سلامت و تندرستیکسب و کار ایرانی

خواص روغن کرچک برای چروک دور چشم

بسیاری از افراد برای از بین بردن چین و چروک زیر چشم و پیشانی از کرم های آرایشی گران قیمت، عمل های زیبایی و جراحی استفاده می کنند. در صورتی که مواد طبیعی نیز می توانند در کاهش چین و چروک های پوست موثر باشند و به بازیابی پوست از دست رفته و لطافت کمک کنند.

یکی از مزایای استفاده از داروهای طبیعی این است که این داروها ارزان و بی خطر هستند. همچنین طب طبیعی مشکلی ندارد. یکی از این فواید تاثیر روغن کرچک بر چین و چروک دور چشم است.

با افزایش سن، لایه‌های داخلی پوست نازک‌تر و نازک‌تر می‌شوند و خاصیت ارتجاعی و استحکام خود را از دست می‌دهند. با گذشت زمان، چین و چروک ها و خطوط ریز روی پوست شروع به ایجاد می کنند.

عوامل دیگری مانند حالت های مکرر صورت مانند اخم کردن، لبخند زدن یا قرار گرفتن بیش از حد در معرض نور خورشید و اشعه ماوراء بنفش، مصرف الکل، سیگار کشیدن، تغذیه نامناسب و سطوح پایین ویتامین نیز بر ظاهر چین و چروک های صورت تأثیر می گذارد. ممکن است باعث ایجاد چین و چروک شود: روی پیشانی. ، گردن و زیر چشم.

برای خرید پی ای جی 40 میتوانید به فروشگاه های آنلاین معتبر مانند اکسیر شیمی مراجعه کنید.

فواید و اثرات روغن کرچک بر چین و چروک دور چشم

روغن کرچک از دانه های کرچک استخراج می شود و فواید بسیاری برای سلامتی دارد. روغن کرچک غلیظ را می توان مستقیماً روی پوست مالید یا با روغن های حامل دیگر رقیق کرد تا چین و چروک ها را کاهش داده و علائم پیری را بهبود بخشد.

روغن پاپایا خالص

برای تمیز کردن پوست صورت می توان از روغن کرچک اصل استفاده کرد. زیرا پوست هر لحظه در معرض آلودگی های زیادی قرار می گیرد. پوست انسان نیز به طور منظم هزاران سلول مرده را می ریزد. به همین دلیل است که پاکسازی و لایه برداری بخش مهمی از مراقبت از پوست است.

روغن کرچک چین و چروک های پیشانی و زیر چشم را از بین می برد و به عنوان یک لایه بردار عالی عمل می کند.

نحوه استفاده

روغن کرچک را مستقیماً روی پوست بمالید و بگذارید چند دقیقه بماند سپس به آرامی با پنبه بردارید و با آب بشویید. از گلاب برای از بین بردن بوی روغن نیز می توان استفاده کرد.

فواید و اثرات روغن نارگیل و روغن کرچک بر چین و چروک دور چشم

روغن نارگیل مانند روغن کرچک سرشار از ویتامین های A و E است که باعث افزایش کلاژن می شود و پوست را محکم تر و سفت تر می کند. اما روغن کرچک برای چین و چروک پیشانی و زیر چشم مفید است. خواص نرم کنندگی روغن نارگیل به مرطوب کردن پوست خشک و جلوگیری از ترک های پوستی کمک می کند.

روغن کرچک مانند روغن نارگیل از پوست در برابر اشعه های مضر UV محافظت می کند. می توانید 2 قطره روغن کرچک را با چند قطره روغن نارگیل بکر مخلوط کنید تا مخلوط خامه ای به دست آید. این مخلوط را با انگشتان تمیز روی پیشانی و زیر چشم بمالید و بگذارید به طور طبیعی خشک شود بعد از چند بار استفاده تاثیر شگفت انگیز آن را خواهید دید.

تاثیر آب لیمو و روغن کرچک

اگر آب لیمو رقیق شده به صورت موضعی استفاده شود، می تواند به سفت شدن منافذ پوست و کاهش خطوط ریز کمک کند. زیرا ویتامین C موجود در آب لیمو باعث افزایش تولید کلاژن، خاصیت ارتجاعی پوست و انسجام بیشتر پوست می شود. آب لیمو دارای فوایدی مانند: فعالیت اسیدی، خاصیت سفید کنندگی، روشن کردن لکه های تیره، کاهش چین و چروک و پاکسازی پوست است.

تاثیر عسل و روغن کرچک بر چین و چروک دور چشم

عسل خواص درمانی زیادی دارد. استفاده از عسل با روغن کرچک برای رفع چین و چروک پیشانی و زیر چشم بسیار موثر است.

همچنین استفاده محلی از عسل می تواند باعث جوانسازی پوست شود. می توانید 1 قاشق چایخوری عسل خام، چند قطره آب لیمو و مقدار لازم روغن کرچک را مخلوط کنید تا محلولی شفاف به دست آید. صورت خود را خوب بشویید و این مخلوط را روی صورت خود بخصوص دور چشم، پیشانی و گردن بمالید و بعد از 15 تا 20 دقیقه بشویید.

اثرات روغن کرچک و زردچوبه

پودر زردچوبه دارای فواید آنتی اکسیدانی مانند: حذف ناخالصی ها از پوست، از بین بردن رادیکال های آزاد و تغذیه پوست با مواد مغذی ضروری است. از این مخلوط می توان برای تهیه ماسک صورت استفاده کرد.

به عنوان مثال: 1 قاشق چایخوری روغن کرچک و مقداری پودر زردچوبه را با هم مخلوط کنید تا خمیر یکدستی به دست آید و این ماسک را به آرامی روی صورت خود بمالید و بگذارید 15 دقیقه بماند و سپس با آب بشویید. زردچوبه و روغن کرچک به دلیل خاصیت ضد عفونی کنندگی برای رفع چین و چروک پیشانی و زیر چشم نیز مفید هستند.

اثرات روغن کرچک و آلوئه ورا

آلوئه ورا خاصیت کلاژن سازی، التیام بخش و مرطوب کنندگی دارد. ژل آلوئه ورا همچنین چین و چروک صورت را کاهش می دهد. استفاده محلی از ژل آلوئه ورا به حذف آلودگی ها و افزایش خاصیت ارتجاعی پوست کمک می کند.

همچنین این گیاه حاوی: ویتامین های A، B و C است که می تواند پوست را روشن و جوان کند. می توانید یک برگ تازه آلوئه ورا را پوست بگیرید و ژل داخل آن را جمع کنید، سپس این ژل را آسیاب کنید و با کمی روغن کرچک مخلوط کنید تا خمیری یکدست به دست آید. سپس خمیر را به درستی روی صورت از قبل شسته شده بمالید، این مخلوط برای چین و چروک پیشانی و زیر چشم بسیار مفید است.

تاثیر روغن کرچک و زرده تخم مرغ بر چین و چروک دور چشم

تخم مرغ سرشار از ویتامین ها و مواد معدنی است که به تولید کلاژن و سطح آلبومین برای جلوگیری از چین و چروک کمک می کند. برای تهیه ماسک می توانید یک قاشق چای خوری عسل و زرده تخم مرغ درست کنید و این مخلوط را روی صورت خود بمالید و بگذارید 10 تا 15 دقیقه روی صورت بماند و با آب بشویید. برای از بین بردن بوی بد صورت می توانید از گلاب استفاده کنید.

اثرات روغن کرچک و روغن زیتون فوق بکر

روغن زیتون و روغن کرچک دارای ترکیب مرطوب کنندگی بسیار قوی هستند که باید هر شب قبل از رفتن به رختخواب روی صورت مالیده شود تا پوست به طور کامل آبرسانی شود. جایگزینی روغن زیتون با روغن هسته انگور و مخلوط کردن آن با روغن کرچک می تواند بهترین نتیجه را برای چین و چروک پیشانی و زیر چشم داشته باشد.

افرادی که پوست خشک دارند

برای مراقبت از پوست صورت خود می توانید از مخلوط 6 قطره روغن کنجد و 2 قطره روغن کرچک روی پوست استفاده کنید.

افرادی که پوست چرب دارند

برای تغذیه پوست خود از 6 قطره روغن جوجوبا و 2 قطره روغن کرچک استفاده کنید و پوست را به خوبی مرطوب کنید.

تاثیر روغن ویتامین E با روغن کرچک

تحقیقات نشان داده است که استرس اکسیداتیو نقش مهمی در پیری پوست دارد. روغن ویتامین E دارای خواص آنتی اکسیدانی قوی است و به کاهش استرس اکسیداتیو و پاکسازی رادیکال های آزاد کمک می کند. بنابراین مصرف موضعی این ویتامین و مصرف مکمل های ویتامین E می تواند به طور موثری از ایجاد چین و چروک جلوگیری کند.

برای بهترین نتیجه، 1 قاشق غذاخوری روغن کرچک را با یک کپسول روغن ویتامین E مخلوط کنید تا یک ماسک روشن کننده درست کنید.

اثرات سیب زمینی و روغن کرچک

مخلوط سیب زمینی و روغن کرچک برای رفع چین و چروک پیشانی و زیر چشم موثر است. سیب زمینی نه تنها برای تهیه غذاهای خوشمزه استفاده می شود، بلکه فواید زیبایی نیز دارد. این سبزی سرشار از ترکیبات ضروری است که برای حفظ جوانی پوست ضروری است.

سیب زمینی خاصیت سفید کنندگی دارد و نشاسته موجود در سیب زمینی می تواند به روشن شدن اشعه خورشید کمک کند. 1 قاشق غذاخوری آب لیمو را با 1 قاشق غذاخوری روغن کرچک مخلوط کرده و به طور یکنواخت روی صورت، پیشانی و گردن بمالید و بگذارید 15 تا 20 دقیقه روی پوست بماند تا به طور طبیعی خشک شود سپس صورت را با آب بشویید.

تحریریه سی وی نت

خبرنگار اجتماعی با تمرکز بر مسائل توسعه پایدار و حفاظت از محیط زیست.
دکمه بازگشت به بالا