ورزش

کلهر: تلاش خواهیم کرد ورزش همگانی راه ورودی به قهرمانی باشد

معاون فرهنگی و توسعه ورزشهای همگانی وزارت ورزش و جوانان در هفته آموزش و نشست خبری که امروز (یکشنبه) برگزار شد ، برنامه این حوزه را تشریح کرد.

به گزارش سی وی نت ، سینا کلهر ، معاون فرهنگی و توسعه ورزشهای همگانی وزارت ورزش و جوانان ، در میزگردی که برای هفته تمرین برگزار شد ، از این هفته تشکر کرد و گفت:. از نظر عملکرد بازی در سالهای اخیر از نظر سخت افزار و نرم افزار بازی ، پیشرفت بازی به ازای هر نفر به حدود یک مربع رسیده است.

وی گفت: ما حدود 64000 باشگاه ورزشی داریم که برخی از آنها جاه طلبی های زیادی دارند. ما در حال حاضر 7000 سالن اجتماعات و همچنین 5500 مرکز ورزشی و امکانات ورزشی داریم.

وی گفت: “بزرگترین چالشی که داریم این است که بیش از 54 درصد مردم ورزش نمی کنند. مهمترین چیز این است که عدم فعالیت یک کرونا غیرفعال نیست.” طبق سرشماری سال 1999 ، حدود 70 درصد مردم به طور منظم ورزش می کنند و در واقع 30 درصد افراد به طور منظم ورزش می کنند.

وی با بیان اینکه بازی ششمین انتخاب افراد بود ، افزود: علاوه بر کار نکردن ، یک چالش مهم دیگر نیز وجود دارد و آن این است که بازی انتخاب ششم افراد است که در آن ما نیز مشکل لذت بردن داریم. برای مثال ، 7000 سالن روستایی طراحی شده است ، اما 1500 سالن روستایی در حال اجرا است.

کلهر همچنین ضعف سیستم ورزش بانوان را یکی از بدترین مشکلات برشمرد و افزود: باید به این امر توجه شود.

وی به تاثیر حذف 27 درصد ارزش افزوده در بازی اشاره کرد و گفت: کرونا سال گذشته نه تنها تأثیر فوق العاده ای بر بازی بلکه بر بازی تیمی نیز داشت. در واقع ، اتفاقات بدی در ورزش های همگانی رخ داد ، یعنی حذف 27 درصد مالیات بر ارزش افزوده. این امر آینده ورزشهای همگانی را نامشخص کرده است ، جایی که ورزش عامل اصلی ایجاد تغییرات اجتماعی و تغییر سبک زندگی است.

کلهر با اشاره به تغییر نگرش ما گفت: “ما تعدادی از برنامه ها را شناسایی کرده ایم. قسمت اول یک برنامه ورزشی است تا بتوان حداقل در طول هفته تمرین ، آموزش های ویژه ای را برای عموم آموزش دید. موضوع دیگر برنامه های سایر نهادها مانند وزارت آموزش و پرورش ، جامعه و سایر برنامه ها است. هدف ما در هفته تربیت بدنی “ایران دلسوز ، ایران قوی و ایران سالم” است.

کلهر با بیان اینکه 183 پروژه عمرانی در هفته تربیت بدنی راه اندازی می شود ، گفت: 137 پروژه روستایی نیز راه اندازی می شود. همچنین برای هر روز از هفته نامی را انتخاب کرده ایم. این هفته برای اولین بار تمرینات ورزشی جشن خانواده ای برای شهدای اهل سنت و ورزشکاران برجسته اهل سنت برگزار می شود.

سرپرست وزارت فرهنگ و ورزشهای همگانی وزارت ورزش انتخاب قهرمان کشوری پیش از رئیس جمهور را از دیگر برنامه های هفته تمرین اعلام کرد و افزود: روز پنجشنبه برنامه ای برای تشکر از کارکنان بهداشت. روز جمعه ، ما روی ساختن یک تیم خوب کار خواهیم کرد. بازی های زورخانه ای نیز در این پارک برگزار می شود. این برنامه برای انتخاب قهرمان کشوری یکی دیگر از برنامه های ویژه است که امیدوارم در حضور رئیس جمهور ارائه شود.

وی در پاسخ به س askedالی درباره میانگین دستمزد به اعضای تیمی که در جامعه کار می کنند ، افزود: به جای حمایت عمومی ، با علامت گذاری برنامه ها و اهداف میدانی تیم اعتبار می دهیم. در واقع ، ما بر سرمایه گذاری در کار خود دولت فدرال متمرکز شده ایم.

کلهر خاطرنشان کرد: 20 درصد بودجه عمومی توسط دولت فدرال هزینه می شود و این یکی از مشکلات است. برخی از این برنامه ها به طور سنتی گنجانده شده است ، اما برنامه ما این است که اندازه کمپین فدراسیون را در ورزش های خاص افزایش دهیم. از پنجاه و دو آموزش ، حدود 30 دولت ممکن است عمومی نباشند ، اما وظیفه ما ترویج فرصت ها و تجربیات رشته های مختلف است.

وقتی از بودجه یک هفته آموزش ورزشی پرسیده شد ، او توضیح داد: “من مبلغ دقیق آن را نمی دانم زیرا قبل از انتخاب من پرداخت شده بود.”

کلهر درباره تعطیلی برخی ورزشگاه ها نیز گفت: “وقتی با مقامات مهم صحبت می کنیم ، آنها نیز از ما استقبال می کنند ، اما این نگرانی برطرف نمی شود.” روندی وجود دارد که دنبال نمی شود و اتفاق نمی افتد. اولین برنامه این است که برای حل این مشکل به توافق برسیم.

وی در پایان با طرح س questionsالاتی که برای ارتقاء آموزش های ویژه دارد ، افزود: ما در این مورد با دولت صحبت نکرده ایم. البته هدف این است که ورزش های همگانی را به ورزش های رقابتی پیوند دهیم ، به طوری که ورزش های همگانی در آینده یکی از مشخصه های ورزش های رقابتی خواهد بود ، تا بتوانیم بر هنر آن تسلط داشته باشیم.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا