جامعه و خانواده

۱۲۷ هزار هکتار از اراضی شمالی گلستان منشأ گردوغبار است/ توسعه بیابان‌زدایی و احیای مراتع

سی وی نت/ گلستان مدیر عامل منابع طبیعی و آبخیزداری استان گلستان با بیان اینکه 317 هزار هکتار از شمال استان گلستان در معرض بیابان است، گفت: حدود 127 هکتار از این اراضی منشاء گرد و غبار است.

عبدالرحیم لطفی با اشاره به نتیجه سفر رئیس جمهور به گلستان به سی وی نت گفت: مشکلات جاده ای به وجود آمده است.

وی افزود: خوشبختانه در سفر رئیس جمهور به گلستان این موضوعات مورد بحث و بررسی قرار گرفت و حدود 500 میلیارد اعتبار برای مدیریت آب، آبخوان داری، توسعه و پشتیبانی جنگل مورد بحث و بررسی قرار گرفت که تا سه سال آینده تکمیل می شود.

مدیر عامل منابع طبیعی و آبخیزداری استان گلستان می گوید: تخصیص این اعتبارات موجب می شود تا در 350 هزار هکتار از اراضی کوهستانی، کوهستانی و ملی مورد نیاز این پروژه صرفه جویی آب در سفره های زیرزمینی انجام شود. : اگر این اتفاق بیفتد سطح خدمات منطقه ای ما به یک میلیون هکتار می رسد.

لطفی با اشاره به اینکه یک میلیون و 400 هزار هکتار از اراضی منطقه گلستان نیاز به مدیریت و مدیریت آب دارد، تاکید کرد: تامین اعتبار برای یک میلیون هکتار فضای مطلوبی را برای گلستان و منطقه از نظر ارتقای ایمنی و مشکلات آبی ایجاد می کند.

وی از اختصاص 115 میلیارد تومان اعتبار برای احیای بیابان و حیات وحش منطقه گلستان طی سه سال آینده خبر داد و یادآور شد: برای این مهم در سفر رئیس جمهور به گلستان برنامه ریزی و برنامه ریزی شد.

مدیر عامل منابع طبیعی و آبخیزداری استان گلستان با اشاره به اینکه برخی از بیابانی ترین مناطق منطقه منشاء گرد و غبار است، گفت: حدود 317 هکتار از اراضی کوهستانی استان گلستان را بیابان های پوششی با حدود 127 هکتار تشکیل می دهند که از این تعداد 127 هکتار است. اراضی منشا گرد و غبار است که نیاز به احیاء دارد و خاک های پایدار در این مناطق وجود دارد.

لطفی خاطرنشان کرد: همکاران ما در گنبدکاووس و آق قلا در این سال ها کار خوبی در زمینه کویر انجام داده اند و این پروژه در حال انجام است.

وی گفت: در مجموع 616 میلیارد تومان هزینه سفر رئیس جمهور به گلستان است که امیدوارم این اعتبارات را به صورت صحیح و عادلانه در راستای بحران در حوزه اقتصاد و مدیریت آب در گلستان هزینه کنیم. منطقه مستقر خواهد شد.
انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا