اقتصادیکسب و کار ایرانی

لوله خرطومی فلزی انعطاف پذیر روکش دار برای انتقال هوای مرطوب

لوله فلکسیبل فلزی یا لوله فلکسی، لوله خرطومی شکل فلزی و منعطف است که برای پوشش و محافظت از کابل‌های شبکه و برق استفاده می شود. از این لوله‌ها بیشتر برای محافظت از کابل‌ها در محیط های بیرونی و صنعتی استفاده می شود.

انواع لوله فلکسی

لوله فلکسیبل روکش دار

معمولا از لوله فلکسی روکش دار برای محافظت از کابل ها در محیط های باز و یا مرطوب در کابل کشی برای نصب دوربین مدار بسته استفاده میشود. از آنجایی که روکش پی وی سی لوله فلکسی های روکش دار قابلیت خود خاموش شونده دارند نگرانی ای بابت آتش گرفتن کابل کشی دوربین مدار بسته باقی نمیماند.

لوله‌های فلکسیبل بدون روکش

این نوع از لوله، روکش پلاستیکی پی وی سی ندارد از این رو کاربرد آن بیشتر در محیط های داخلی است.

نوع مصرف

از آنجایی که لوله‌های فلکسیبل تولیدی شرکت پایپ ایران از ورق گالوانیزه تولید میشود، توانایی تحمل فشار حداکثری را دارد. سایزهای استاندارد لوله فلکسییل که همان قطر مقطع آن است به صورت استاندارد ۱۱، ۱۳، ۱۶، ۲۱، ۲۵، ۲۹، ۳۶، ۴۲، ۴۸ میلیمتر میباشد و میتوانید مطابق نیاز خود از آنها استفاده نمایید.

نحوه اتصال

برای بستن لوله فلکسییل به دیوار از بست‌های مخصوص این کار استفاده میشود که بسته به لوله فلکسی مورد استفاده سایزهای مختلفی دارد. پس باید مطابق سایز لوله فلکسی مورد استفاده بست همان سایز تهیه شود.

لوله‌های خرطومی فلکسیبل

گروه صنعتی پایپ ایران عرضه کننده انواع لوله خرطومی فلکسیبل در مدل های:

لوله خرطومی فلکسیبل فلزی ساده، فلزی مستحکم، فلزی روکشدار، پلاستیکی، شیلددار، شیلددار روکش دار و لوله خرطومی فلکسیبل نسوز و گلند خرطومی تک پیچ و دوپیچ.

 لوله خرطومی فلکسیبل پلاستیکی از جنس پلاستیک بوده و بیش تر در تابلو برق ها جهت پل ارتباطی بین سینی و درب تابلو برق برای سیمها استفاده می شود.

لوله خرطومی فلزی از جنس تمام فلز بوده و معمولا در لوله کشی‌های برق در داخل سوله ها استفاده می شود.

لوله خرطومی فلزی مستحکم از جنس فلز فشرده ساخته شده و در سیم کشی دال سوله ها جاهایی که امکان زیر پا بودن خرطومی می باشد استفاده می شود.

لوله خرطومی روکشدار از جنس فلز و روکش پلاستیک بوده و در سیم کشی محوطه استفاده می شود جهت محافظت در برابر نفوذ باران و دیگر عوامل محیطی.

لوله‌های خرطومی نسوز از جنس فلز و روکش نسوز بوده جهت سیم کشی کنار کوره ها دارای دمای بالا.

لوله خرطومی شیلدار از جنس فلز و روکش شیلددار بوده و جهت سیم کشی مخابراتی در داخل فضای بسته استفاده می شود تا عایقی برای جلوگیری از نفوذ امواج مغناطیسی باشد.

لوله خرطومی شیلددار روکش دار از جنس فلز و روکش شیلددار و روکش پلاستیک بوده و جهت سیم کشی مخابراتی در محوطه و فضای باز می باشد تا از نفوذ باران و امواج مغناطیسی جلوگیری کند.

Coated flexible metal hose pipe for conveying moist air

لوله خرطومی تابلویی

لوله خرطومی تابلویی دارای انعطاف بالا بوده و مقاوم در دمای 80+تا 10- درجه سانتیگراد می باشد و دارای ضریب حفاظت محیطی IP55 می باشد مناسب برای استفاده در فضاهای داخلی که در مقابل اشعه آفتاب قرار ندارند می باشد همانند تابلو برق، یخچال، تجهیزات پزشکی، جاروبرقی، سیم کشی و … به این لوله‌های خرطومی، لوله خرطومی نرم تابلویی و لوله‌های خرطومی پلاستیکی صنعتی نیز می گویند.

لوله خرطومی شیاردار خودرویی نسوز

لوله خرطومی شیاردار یا همان لوله خرطومی چاکدار بیشتر در خودروسازی و در کنار و روی موتور ماشین ها استفاده می شود و مقاومت دمایی آن 150+ تا 30- درجه سانتیگراد می باشد و در برابر مواد شیمیایی از قبیل بنزین، روغن، اسید سولفوریک 2 درصد و روغن هیدرولیک مقاومت دارد. لوله خرطومی شیاردار خودرویی دارای یک چاک سرتاسری بر روی آن می باشد.

 لوله فلکسیبل هوا

در دهه اخیر بنا به ساختارِ منحصر به فردِ انواع لوله فلکسیبل هوا، استفاده از لوله های انعطاف پذیرِ هوا در پروژه های عمرانی، صنعتی، تجاری و مسکونی رواجِ فراوانی یافته است.لوله فلکسیبل هوا، بطور ویژه در صنایع مختلف از قبیلِ صنعت تهویه مطبوع، صنعت چوب، واحدهای تولیدیِ کارخانجات، معادن، مراکز پزشکی، آزمایشگاهی-بهداشتی، اتاق های تمیز و باشگاههای ورزشی، رستوران ها، فست فود ها، کافی شاپ ها، پاساژها، فضاهای فرودگاهی، گلخانه ها، انبارها، چاپخانه ها، کارخانجاتِ نساجی و … کاربرد دارد.

ساختارِ تشکیل دهنده بدنه انواع لوله فلکسیبل هوا برای مصارفِ مختلف، با توجه اِلِمان‌هایی از قبیل فشار، دما، سایندگی، خورندگی و میزان سختیِ شرایطِ محیطی متفاوت می باشد.به همین دلیل لوله‌های انعطاف پذیرِ فلکسیبلِ هوا با ویژگیهای متنوع،حتی برای تخلیه هوای فن دستگاههای ماینر تولید و عَرضه می گردد.

لوله فلکسیبل هوای برزنتی

جنسِ لوله فلکسیبل هوای برزنتی از الیاف پلی استرِ روکش شده با “پی وی سی” و فنر فولادیِ مقاوم تشکیل یافته است. این مدل لوله‌ها در قطرهای ۵-۱۰-۱۵-۲۰-۲۵-۳۰-۳۵-۴۰-۴۵-۵۰-۵۵ و ۶۰ سانتیمتر تولید می گردد. گستره مقاومتِ دماییِ آنها بینِ ۱۰- تا ۶۰+ درجه سانتیگراد متغیر می باشد و شاخه های مدل برزنتی عموماً در طول‌های ۵ و ۶ متری بسته بندی می شوند.

مزایای لوله فلکسیبل هوای برزنتی

  • استحکام کششی بالا
  • وزنِ سبک
  • انعطاف پذیری بالا در زمان نصب
  • مقاومت در برابرِ ارتعاشات

موارد کاربردِ لوله فلکسیبل هوا ی برزنتی

  1. صنعت تهویه مطبوع در پروژه‌های مسکونی، اداری، تجاری و …
  2. مکش و تخلیه هوا با گرد و غبارِ سبک

لوله فلکسیبل هوا  (کومبی)

جنس لوله فلکسیبل هوا (کومبی) از یک لایه فویل آلومینیومِ تقویت شده با پلی استر در قسمت داخل و یک لایه پوشش “پی وی سی” در قسمتِ بیرونی تشکیل یافته، که بوسیله یک فنر فولادی قالبِ گرد به خود گرفته است.لوله فلکسیبل هوا (کومبی) در قطرهای ۱۰-۱۵-۲۰-۲۵-۳۰-۳۵-۴۰ سانتیمتر تولید می گردد. گستره مقاومت دماییِ لوله کومبی در فاصله ۲۰- تا ۱۰۰+ درجه سانتیگراد متغیر می باشد. طولِ شاخه های بسته بندیِ به میزان ۱۰ متر می باشد.

مزایای لوله فلکسیبل هوا (کومبی):

  1. استحکام زیاد و عمرمفید بالا
  2. مقاومت در برابر رطوبت
  3. انعطاف پذیری بالا برای کاربردهای متنوع
  4. وزن سبک
  5. نصب آسان
  6. مقاومت در برابر محیط های قلیایی و اسیدی
  7. عایق نسبی حرارت و صوت
  8. نصب سریع و آسان
  9. عمر طولانی
  10. قابلیتِ فشردگی بالا برای بسته بندی و حمل راحت

موارد کاربردِ لوله فلکسیبل هوا (کومبی):

  • سیستم دمشِ هوا
  • سیستم مکش هوا

لوله فلکسیبل هوای فویلی آلومینیومی :

جنس لوله فلکسیبل هوای فویلی الومینیومی از دو لایه فویل آلومینیومِ لمینیت شده در داخل و بیرونِ سطح می باشد که بوسیله یک فنر فولادی شکل گرفته است. در قطرهای ۱۰-۱۵-۲۰-۲۵-۳۰-۳۵-۴۰ و ۴۵ تولید می گردد.گستره مقاومت دماییِ لوله فلکسیبل هوای فویلی الومینیومی بین ۲۰- تا ۱۱۰+ درجه سانتیگراد متغیر می باشد و طولِ آنها ۱۰ متری می باشد.

مزایای لوله فلکسیبل هوای فویلی آلومینیومی:

  1. انعطاف پذیری بالا جهت کاربردهای گوناگون
  2. قابلیت فشردگیِ بالا برای بسته بندی و حمل آسان
  3. وزن بسیار سبک
  4. مقاومت در برابر رطوبت و خوردگی
  5. نصب راحت و آسان
  6. مقاومت در برابر شعله
  7. مقرون به صرفه برای کاربرد در فضاهای سربسته.

موارد کاربرد

لوله فلکسیبل هوای عایقدار IFD

جنس لوله فلکسیبل هوا ifd از سه لایه داخلی، میانی و بیرونی تشکیل یافته که لایه داخلی از یک لایه فویل آلومینیومِ لمینیت شده، لایه میانی از فوم فشرده پلی استر بعنوان عایق حرارتی و صوتی و لایه بیرونی از یک لایه روکشِ محافظ از جنسِ “پی وی سی”، که با فنر فولادی ساختار یافته، تشکیل شده است.قطرهای تولیدی برای لوله فلکسیبل هوای ifd عبارت از ۱۰-۱۵-۲۰-۲۵-۳۰-۳۵ و ۴۰ سانتیمتر است. محدوده تحملِ دمایی آنها بین ۲۰- تا ۱۰۰+ درجه سانتیگراد متغیر است و در شاخه های ۶ متری بسته بندی و به فروش می رسد.

مزایای لوله فلکسیبل هوای عایقدارِ  IFD

  1. دارای ویژگیِ عایقدار بودن
  2. ساختار یکنواخت، متوازن و به هم پیوسته در طولِ لوله
  3. وزن سبک
  4. مقاومت حرارتی بالا با ضخامتِ متوسط
  5. انعطاف پذیری بالا برای استفاده در محیط های مختلف

موارد کاربرد لوله فلکسیبل هوای ifd

  1. سیستم تهویه مسکونی، تجاری
  2. سیستم های مکش و اگزاست
  3. پروژه های صنعتی

لوله فلکسیبل هوا با عایق الاستومری

از جمله لوله‌های فلکسیبل هوا که به لحاظِ ویژگیهای لازم برای کسب استانداردهای کافی در صنعت تهویه مطبوع، رتبه خوبی به خود اختصاص داده است، لوله فلکسیبل هوا با عایق الاستومری می باشد.این نوع لوله‌ها، به لحاظِ رعایت موازین مربوط به کیفیتِ مطلوب، مورد تاییدِ مراکزِ تحقیقاتیِ مسکن و شهرسازی، سازمان استانداردِ ایران و دیگر سازمانهای مربوطه، قرارگرفته است.لایه بیرونی و درونیِ لوله فلکسیبل هوا با ، از فویل آلومینیومیِ لمینیت شده و لایه میانی از عایق الاستومری که بوسیله فنر فولادی، ساختارِ واحد و گرد گرفته، تشکیل یافته است.

دکمه بازگشت به بالا