سلامت و تندرستی

بیماریابیِ ضعیف کرونا در کشور / الزاماتِ بازگشایی‌های هدفمند

عضو کمیته ملی علوم کرونا و رئیس بخش بیماری‌های عفونی بیمارستان مسیح دانشوری گفت: ابتلا به بیماری عروق کرونا در برخی مناطق افزایش یافته است، اما این افزایش ناچیز و ضروری است. باید ملایم و اطمینان بخش باشد

دکتر در گفت وگو با سی وی نت پیام طبرسی وی در خصوص وضعیت کرونا در کشور و همچنین احتمال رقم ششم گفت: خوشبختانه اکنون در بسیاری از مناطق کرونا رو به کاهش است. برخی از جوامع شاهد افزایش بوده اند که البته ارزش آن را ندارد. البته نکته قابل توجه این است که از آنجایی که دید فعلی وجود ندارد و اکنون با مشکل دلتا مواجه هستیم، از طرفی پوشش واکسیناسیون افزایش یافته است، انتظار می رود وضعیتی را که در موج پنجم شاهد بودیم و چنین وضعیتی را شاهد نباشیم. افزایش دهید، اجازه دهید ما نبینیم.

رفتار کرونا بی نظیر است

وی افزود: البته از آنجایی که رفتار این ویروس تا این حد غیرقابل پیش‌بینی است و در هیچ کجای دنیا پیش‌بینی 100 درصدی کووید 19 محقق نشده است، باید بدترین سناریویی را که ممکن است بیماری شروع شود، در نظر بگیریم. از نو. “

طبرسی در ادامه گفت: همین طور برای جلوگیری از دردسر بیشتر باید آهسته و آهسته جابجا شود و دوباره آن را ناگهانی باز نکنیم تا بعداً آن را کنترل نکنیم.

برای دستیابی به 85 coverage پوشش واکسن برای کنترل کرونا مورد نیاز است

وی درباره افزایش پوشش ایمن سازی در کشور گفت: از سوی دیگر پوشش ایمن سازی در حال افزایش است. ما باید کسانی را که واکسینه نشده اند تشویق کنیم تا واکسینه شوند. با این حال، تا زمانی که به 85 درصد پوشش ایمن سازی نرسیده باشیم، نمی توان انتظار داشت که این بیماری کنترل شود.

طبرسی ادامه داد: نکته سوم این است که تا زمانی که بیماری کووید 19 به حداکثر کنترل برسد، مردم را به انجام اقدامات پزشکی مانند استفاده از ماسک و موارد دیگر تشویق خواهیم کرد.

مواردی را که می خواهید مشاهده کنید باز کنید

وی تاکید کرد: در عین حال باید در نظر داشت که برای از سرگیری ، باید شرایط لازم برای از سرگیری در بیماری های عفونی رعایت شود. الزامات به این معنی است که، برای مثال، فرآیند غربالگری مانند دفتر ما است، اگر کارمندی به دفتر بیاید، چگونه به آن نگاه می کنیم، می خواهیم کارکنان را هر روز آزمایش کنیم، یا مکرراً دو بار در هفته آن را آزمایش کنیم، یا آنها را امتحان کنیم. اصلا بسته به علائم آنها، و بسته به علائمی که آزمایش می کنیم؟ حال اگر یک کارگر مریض است باید چه کار کند ، اطرافیانش چگونه باید معاینه شوند و …؟

طبرسی همچنین درباره بحث فرآیندهای شناختی مختلف اظهار کرد: در ادامه این طرح بیماران و غیر واکسن ها از برخی فعالیت های اجتماعی کنار گذاشته می شوند. مثلاً اگر فردی راننده اسنپ باشد، اگر حالش خوب باشد، دیگر سر کار نمی رود، باید ممنوع الکار شود، یا اگر واکسینه نشده باشد، نمی تواند برود، چهره کار می کند. . البته هنوز کارهای زیادی باید انجام شود، اما شروع خوبی است. در عین حال ، تجزیه و تحلیل انتقادی این استراتژی باید مورد توجه قرار گیرد.

بیماری ما ضعیف است

وی تاکید کرد: ابتدا الزامات تست تشخیصی را خواهیم دید. چون آزمون ما هنوز ضعیف است. ما هر روز 100000 نفر را آزمایش می کنیم. به عنوان مثال ، انگلستان 54 میلیون نفر جمعیت دارد و روزانه 1.3 میلیون آزمایش انجام می دهد. یافته های ما به هیچ وجه مشابه یافته های یک کشور موفق در کنترل بیماری های بدخیم نیست. بنابراین ما همچنان ضعیف هستیم و باید نقاط ضعف خود را تقویت کنیم.

طبرسی با بیان اینکه انعطاف باید عمدی باشد، افزود: از سوی دیگر همیشه نمی توان همه چیز را بسته، اما انعطاف باید عمدی باشد.

دلتا صدای سیاهی دارد

طبرسی درباره وضعیت قارچ سیاه افزود: وضعیت قارچ سیاه همچنان در بیمارستان است البته تعداد آن جای نگرانی ندارد اما به هر حال در کنار قووید عفونت قارچی وجود دارد. ممکن است خود دلتا باعث این عارضه شود. چون این فقط ما نیستیم و در همه جای دنیا اتفاق می افتد.

انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا