فرهنگ و هنر

گران‌ترین نقاش دانمارکی رکوردش را می‌شکند؟

یکی از تابلوهای «ویلهلم هامرشوی»،‌ نقاش دانمارکی درحالی به‌زودی به حراج گذاشته می‌شود که ارزش برآوردشده آن رکورد بالاترین تخمین برای یک تابلو نقاشی دانمارکی را شکسته و می‌توان انتظار داشت رکورد جدیدی در فروش آثار این نقاش به ثبت برسد که به عنوان گران‌ترین هنرمند دانمارکی شناخته می‌شود.

به گزارش سی وی نت و به نقل از آرت‌نیوزپیپر، «ویلیام هامرشوی»‌ نقاش کپنهاگی در فاصله ۱۸۹۸ تا ۱۹۰۸ میلادی پربارترین دوره فعالیت خود را داشت. این نقاش در آن زمان در طبقه بالای آپارتمان قرن هفدهمی زندگی و کار می‌کرد. «هامرشوی» در این مکان تابلوهای نقاشی خلق کرد که امروزه به دلیل فضای آرام و در عین حال مرموز شهرت دارند. این تابلوهای نقاشی که اغلب یک آپارتمان را به تصویر می‌کشند این نقاش را به گران‌ترین نقاش دانمارکی حراجی‌ها تبدیل کرده‌اند، چراکه سه مورد از تابلوهای نقاشی که از سال ۲۰۱۷ تاکنون به فروش رسیده فراتر از پنج میلیون دلار ارزش داشتند.

اکنون بازار هنر بار دیگر این هنرمند را می‌سنجد؛ چراکه یکی از نقاشی‌های همان دوره پربار در شانزدهم ماه مه در حراجی ساتبیز واقع در نیویورک به مزایده گذاشته خواهد شد.

گران‌ترین نقاش دانمارکی رکوردش را می‌شکند؟

تابلو نقاشی «فضای داخلی. اتاق موسیقی» فضای تقریبا خالی و سه ساز موسیقی را به تصویر می‌کشد که در اتاقی مشرف به خیابان گویی رها شده‌اند. این نقاشی در مواردی به نمایشگاه‌هایی امانت داده شده است که از جمله آن‌ها به نمایشگاه‌هایی در موزه اورسی و گوگنهایم می‌توان اشاره کرد.

در ماه مه سال ۲۰۲۲ بیشترین رکورد فروش نقاشی‌های این هنرمند در حراجی به ثبت رسید و تابلو نقاشی «فضای داخلی با آینه بیضی‌شکل»‌ در حراجی کریستیز به قیمت ۶.۳ میلیون دلار فروخته شد. این درحالی بود که ارزش تقریبی این نقاشی در آن زمان بین ۱.۵ الی ۲.۵ میلیون دلار برآورد شده بود.

تابلو نقاشی «فضای داخلی. اتاق موسیقی» که در فاصله ۱۱ تا ۱۶ آوریل در لندن به نمایش گذاشته می‌شود با قیمت تقریبی ۳ الی ۵ میلیون دلار در حراجی ارائه می‌شود. این بیشترین ارزش تخمینی برای یک تابلو نقاشی دانمارکی محسوب می‌شود.

انتهای پیام

تحریریه سی وی نت

خبرنگار اجتماعی با تمرکز بر مسائل توسعه پایدار و حفاظت از محیط زیست.
دکمه بازگشت به بالا