شغلهای طراحی گرافیک برای خانمهای خانه دار
آیا شما هم برای طراحی جلوه بصری کسب و کارتان به فکر استخدام طراح گرافیک هستید؟ شاید هم فردی خانه دار و به فکر دورکاری از طریق طراحی گرافیک هستید؟ به هر حال طراحی گرافیک در فضای تجارت الکترونیک امروزی، یکی از متقاعد کننده ترین ابزارهای بازاریابی است.
کارهای زیادی برای طراح گرافیک وجود دارد که خانم های خانه در منزل میتوانند انجام دهند. در ادامه با پروژههای مختلف طراحی آشنا میشویم.
طراحی لوگو برند و محصولات
تصمیم گیری در مورد طراحی لوگو، بسیار پیچیده است. لوگو، نمایانگر نحوه انجام کسب و کار است. بنابراین باید پر از مفاهیمی شود که میخواهید به مشتریان منتقل کنید. وظیفه طراح لوگو هم جا دادن تمامی مفاهیم مدنظر کارفرما در قالب یک اثر هنری معنادار یا همان لوگوی برند است.
از طرفی وقتی وارد کار خرده فروشی میشوید، محصولات مختلفی را تحت یک برند به فروش خواهید رساند. از آنجایی که کسبوکارها میخواهند متمایز شوند، هویتهای جداگانهای را برای رسیدگی به مجموعههای متنوعی از خریداران ایجاد میکنند. بنابراین به طیف وسیعی از طرحهای لوگو محصول نیاز دارند. طراح گرافیک بین لوگوهای محصول و لوگوهای برند، تمایز قائل شده و بر ویژگیهای خاص محصول(یا خدمت) متمرکز میشود.
طراحی گرافیک سایت
یک وب سایت تعاملی برای بیان داستانش، به چیزی بیش از متن نیاز دارد. برای دعوت از بازدیدکنندگان به ماندن، مرور و در نهایت خرید محصول یا خدمات، به عناصر بصری آموزنده و جذاب نیاز دارید. به عنوان یک خانم خانه دار و شاغل به عنوان فریلنسر طراح، میتوانید به موفقیت یک وبسایت کمک کنید.
طراحی بسته بندی
آیا تا به حال فقط به دلیل علاقمندی به طرح روی جعبه محصول، آن را به محصول مشابه ترجیح دادهاید؟ بسته بندی محصول بسیار مهم است، چون روی تصور خریداران، اثر دارد. طراحی بسته بندی شامل فرآیند جلب توجه رهگذران برای خرید محصول است. این فرایند نیازمند مهارت و تجربه طراحان گرافیک است.
طراحی گرافیک اپلیکیشن موبایل
در عصر گوشی هوشمند، اپلیکیشنهای تلفن همراه به بهبود تجربه خرید مصرف کنندگان کمک میکنند. اپلیکیشنهای تلفن همراه متفاوت از وبسایتها طراحی شدهاند، تا به کاربران پرمشغله، پاسخ دهند. طراح گرافیک باید در حین طراحی گرافیک اپلیکیشن، اهداف کارفرما و مشتری را برآورده کنند.
طراحی کتاب الکترونیکی
امروزه بیش از 60 درصد از خریداران آنلاین، بیش از هر چیز نگران اصالت محصولات و خدمات خریداری شده هستند. اکثر صاحبان کسب و کار کتابهای الکترونیکی هم در مورد موضوعات خاصی مینویسند تا تأثیرگذار شوند. در اینجا هم متن باید با تصاویر و گرافیکهای چشمگیر همراه شود تا توجه خوانندگان را به برندی قابل اعتماد، جلب کند.
طراحی گرافیک شبکههای اجتماعی
احتمالاً امروزه محبوب ترین رسانه بازاریابی برای مشاغل تجارت الکترونیک، شبکههای اجتماعی است. بنابراین، استخدام طراح گرافیک با تخصص در بازاریابی شبکههای اجتماعی، بهترین گزینه است. با استفاده از مهارتها و تجربه طراح، انواع محتواهای گرافیکی را در سراسر پلتفرمها استفاده کنید تا ترافیک و تعامل را به حداکثر برسانید.
گرافیک ایمیل مارکتینگ
به احتمال زیاد، بازاریابان ایمیلی برای راه اندازی کمپین بازاریابی ایمیلی، سابقهای در طراحی گرافیک ندارند. تصاویر چشم نواز در ایمیلهای بازاریابی، شانس باز شدن آنها و دنبال کردن لینکها را افزایش میدهد. یک طراح گرافیک باتجربه، باعث افزایش نرخ تبدیل و کلیک در کمپینهای بازاریابی ایمیلی خواهد شد.
