ورزش

یحیی و تیم نابودشده‌ای که به پرسپولیس آورد/عکس

به گزارش یک شرکت رسانه آنلاین؛ نفت تهران در سال پایانی 1380 به لیگ دسته اول فوتبال ایران راه یافت و زمانی که گمان می رفت جانشین تهرانی وارد لیگ برتر شده است، پایتخت زردها به یکباره برای همیشه از منطقه لیگ خلیج فارس حذف شد.

اما در 7 سالی که نفت تهران در لیگ برتر حضور دارد، تعداد زیادی بازیکن به فوتبال ایران آورده شده اند که در تیم های رقابتی حضور دارند. از جمله باید به علیرضا بیرانوند و مرتضی پورعلی گنجی اشاره کرد که به عنوان اولین مربی پرسپولیس در تابستان در هفته های اخیر آزاد شدند.

نکته جالب اینکه در لیگ سیزدهم که گل محمدی در پرسپولیس به کار خود پایان داد و از نفت تهران جدا شد، این دو بازیکن و تیم تهرانی شاگردان یحیی بودند.

در این عکس جذاب پرسپولیس با هدایت علی دایی در دیداری دوستانه با نفت تهران به میدان می رود. پورعلی گنجی در بیرانوند حضور داشت و حالا با پیراهن پرسپولیس شاگردان گل محمدی خواهند بود. این در حالی است که کمال کامیابی نیا از همین گروه نیز به عنوان بازمانده از لیست خرید اول یحیی در پرسپولیس حضور دارد.

وحید امیری بازیکنی بود که در پایان فصل به نفت تهران پیوست و راهی پرسپولیس شد. هادی نوروزی، ژنرال فقید پرسپولیس نیز در آن زمان به صورت قرضی شاگرد یحیی گل محمدی بود.

همچنین امید عالیشاه تنها بازیکن باقی مانده در پرسپولیس است. او اولین استارت خود را در مسابقات سیزدهم کسب کرد. پرسپولیس حالا با حضور پورعلی گنجی در بیرانوند وارد لیگ برتری قدرتمندتر از همیشه خواهد شد و یحیی با دو شاگرد اول به دنبال بهبود سیستم دفاعی تیمش است.

یحیی و جمعی از قربانیان به تخت جمشید آورده شدند/ عکس

257 251

دکمه بازگشت به بالا