰۰

معاون وزیر حج و عمره مرکز پزشکی حج و زیارت هلال احمر ، در توصیف مقدمات حج امسال ، بر اساس بیانیه مقامات سعودی: “وزیر بهداشت قول داده است که در صورت حج و اعزام مسافر به ایران ، واکسن کرونا تهیه خواهد شد. »مسافران غیرخطی باید واکسینه شوند.

در مصاحبه سی وی نت ، دکتر طاهر درودی وی در مورد وضعیت اعزام زائران در حج امسال اظهار داشت: “دلیل حج این است که وزارت سعودی چند روز پیش اعلام کرد که حج امسال با شرکت کشورهای مسلمان انجام می شود ، اما آنها هنوز اعلام نکرده اند که ترکیب حج خواهد بود. “چند درصد در چه موقعیتی قرار دارند؟ در همان زمان ، وزارت حج عربستان سعودی اعلام کرده است که جزئیات وضعیت پزشکی و قرارداد و اینکه چه کسی و چند سال می تواند برای حج و غیره برود ، باید توسط وزارت بهداشت عربستان توضیح داده شود. با این حال ، وزارت بهداشت عربستان هنوز در این مورد توضیحی نداده است. علاوه بر این ، وزارت حج عربستان در مورد مسئله برگزاری یا بزرگداشت حج کشورهای اسلامی با طرف ایرانی مذاکره مستقیم نداشته است. پس از سالها ، چند ماه قبل از موسم حج ، کشورهای اسلامی با عربستان سعودی و وزارت حج عربستان توافق نامه هایی امضا کرده اند ، امسال این پروژه نهایی نشده است.

وی افزود: “به عنوان یک قاعده ، از آنجا که حج تمتع زیارت این موضوع در ایران است ، ما منتظر جلسه هستیم تا تعیین کنیم آیا حج را در متن آن انجام دهیم ، تا بتوانیم اجرای آن را بررسی کنیم. پس از آن.” هیچ اتفاقی نیفتاده

وضعیت ایمن سازی زائران در برابر تاج

دروردی در مورد آمادگی هلال احمر برای واکسیناسیون حجاج در برابر کرونا در صورت حفظ حج و اعزام زائران ایرانی ، گفت: واکسیناسیون موقت ، که بخشی از کارهای هلال احمر است و در سال های گذشته انجام می شود ، امسال انجام می شود اگر اتباع ایرانی. آنها را به سفر حج فرستادند. ” حساس ترین مسئله ، واکسن Covid-19 است. در همین راستا ، چند ماه پیش ، دکتر مرعشی ، مدیر اجرایی مرکز پزشکی حج و زیارت هلال احمر و همچنین دکتر رشیدیان ، رئیس سفر و گردشگری ، با وزیر بهداشت. حداکثر 70 تا 80 هزار نفر اعزام می شوند ، اما این میزان برای امسال بعید است.

وی افزود: “در عین حال ، با توجه به اینکه مقادیر زیادی داروی خارجی وارد می شود و واکسن های ایرانی نیز وارد بازار می شوند ، ما از این بابت نگران نیستیم.” تاکنون موضوع اصلی ، برگزاری یا عدم برگزاری حج در حضور یا عدم حضور زائران ایرانی هنوز مشخص نیست و وضعیت نهایی آن توسط سازمان حج و سازمان زیارت به عنوان ناظر اعلام خواهد شد. هنگامی که این مشکل را شناسایی کردیم ، دوره درمان ، واکسیناسیون و پیشگیری و غیره را دنبال خواهیم کرد.

وی گفت: البته واکسن کرونا وارد شده توسط هلال احمر به وزارت بهداشت داده می شود.

شرط 3 برای برگزاری اربعین

معاون حج و عمره مرکز پزشکی حج و زیارت هلال احمر در مورد وضعیت مراسم اربعین به دلیل افزایش واکسیناسیون تاج در کشور اظهار داشت: جلسات زیادی در این باره برگزار شده و هم اکنون نیز ادامه دارد.

درودی افزود: “شرایط مختلفی برای اجرای مراسم اربعین وجود دارد ؛ مانند سالهای گذشته معمول است. تحقق نمونه سوم ، با این فرض که عاشورا و اربعین در سپتامبر و اکتبر داشته باشیم ، بعید به نظر می رسد. گرچه ممکن

وی ادامه داد: “از نظر تعداد مسافران زمینی که متخصصان ما مطالعه می کنند و در سازمان های مختلف ، کارشناسان تصادف و حوادث و متخصصان بهداشت و روانپزشکان ارزیابی ریسک می کنند و نیازها را شناسایی می کنند ، می توان حداقل شرایط را حفظ کرد.” با این حال ، برای ادامه کار باید مدتی صبر کنیم ، در پایان این ستاد اربعین و وزارت کشور هستند که تصمیم نهایی را می گیرند. هلال احمر و وزارت بهداشت به عنوان بخشی از کمیته ستاد اربعین که بحث های بهداشتی را دنبال می کردند ، گزارشاتی را درباره فناوری و تخصص ما به ستاد مرکزی و همچنین سرانجام تصمیم نهایی در مورد بزرگداشت اربعین ارایه کردند یا نه. در ستاد مستقر خواهد شد.

وی اضافه کرد: در صورت اعزام مسافران اربعین ، ما توانایی ها و تجهیزات پزشکی را که به دنبال آن خواهیم بود ، چه در داخل و چه در خارج از خاک تعیین خواهیم کرد. پرونده در حال بررسی و تدوین است. اینها را هفته آینده به آنها بگویید ” اربعین می آوریم. ستاد تصمیم گیری

وی همچنین در مورد واکسیناسیون برای مسافران اربعین گفت: در مورد ایمن سازی از مسافران اربعین ، با فرض اینکه تعداد آنها اغلب از تعداد زائران مهمتر است ، وزارت بهداشت هنوز هیچ قول و شفافی مشخص و مشخصی نداده است و بحث ها هنوز انجام نشده است و توضیح این موضوع تا این زمان غیرممکن است پروژه تصمیم گرفته شده است.

انتهای پیام

تحریریه سی وی نت

خبرنگار اجتماعی با تمرکز بر مسائل توسعه پایدار و حفاظت از محیط زیست.
دکمه بازگشت به بالا