اینفوگرافیک
اینفوگرافیکها، تصاویر با کیفیتی هستند که اطلاعات، اشکال و بازاریابی را با هم ترکیب میکنند. برخی از اینفوگرافیکها از آیکونها و عکسهایی استفاده میکنند که به طور منظم درون یک کادر چیده شدهاند. یک فریلنسر کارکشته در زمینه طراحی گرافیک میتواند اینفوگرافیکهای خوبی طراحی کند که به افزایش نرخ تبدیل و آگاهی از برند، کمک مینماید.
طراحی محتوای وب
در وب سایت شما به غیر از لوگوی شرکت و اطلاعات اولیه، چیزهای زیادی وجود دارد. به گرافیک صفحات فرود برای نمایش بهینه برندتان توجه کنید. بهبود ظاهر بصری و تجربه کاربری، مشتریان بالقوه شما را افزایش میدهد.
گرافیک بلاگ
مالکان سایت، از بلاگ نویسی برای هدایت ترافیک به سمت وب سایت استفاده میکنند. با این حال، برای جلب توجه مخاطبان، به تصاویر تکمیلی نیاز دارند تا در نهایت به رتبه بالاتری در موتوررهای جستجو برسند. عکسها یا تصاویر، خواندن پستها را آسانتر کرده و به اشتراکگذاری مجدد پست را تقویت میکند.
طراحی کارت ویزیت
شاید فکر کنید که استفاده از کارت ویزیت چاپی، قدیمی شده، اما همچنان یک رسانه قدرتمند برای به دست آوردن لیدهای جدید، تبادل اطلاعات و شناخته شدن در محافل تجاری و در بین مشتریان است. حالا، اکثر مردم کارتهای خودشان را به صورت دیجیتال ذخیره میکنند، اما نسخه چاپی هم در رویدادهای زیادی به کار میآید. استفاده از نگاه جذاب و حرفهای یک طراح گرافیک با تجربه در این زمینه مفید است.
طراحی بروشور و پوستر
بروشورها و پوسترها روشهای بسیار خوبی برای جلب توجه مشتریان هستند. طراح باید بداند که از چه فونتها، رنگها و تصاویری استفاده کند تا پوسترهای جذابی بسازد. سپس میتوان از نسخههای دیجیتال در فضاهای آنلاین استفاده کرد.
جلد کتاب
جلد کتاب هم مانند هر ابزار بازاریابی دیگری باید با دقت و حرفه ای طراحی شود تا خوانندگان را جذب کند. فریلنسرهای طراح و نقاش کتاب به خوبی از عهده اجرای این پروژه بر میآیند.
روتوش عکس و تصویر
پروژههایی فراتر از طراحی ساده وجود دارند. برخی از فریلنسرهای طراحی گرافیک در بهبود کیفیت تصاویر با استفاده از فتوشاپ و سایر ابزارهای طراحی، مهارت دارند.
انیمیشن
طبق نتایج مطالعه شرکت بازاریابی ویدئویی Animoto، در ایالات متحده، مشخص شد که تبلیغات ویدیویی کوتاه بیشتر از پستهای تصویری ساده در فیسبوک و اینستاگرام کلیک میخورند. این ترند در تجارت الکترونیک، در حال فراگیری است. کسبوکارها هم اکنون از تصاویر متحرک و موسیقی مجاز برای کمپینهای تبلیغاتی خودشان استفاده میکنند. آنها برای این منظور، طراحان انیمیشن حرفهای را استخدام میکنند.
مشاور و مربی طراحی گرافیک
کسبوکارها باید با چشمانداز متغییر تجارت الکترونیک سازگار شوند. در برخی مواقع باید تمام محتوای متنی و بصری را بازسازی کرد. قبل از ایجاد هر گونه تغییری، مشورت با یک طراح گرافیک حرفهای برای رسیدن به ایدهها و طرحهای تازه مفید است. اگر در طراحی تجربه و تخصص دارید، به عنوان فریلنسر مشاور یا مربی طراحی مشغول به دورکاری شوید.
آژانسهای طراحی گرافیک
اگر در حوزه طراحی تحصیل کرده یا مهارت فنی دارید، میتوانید به صورت دورکاری برای آژانسهای طراحی کار کنید. برخی از این آژانسها به صورت برونسپاری در برخی از پروژهها به همکاری موقت یا دائم نیاز دارند.
در نهایت، خانمهای خانه دار به عنوان فریلنسرهای طراح و خلاق، با داشتن تجربه در کار با ابزارهای طراحی مانند فتوشاپ، ایلستریتور یا ایندیزاین به ارتقای دارایی بصری هر کسب و کاری کمک میکنند.