اقتصادی

۱۲۰ کتاب در زمینه دفاع مقدس در خوزستان رونمایی شد – خبرگزاری آنلاین | اخبار ایران و جهان

به گزارش خبرنگار آنلاین، سردار عبدالرضا مراد حاجتی ظهر امروز دوشنبه در آئین رونمایی از ۱۲۰ عنوان کتاب دفاع مقدس و تجلیل از نویسندگان دفاع مقدس که در کتابخانه مرکزی اهواز برگزار شد، ضمن تبریک آغاز امامت امام زمان (عج)، اظهار کرد: خدا را شاکرم که امروز توانستیم قطره‌ای در کنار خدمات ارزنده افرادی باشیم که قلمشان برای دفاع مقدس و نسل‌های آینده تراوش می‌کند.

وی با بیان اینکه کاری که امسال در حوزه ادبیات و تاریخ شفاهی انجام شده بی‌نظیر است، تصریح کرد: به پیشواز کنگره ۲۴ هزار شهید می‌رویم که وظیفه و تکلیفی بر عهده ما قرار دارد و در راستای این تکلیف در سال ۱۴۰۲-۱۴۰۱ تعداد ۱۰۰ عنوان کتاب با همکاری بخش ادبیات بنیاد حفظ آثار نوشته شده که امروز رونمایی شد.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خوزستان گفت: این کتاب‌ها شامل خاطره ۲۰ عنوان، ترجمه با زبان فرانسوی، انگلیسی، عربی و عبری ۲۲ عنوان، کتاب‌های حوزه کودک که بسیار در این بخش فقیر هستیم چهار عنوان، شعر سه عنوان، نمایشنامه ۶ عنوان، تاریخ شفاهی سه عنوان و روایت ۱۱ عنوان است.

سردار حاجتی بیان کرد: امروز دست همه نویسندگانی را که در خوزستان که پایگاه شهادت، مردانگی و دلدادگی است، می‌بوسیم و امید است بتوانیم یک کار بزرگ را انجام دهیم تا برای آیندگان بماند.

وی افزود: اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان، اداره کل کتابخانه‌های استان، شهرداری اهواز، نفت و گاز اروندان، فولاد اکسین، توسعه و نیشکر و سپاه دستگاه‌هایی بودند که کمک کردند تا بتوانیم ۱۰۰ کتاب مکتوب و ۲۰ کتاب صوتی ارزشمند را ارائه کنیم؛ امید است با کمک آنها بتوانیم ی سال آینده ۲۰۰ جلد کتاب رونمایی داشته باشیم و آنها را به مردم خوزستان، پایگاه‌ها، مساجد، مدارس، زندان‌ها و… هدیه کنیم.

دکمه بازگشت به بالا