جامعه و خانواده

کمک بشردوستانه ۲۵ میلیون دلاری سازمان ملل به ترکیه و سوریه

به دنبال زلزله‌های مرگبار در ترکیه و سوریه که تاکنون جان بیش از ۶۰۰۰ تن را گرفته و ده‌ها هزار زخمی بر جای گذاشته است، سازمان ملل از تخصیص کمک بشردوستانه ۲۵ میلیون دلاری به این دو کشور خبر داد.

به گزارش سی وی نت، به نقل از خبرگزاری آناتولی، استفان دوجاریک، سخنگوی سازمان ملل به خبرنگاران در مقر این سازمان گفت، این مبلغ به تامین کمک‌های فوری نجات‌بخش به این منطقه کمک خواهد کرد.

وی افزود: تیم‌های هماهنگی و ارزیابی فاجعه سازمان ملل روز سه‌شنبه در آدانا حضور داشتند و روز چهارشنبه به غازی‌آنتپ می‌روند تا از تیم‌های امداد و نجات محلی ترکیه پشتیبانی کنند. کسانی که در این فاجعه گرفتار شده‌اند شامل هزاران پناهنده از سوریه و جوامعی هستند که ترکیه نزدیک به ۱۲ سال است که سخاوتمندانه از آنها میزبانی کرده است.

دوجاریک تصریح کرد، پناهندگان سوری بیش از ۱.۷ میلیون تن از ۱۵ میلیون نفری را که در این ۱۰ استان زلزله‌زده در ترکیه زندگی می‌کنند، تشکیل می‌دهند.

وی افزود: هر کار که دولت ترکیه از ما بخواهد برایش انجام خواهیم داد و تلاش خواهیم کرد تا در حد ممکن مفید و کمک‌رسان باشیم.

این سخنگو در ادامه گفت: جاده ترکیه به شمال غربی سوریه آسیب دیده و همین امر سبب شد تا انتقال کمک‌های بشردوستانه به مناطق زلزله‌زده تحت کنترل مخالفان سوری به صورت موقت مختل شود.    

انتهای پیام

تحریریه سی وی نت

خبرنگار اجتماعی با تمرکز بر مسائل توسعه پایدار و حفاظت از محیط زیست.
دکمه بازگشت به بالا