جامعه و خانوادهکسب و کار ایرانی

قیمت کارتن های بسته بندی صادراتی

مراحل تولید کارتن صادراتی در کارتن سازی فاطر

قبل از شروع به صحبت درباره بسته بندی صادراتی ، قصد داریم کمی از بسته‌بندی و مفهوم آن صحبت کنیم. جالب است بدانید بسته‌بندی، از زمان پیدایش بشر و دقیقا هنگامی که انسان‌های غار‌نشین از برگ درختان برای نگهداری باقیمانده شکارهایشان استفاده می‌کردند، وجود داشته است. انستیتوی بسته‌بندی آمریکا در کتاب لغت‌نامه، از واژه بسته‌بندی تعاریف مختلفی ارائه کرده است: در بر گرفتن محصولات، اقلام یا بسته ها در یک کیسه، جعبه، لیوان، سینی، قوطی، لوله، بطری یا فرم دیگری از ظروف که بتوانند یکی از اعمال عمده زیر را انجام دهد. جهت سفارش انواع کارتن میوه با ما تماس بگیرید.

ویژگی های مهم کارتن بسته بندی صادراتی

با خرید صادراتی می توان محصولات را به شکل دلخواه بسته بندی کرد و بدون دغدغه و نگرانی به جاهای مختلف در داخل یا خارج صادر نمود. بیشتر تولید کنندگان میوه ترجیح می دهند را به صورت مستقیم از سفارش دهند تا هم از قیمت مناسب آن و هم از کیفیت کارتن های بسته بندی میوه صادراتی مطمئن شوند. بطور کلی یک میوه باید بتواند هم محصول را به خوبی نگهداری کند و هم اینکه باعث جلب نظر مشتری گردد.

از مشخصات خوب یک مقاومت بالای آن در برابر عوامل اقلیمی مانند رطوبت، آب، باران و دما است. همچنین این کارتن های بسته بندی صادراتی باید از استحکام بالایی برخودار باشند تا بتوانند محصول را در مقابل ضربات احتمالی و افتادن حفظ کنند. علاوه بر این ها باید ظاهری جذاب و زیبایی داشته و از لحاظ بهداشتی بسیار با کیفیت باشند.

به صورت کلی بسته‌ بندی‌ محصولات سه ویژگی برعهده دارند: ساختاری برای حمل محصولات، جعبه‌ای برای انتقال اطلاعات و محافظت از کالاها. یک بسته‌بندی از ویژگی‌های فرمی و ویژگی‌های تصویری و گرافیکی تشکیل شده است. هر دوی این عوامل نقش مهمی را در یک بسته‌بندی خوب ایفا می‌کنند. در تمام بسته‌بندی‌ها به خصوص بسته بندی صادراتی باید به عوامل بصری توجه ویژه‌ای شود. از آنجایی که برخی اقلام غذایی کشور عزیزمان ایران جزء اقلام صادراتی است، می‌خواهیم در این مطلب نکاتی در جهت بسته بندی صادراتی ارائه نماییم.

اجرای بصری و گرافیکی در بسته‌بندی یک محصول غذایی، باید بتواند علاوه بر اطلاع‌رسانی و معرفی، نقش تبلیغی و بازاریابی را نیز برای محصول خود ایفا کنند. هر بسته می‌تواند به طور مستقل مانند یک بروشور، پوستر و استند نمایش یا حتی مانند یک مجله عمل کند. یعنی چنان کامل و جذاب و آگاهانه طراحی شده باشد تا بتواند مشتری‌ای که محصول را نمی‌شناسد و در مورد آن اطلاعات کافی ندارد را ترغیب به خرید کند.

به بیان دیگر بسته بندی صادراتی موفق باید خود، محصول خود را بفروشد. عموما هزینه بسته‌بندی می‌بایست 10 الی 15 درصد از هزینه‌ها را تشکیل دهد. اما در ایران این هزینه‌ها از 35 تا 50 درصد متغیر می‌باشد. بسته‌بندی‌های مناسب می‌تواند تا حدود 90 درصد سبب ایجاد ارزش افزوده گردد. اما متاسفانه توجه نکردن به این موضوع در کشور عزیزمان ایران باعث شده تا این ارزش نصیب کشورهای واسطه‌ای شود که کالاهای صادراتی ما را دریافت می کنند.

اهمیت استفاده ار کارتن بسته بندی صادارتی

یکی از فاکتورهای مهمی که بسیاری از تولیدکنندگان و صادر کنندگان میوه دنبال می کنند معرفی محصولات و نام تجاری خود به مشتریان در سایر کشورها است. بنابراین استفاده از کارتن میوه صادراتی برای این افراد از اهمیت ویژه ای برخوردار است. بنابراین هرچه جذابیت بصری و طرح گرافیکی ای که روی این کارتن های صادراتی اعمال می شود از کیفیت و شفافیت بیشتری برخوردار باشد می تواند جذاب تر به نظر برسد و توجه مشتری را بیشتر به خود جلب نماید. هدف از بسته بندی میوه در کارتن  این است که میوه با کمترین آسیب و ضایعات به مقصد منتقل شود. همچنین کارتن بسته بندی میوه می تواند به عنوان یک ابزار بازاریابی و تبلیغ نیز عمل کند و تا حد زیادی سبب جلب نظر مشتری و افزایش فروش گردد.

روی کارتن بسته بندی میوه صادراتی، اطلاعاتی در مورد نام برند، محتوای بسته بندی و تصاویر گرافیکی جذابی از محصول درج می شود. در صورتی که کارتن صادراتی از کیفیت خوبی برخوردار باشد این محتواها به وضوح در معرض دید مشتری قرار گرفته و باعث جلب توجه او می شود.

انواع کارتن صادراتی میوه

کارتن بسته بندی صادراتی بهتر است از کرافت، سی فلوت، بی فلوت، ای فلوت و  تولید شود. زیرا این مواد بسیار محکم بوده و می تواند محصول را سالم و بدون ضرب دیدگی به دست مصرف کننده برساند. برای اینکه از لحاظ ظاهری کارتن صادراتی میوه زیباتر جلوه کند بر روی آن ها سلفون و پنجره های خاصی قرار می دهند. اما بطور کلی کارتن بسته بندی میوه صادراتی در 3 نوع مختلف تولید می شود که استحکام بالایی داشته و می تواند برای صادارات انواع میوه مورد استفاده قرار گیرد.

1.کارتن صادارتی یک ردیفه: جنس این نوع کارتن بسته بندی میوه صادراتی از با رویه سفید است که روی آن با استفاده از چهار رنگ انجام می شود این کارتن میوه صادراتی باید به همراه شانه به کار رود و به دلیل محدودیت در ابعاد شانه فقط در دو اندازه ۴۸ ×۲۸ و ۲۴× ۳۴ تولید می شود.

2.کارتن میوه صادراتی 3 لایه یک یا دو ردیف ساده: این نوع کارتن را بدون شانه نیز می توان استفاده کرد و کاربرد آن برای حمل و بسته بندی میوه در داخل کشور یا بازارهایی است که نیاز به کارتن هایی با قیمت ارزان دارند.

3.کارتن بسته بندی صادراتی 3 یا 5 لایه درب دار: برای چاپ بر روی این کارتن بسته بندی میوه صادراتی از چهار رنگ استفاده می شود. در صورتی که این کارتن به همراه شانه به کار رود باید در اندازه های ۴۸ ×۲۸ و ۲۴× ۳۴ شود. کارتن میوه یا 5 لایه درب دار دارای رویه سفید و چاپ رنگی است.

4.کارتن صادراتی زیره رویه:  جنس لایه زیر این مدل کارتن بسته بندی میوه صادراتی از مقاوم ساخته شده است و به شکل شانه ای و چند ردیفی به کار می رود. درب کارتن میوه صادراتی زیره رویه دارای رویه سفید و چاپ رنگی است.

5.کارتن میوه صادراتی درب دار رنگی: این کارتن برای بسته بندی های صادراتی لوکس کاربرد دارد و دارای درب باز شو فانتزی و چاپ با کیفیتی است.

قیمت کارتن بسته بندی صادراتی

خرید بسته بندی میوه های صاداراتی به صورت اینترنتی و با مراجعه به سایت های فعال در حوزه کارتن سازی قابل انجام است. برای استعلام قیمت کارتن میوه صادراتی باید در زمان سفارش دهی ابعاد مورد نظر خود را شامل طول، عرض و ارتفاع به کارشناس سفارش گیرنده اعلام نمایید. میوه های صادراتی به صورت جعبه های مقوایی فانتزی، و انجام می شود.

طیف وسیع و متنوعی از کارتن ها با هدف بازاریابی یا جابه جایی محصول تولید می شود که با توجه به هدف و ویژگی هایی که دارند دارای رنج قیمتی مختلفی نیز هستند. معمولا قیمت کارتن بسته بندی میوه صادراتی به فاکتورهای مختلفی شامل تعداد کارتن صادراتی، جنس کارتن میوه، نوع چاپ و تعداد رنگ به کار رفته در کارتن و جعبه صادراتی میوه بستگی دارد. به طور کلی قیمت بسته بندی هایی که از کارتن ساخته شده اند در مقایسه با های مقوایی، گران تر است.

نکات مهم در بسته‌بندی محصولات صادراتی

بسته‌بندی باید تا حد امکان ساده و ارزان باشد، ضمن اینکه اهداف اولیه بسته‌بندی یعنی خاصیت حفاظتی و جذابیت را نیز دارا باشد. این هنجار حتی برای بسته‌بندی فانتزی نیز صدق می‌کند. هدف اصلی بسته بندی صادراتی به حداقل رساندن خطرهایی است که به محصول در هنگام انبار کردن، حمل و نقل و توزیع وارد می‌شود. بنابراین ملاحظات دقیق را باید معطوف به حلقه‌های مختلف زنجیره توزیع کرد تا با پیش‌بینی‌های لازم، نسبت به خطرهای فراگیر چاره‌‌ اندیشی شود. به این صورت می‌توان بسته بندی صادراتی را در سراسر زنجیره توزیع (از نقطه آغاز تا پایان ) قابل قبول تلقی کرد.

آخرین مراحل در کار تولید محصول، توزیع و تحویل به خرده فروشی و فروش به مصرف کننده نهایی است. کشورهای مختلف عرف‌ها و عادت‌ها، مؤسسات و وزارت خانه‌های گوناگونی دارند. تنها یک نوع بسته‌بندی نمی‌تواند قادر به ارضای کلیه نیازهای ممکن باشد. هنگامی که یک نوع بسته‌بندی برای خرده‌فروشی انتخاب می‌شود، به خاطر بسپارید که بسته‌بندی یکی از وسایل و لوازم بازاریابی است و اثر بخشی آن بستگی به انتخاب بازار مورد نظر دارد. توجه به بسته‌بندی محصولات صادراتی بسیار مهم است و تاثیرات بسیاری در چرخه اقتصادی خواهد داشت. این تاثیرات شامل موارد زیر می‌شود:

  1. کاهش ضایعات به ویژه در محصولات کشاورزی.
  2. بازگشت ارزش افزوده محصولات کشاورزی.
  3. پشتیبانی از فعالیت‌های بخش تولیدی کشور.
  4. ایجاد اشتغال.
  5. برخورداری از مزیت رقابتی.
  6. ایجاد تنوع بیشتر در تولید.
  7. حفظ و ذخیره سازی طولانی‌تر. کمک به افزایش کیفیت کالاهای غیر‌ نفتی و…

حرف آخر:

امروزه دلایل بسیاری در کشورمان وجود دارد که باعث می‌شود به بسته‎ بندی محصولات صادراتی توجه کافی نشود. نبودن ماشین‌آلات به روز و فرسودگی اکثر ماشین‌آلات در کارخانه‌ها، ناپایداری قوانین ارزی، گمرکی و صادراتی که باعث می‌شود صاحب صنعت به این مهم توجه کافی نداشته باشد و در نتیجه نتواند برای آینده‌اش برنامه‌ریزی درست و دقیقی داشته باشد. دیگر این که کارگاه‌های تولیدی از استانداردهای داخلی و بین‌المللی آگاهی ندارند و آن را رعایت نمی‌کنند. مشکلات ایمنی و بهداشتی کارگاه‌های ما بسیار فراوان است. در مورد کارگاه‌ها، سطح تخصص پایین بوده و دانش و بینش لازم وجود ندارد.

دکمه بازگشت به بالا