کسب و کار ایرانی

مقایسه استیل بگیر و استیل نگیر

مقایسه استیل بگیر و استیل نگیر

اگر از کسی بپرسید “آیا فولاد ضد زنگ مغناطیسی است؟” اگر بپرسید. پاسخ های متفاوتی دریافت خواهید کرد. برخی فولاد ضد زنگ را یک ماده کاملاً غیر مغناطیسی می دانند. برخی دیگر فکر می کنند که فولاد است زیرا حاوی آهن است. زیرا برخی از انواع ضد زنگ هستند و برخی دیگر ضد زنگ نیستند. ورق استیل 304 استفاده می شود یک سوال : حلقه های فولادی زنگ می زنند؟ با مهفا همراه باشید.

چه عواملی فولاد ضد زنگ را مغناطیسی می کند؟

برای جذب آهن، دو شرط باید رعایت شود:

فولاد باید حاوی آهن باشد یا ساختار بلوری فولاد باید فریتی یا مارتنزیتی باشد.

چندین گروه از فولادهای ضد زنگ با خواص فیزیکی متفاوت وجود دارد. خواص مغناطیسی فولاد ضد زنگ به شدت به عناصر آلیاژی بستگی دارد. فولاد ضد زنگ در اصل ساختاری «فریتی» دارد و مغناطیسی است. این نوع فولاد با افزودن کروم ایجاد می شود و با افزودن کربن سخت می شود. افزودن کربن، فولاد فریتی را به فولاد مارنزیتی تبدیل می کند و اغلب برای جوشکاری استفاده می شود.

انواع فولاد را تهیه کنید

فولاد را بگیرید و نگیرید، بسته به نوع فولاد ضد زنگ می توان آنها را در یک گروه قرار داد. علاوه بر فولاد ضد زنگ 304 که به طور گسترده مورد استفاده قرار می گیرد، انواع فولادهای ضد زنگ زیر نیز در دسته فولاد ضد زنگ قرار می گیرند:

فولادهای ضد زنگ فریتی مانند گریدهای 409، 430 و 439

فولاد ضد زنگ مارتنزیتی مانند گرید 410، 420، 440

فولاد ضد زنگ دوبلکس 2205

هزینه میلگردهای فولادی کمی بیشتر از میلگردهای غیرفولادی است.

فریت دور دی استین

فولادهای فریتی اغلب مورد استفاده قرار می گیرند زیرا حاوی مقدار زیادی فریت در ترکیب شیمیایی خود هستند. فریت ترکیبی از آهن و عناصر دیگر است. ترکیب ساختار کریستالی فریتی (ساختار دانه ای) با آهن باعث تبدیل شدن فولاد به آهن می شود. به عبارت دیگر، این ساختار دانه آهن چیزی است که به آهن های فریتی خاصیت مغناطیسی می دهد. فولاد فریتی در اثر حرارت سخت نمی شود، اما مقاومت خوبی در برابر ترک خوردگی و تنش دارد

با این حال، برخی از فولادهای ضد زنگ ممکن است جاذبه مغناطیسی ضعیف تری نسبت به فولاد کربن معمولی داشته باشند. گرید 430 یکی از پرکاربردترین گریدهای فولاد ضد زنگ است. این درجه اغلب در تجهیزات داخلی، از جمله درام ماشین لباسشویی، سینک آشپزخانه، کارد و چنگال، پانل های داخلی، ماشین ظرفشویی و سایر لوازم آشپزخانه یافت می شود. نوع L410 اغلب برای کانتینرها، اتوبوس ها و قاب های نمایشگر LCD استفاده می شود.

مقایسه استیل بگیر و استیل نگیر
مقایسه استیل بگیر و استیل نگیر

فولاد ضد زنگ مارتنزیتی

اکثر آنها از فولاد مارتنزیتی ساخته شده اند. در حضور آهن، ساختار کریستالی منحصر به فرد فولاد مارتنزیتی می تواند فرومغناطیسی شود. از آنجایی که فولاد ضد زنگ یک نوع فولاد است، حاوی مقدار زیادی آهن است. این امر بسیاری از فولادهای ناپایدار مارتنزیتی را مغناطیسی می کند.

فولادهای ضد زنگ دوگانه

فولاد ضد زنگ دوبلکس طبقه بندی می شود زیرا حاوی مخلوطی از آستنیت و فریت است. مقدار زیادی فریت (که مغناطیسی است) به دو برابر شدن استحکام فولاد کمک می کند. فولاد ضد زنگ دوبلکس حاوی آستنیت بیشتری نسبت به فولاد فریتی است، بنابراین مغناطیسی کمتری دارد.

فولاد ضد زنگ آستنیتی

رایج ترین فولاد “آستنیتی” است – دارای محتوای بالایی از کروم و نیکل اضافه شده است. این نیکل است که ساختار فیزیکی فلز را تغییر می دهد و آن را غیر مغناطیسی می کند. لازم است بدانید که ساختار کریستالی فولاد آستنیتی را می توان با سخت شدن یا عملیات حرارتی خاص تغییر داد. در این حالت فریت می تواند در برخی مناطق تشکیل شود و آهن را مغناطیسی کند.

آیا گریدهای 304 و 316 مغناطیسی هستند؟

از آنجایی که 316 و 304 فولادهای زنگ نزن آستنیتی هستند، آهن هنگام سرد شدن آستنیت (آهن گاما) باقی می ماند. فولادهای زنگ نزن آستنیتی حاوی مقدار زیادی آستنیت هستند که باعث می شود تا حد زیادی غیر مغناطیسی باشند. فولاد ضد زنگ گریدهای 304 و 316 دارای محتوای شیمیایی بالایی از آهن هستند. اما وجود آستنیت در ساختار آنها به معنای فرومغناطیسی نبودن آنهاست. فولاد ضد زنگ 304 حاوی کروم (حداقل 18٪) و نیکل (حداقل 8٪) و مقادیر کمی از عناصر دیگر است. این گرید یک فولاد آستنیتی است و در قسمت های مغناطیسی فقط اندکی واکنش نشان می دهد.

فولاد ضد زنگ 316 یک فولاد آلیاژی مولیبدن است. همچنین واکنش کمی به میدان مغناطیسی نشان می دهد. فولاد ضد زنگ 316 در شرایطی که فلز غیر مغناطیسی مورد نیاز است استفاده می شود.

تحریریه سی وی نت

خبرنگار اجتماعی با تمرکز بر مسائل توسعه پایدار و حفاظت از محیط زیست.
دکمه بازگشت به بالا