اقتصادیکسب و کار ایرانی

نکات گوگل برای انتقال به یک وب سایت جدید بدون مشکلات سئو

در یکی از قسمت‌های اخیر Ask Googlebot، جان مولر، مدافع جستجوی گوگل، نگرانی بسیاری از صاحبان مشاغل کوچک را مورد بحث قرار داد. کسب‌وکارها اغلب روی راه‌اندازی یک وب‌سایت جدید در حالی که هنوز سایت قدیمی خود را اجرا می‌کنند، کار می‌کنند. از مولر پرسیده شد که آیا مالکان باید سایت قدیمی را هنگامی که سایت جدید فعال می شود حذف کنند. این چیزی است که او توصیه می کند.

پیمایش انتقال از وب سایت های قدیمی به جدید

مولر بر نیاز به حذف یا به‌روزرسانی وب‌سایت قدیمی تأکید کرد زیرا گذاشتن اطلاعات متناقض آنلاین می‌تواند باعث سردرگمی کاربران و آسیب به سئو شود. داشتن جزئیات متناقض مانند تغییر ساعت کاری یا آدرس در هر دو سایت ممکن است مشتریان را ناامید کند و ایندکس کردن و رتبه بندی صحیح صفحات را برای موتورهای جستجو دشوارتر کند. برای ارائه بهترین تجربه کاربری و عملکرد سئو، بسیار مهم است که مطمئن شوید سایت قدیمی دیگر برای عموم قابل مشاهده نیست یا برای مطابقت با اطلاعات فعلی به روز رسانی می شود.

بهترین روش ها برای انتقال هموار

راه حل، مولر پیشنهاد می کند، اجرای تغییر مسیرها از سایت قدیمی به سایت جدید است. مولر اظهار داشت: «در حالت ایده‌آل، شما وب‌سایت قدیمی را به وب‌سایت جدید هدایت می‌کنید. این نه تنها به کاربران در یافتن وب‌سایت صحیح کمک می‌کند، بلکه به موتورهای جستجو کمک می‌کند تا سیگنال‌های موجود را به دامنه جدید انتقال دهند و به طور بالقوه جایگاه آن را افزایش دهند. مولر توصیه می‌کند از یک توسعه‌دهنده وب یا ارائه‌دهنده میزبانی برای پیاده‌سازی صحیح تغییر مسیرها کمک بگیرید. او پیشنهاد می‌کند که تغییر مسیرها را حداقل برای یک سال در جای خود رها کنید تا تغییر آرامی برای کاربران و موتورهای جستجو تضمین شود.

درک نقش تغییر مسیرها

تغییر مسیرها هنگام انتقال از یک دامنه وب سایت به دامنه جدید ضروری است. آنها به چند روش کلیدی کمک می کنند. ابتدا، تغییر مسیرها اطمینان حاصل می کنند که کاربرانی که سعی می کنند از دامنه وب سایت قدیمی بازدید کنند، به طور خودکار به دامنه جدید هدایت می شوند. دوم، ریدایرکت ها ارزش پیوندهایی را که به دامنه قدیمی اشاره می کنند به دامنه جدید منتقل می کنند. این انتقال سهام لینک حیاتی است،  فرض کنیم شما خرید رپورتاژ آگهی با پیوندهای مهمی داشته اید بنابراین وب سایت جدید رتبه موتور جستجوی خود را حفظ می کند. تغییر دامنه ها می تواند به تجربه کاربر و سئو بدون تغییر مسیر آسیب برساند.

نحوه پیاده سازی تغییر مسیرها

هنگام جابجایی یک وب سایت، یکی از رایج ترین و توصیه شده ترین انواع ریدایرکت، تغییر مسیر دائمی 301 است. با این کار ارزش پیوندها و  خرید بک لینک یا قدرت رتبه بندی از صفحات قدیمی به صفحات جدید منتقل می شود. برای تنظیم این تغییر مسیرها، ابتدا باید مشخص کنید که کدام URL های قدیمی باید به کدام آدرس جدید اشاره کنند. سپس، بسته به سرور وب خود، فایل htaccess. (برای Apache) یا فایل های پیکربندی سرور (برای NGINX) را برای ایجاد تغییر مسیرها ویرایش می کنید. بسیاری از سیستم‌های مدیریت محتوا مانند وردپرس دارای افزونه‌هایی هستند که می‌توانند به صورت خودکار این تغییر مسیرها را هنگام مهاجرت یک سایت ایجاد کنند.

وقتی تغییر مسیرها یک گزینه نیستند

مولر چند گزینه را برای مدیریت وب‌سایت‌های قدیمی در زمانی که تغییر مسیر به یک دامنه جدید امکان‌پذیر نیست، پیشنهاد کرد. ابتدا سایت قدیمی را با اطلاعیه ای به روز کنید که به بازدیدکنندگان هشدار می دهد که محتوا به دامنه جدیدی منتقل شده است. اگر نمی توان این کار را انجام داد، سایت قدیمی را به طور کامل حذف کنید. او اطمینان داد که اگر هیچ یک از این گزینه ها کار نمی کند، سایت جدید توسط موتورهای جستجو برای محتوای قدیمی در دامنه قدیمی جریمه نمی شود. با این حال، او هشدار داد که وب‌سایت‌های قدیمی و جدید هنوز هم می‌توانند برای مدتی در جستجو ظاهر شوند، که ممکن است برای کاربرانی که محتوای قدیمی را پیدا می‌کنند نیاز به شفاف‌سازی داشته باشد.

پس از انتقال

پس از انجام این انتقال، باید مراقب باشید تا مطمئن شوید همه چیز به آرامی پیش می رود:

  • از نرم افزار تجزیه و تحلیل برای بررسی اینکه تغییر مسیرها به درستی کار می کنند و ترافیک به مکان های مناسب ارسال می شود، استفاده کنید.
  • به نظارت بر رتبه بندی موتورهای جستجوی خود ادامه دهید تا هر افت غیرمنتظره ای را که ممکن است به این معنی باشد که انتقال مشکل دارد را مشاهده کنید.
  • از طریق ایمیل، رسانه های اجتماعی، اطلاعیه های وب سایت و غیره به کاربران اطلاع دهید تا از این تغییر مطلع شوند و غافل نشوند.
  • از صحت پیوندهای خود که چه از طریق لینکسازی یا فروش بک لینک از سایتهای ارائه دهنده مطمئن شوید

به طور خلاصه

انتقال به یک وب سایت جدید یک تغییر بزرگ برای هر شرکتی است. مدیریت دقیق تغییر برای حفظ رتبه بندی موتورهای جستجو و ارائه تجربه مداوم به کاربران حیاتی است. راهنمایی‌های مولر و پیش‌زمینه‌های اضافی ارائه‌شده در این مقاله باید به انتقال آسان از یک سایت قدیمی به یک سایت جدید کمک کند.

امیدواریم از این مقاله تخصصی سئو استفاده لازم را برده باشید و در این در این وبسایت دیگر مقالات آموزشی ما را حتما دنبال کنید.

تحریریه سی وی نت

خبرنگار اجتماعی با تمرکز بر مسائل توسعه پایدار و حفاظت از محیط زیست.
دکمه بازگشت به بالا