فرهنگ و هنر

۸ برگزیده اولین رویداد ایده‌پردازی هیأت (راه) معرفی شدند

اختتامیه اولین برنامه ایده پردازی هیئت (ره) با هدف ایجاد فرصت برای کار موثر هیئت، هیئات مذهبی و حقوق مردم در حل معضلات اجتماعی کشور برگزار شد.

به گزارش سی وی نت، اوایل آذرماه بود که سازمان دین و تشکل های دینی با مشارکت سازمان تبلیغات اسلامی استان تهران، نسل اول سازمان (ره) را با هدف فرصت سازی برگزار کرد. نقش مؤثر تشکل های مذهبی و حقوق مردم در حل معضلات اجتماعی کشور. وی از تمامی علاقه مندان خواست تا با ایجاد معنای تم «خانه مادری» در فرم ایده های خود را تا پایان آذرماه برای دبیر برنامه ارسال کنند. از سه موضوع (ترویج همبستگی بین افراد)، (محور سازی دایره خانه با محوریت زنان) و (روابط اجتماعی زنان).

پس از آن ۱۵۰ ایده در سایت دبیر رویداد ثبت و توسط داوران مورد تجزیه و تحلیل و ارزیابی قرار گرفت. از این تعداد 110 ایده در یک پیش رویداد در خانه خلاقیت و نوآوری تبیان مورد بحث و بررسی قرار گرفت و در نهایت 28 ایده در یک رویداد حضوری که طی 3 روز در تکه نیاوران برگزار می شود، به مرحله نهایی راه یافتند. ، تهران. ابتدا مفهوم و حضور مشاوران اجباری می شود. از عصر روز جمعه 25 دی ماه در حضور قضات، حجت الاسلام مجید باباخانی سرپرست وزارت دین و تشکل، حجت الاسلام محمدجواد زهرایی مدیرکل تبلیغات اسلامی استان تهران، دکتر زهرا جعفری مدیر دفتر امور بانوان و خانواده استانداری تهران و دکتر سید رضا کاظمی مدیرعامل تبیان آغاز به کار کرد.

ما در تعداد و نمایندگان دچار کالاگرایی شده ایم
در مراسم اختتامیه این مراسم که شامگاه جمعه 25 دی ماه برگزار شد، حجت الاسلام مجید باباخانی رئیس هیأت مذهبی کشور گفت: هیئت پایتخت ما آنجاست. تغییر اسلام دلیل مسجد و نمایندگان است و باید دلیل بر دیگران باشد.

به گفته باباخانی، جای تاسف است که تعداد جمعیت در مسجد کم شده است، اما واقعیت این است که هنوز تعداد زیادی از مردم حدود 80 درصد به مسجد می روند.

وی با بیان اینکه واقعاً دشمن قصد حمله به هیئت را داشت، گفت: هیئت تشریفات زیادی داشت و اوایل انقلاب اینطور نبود. امروز نمایندگان در حوزه خود کار نمی کنند، به یک رسم رایج تبدیل شده اند و تعداد کمی از مردم شرکت می کنند، نمایندگان مشکلی را حل نمی کنند.

باباخانی با بیان اینکه سنت به معنای اندیشه است و فرامتن دارد، تصریح کرد: هیئت ها ما را در گذشته نمی گذارند و مهم تعریف فرهنگ است. از سوی دیگر، سیستم مدرن باعث شده است که چیزهای جدید و بدون محتوا خلق کنیم. فرهنگ از محتوا خالی می شود و بدون معنا و منابع بیان می شود.

رئیس جامعه مددکاران و تشکل های مذهبی یادآور شد: مردم پای هیئت می روند و دلشان می زند اما تغییری در رفتار او ایجاد نمی شود. درخت اثری در محله ندارد و ما از کالایی و کمیت در درخت رنج می بریم.

وی افزود: در سازمان هیئات و هیئات مذهبی وظیفه حمایت از افراد صاحب اندیشه و اندیشه و احیای این سنت ها و نگاه به شرایط موجود را داریم. ما در این جلسه اهداف زیادی داریم، یکی اتفاق نسلی است که باید در کشور تکرار شود تا نمایندگان برای 80 میلیون ایرانی برنامه داشته باشند و از طرفی نظر مردم نسبت به نمایندگان تغییر کند.

باباخانی بیانات رهبری را نشان دهنده امیدواری به تجدید مسجد و رسانه توسط کمیته دانست و گفت: با دانش و روش کمیته می توان این اقتدار را احیا کرد.

در مراسم اختتامیه 8 ایده به عنوان بهترین ایده انتخاب شدند تا از حمایت ویژه برخوردار شوند.

اسامی برندگان و جوایز آنها به شرح زیر است:
1- سدره – 80 میلیون جایزه
2- بنت الهادی – 80 میلیون جایزه
3- طرح تشرف رویش – 80 میلیون جایزه
4- هما – 80 میلیون جایزه
5- عرش – 80 میلیون جایزه
6- ایرانیوم – 10 میلیون تومان جایزه
7- سفیران زینب – 10 میلیون تومان جایزه
8- رویش امید – جایزه 10 میلیون تومانی

به 23 ایده برتر 100 میلیون تومان وام تعلق می گیرد و خانه خلاقیت و نوآوری تبیان 3 ماه فرصت کار مشترک را به همه این ایده ها اختصاص می دهد.

برای اجرای ایده های رایگان نیز آموزش و راهنمایی ارائه می شود. همچنین حوزه بانوان سازمان تبلیغات اسلامی به گروه برتر بانوان در بین 8 ایده برتر، جایزه نقدی 5 میلیون تومانی اهدا کرد.

اقبال شکری یکی از اعضای شورای اسلامی نیز در این مراسم اعلام کرد که اعضای این برنامه را با گروه های مبتنی بر دانش و تجارت و حمایت مالی مرتبط خواهد کرد.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا