حوادث

کلاهبرداری میلیاردی با جعل نرم افزار همراه بانک یکی از بانک‌های کشور

رئیس پلیس فتای پایتخت از دستگیری مردی که قصد داشت در یکی از بانک های محلی روزه جعلی بگیرد و شهروندان را فریب دهد، خبر داد.

به گزارش سی وی نت، سرهنگ داوود معظمی گودرزی وی در بیانیه‌ای گفت: چندی پیش یکی از شهروندان برای بازجویی به پلیس فتای تهران بزرگ مراجعه و اعلام کرد که مبلغ 50 میلیون تومان از حساب بانکی‌اش برداشت شده است. وی اعلام کرد که در روزهای اخیر به فروشندگان کارت اعتباری خود کارت اعتباری نداده و حتی از نمایندگی های تلفن و غیره نیز خرید نکرده است که این امکان را به اسکیمر می دهد تا حساب خود را حذف کند.

وی ادامه داد: در این راستا تیم پلیس فتا این موضوع را مورد توجه خود قرار داده و طی تحقیقات دیگری متوجه شدند شاکی اقدام به به روز رسانی حساب بانکی شماره «به زودی تماس تلفنی» کرده است. برای انجام این. ، عبارت «نسخه موبایل آخرین بانک» را در موتور جستجوی گوگل جستجو کرد و با اعمال اولین نتایج یافت شده، نرم افزار جدید را اضافه کرد.

رئیس پلیس فتای تهران بزرگ گفت: بررسی های پلیسی نشان می دهد اپلیکیشن و بانک نصب شده جعلی بوده و همین موضوع منجر به حذف حساب بانکی مفقود شده است. مهندس، در نهایت نشان این توسعه دهنده نرم افزار را پیدا کرد.

معظمی گودرزی سخنگوی پلیس فتا برای رسیدگی و دستگیری سازنده نرم افزارهای جعلی گفت: به همین ترتیب دیگران را فریب داد. . وی در این پرونده از قاضی مجوز لازم مبنی بر دستگیری متهم در یکی از استان های شمالی تهران و انتقال به مقر پلیس آگاهی دریافت کرد.

وی با بیان اینکه چندین دستگاه الکترونیکی در محل کشف و ضبط شد، گفت: متهم علیرغم تلاش های اولیه برای اثبات بی گناهی خود در ستاد فرماندهی پلیس فتا مورد مصاحبه قرار گرفت، اما پس از به دست آوردن مدارک موجود، آن را به اطلاع عموم رساند. وی گفت: نرم افزار جعلی مشابه اپلیکیشن موبایل یکی از بانک های دولتی کشور را اختراع کرده و با معرفی آن به موتور جستجوی گوگل، شرایطی را فراهم کرده است که این نرم افزار در مراحل اولیه نمایش داده شود. جستجوی گوگل.

رئیس پلیس فتای تهران بزرگ با بیان اینکه این مرد به کلاهبرداری از 21 شهروند اعتراف کرد، تصریح کرد: در تحقیقات انجام شده ارزش ریالی پول کلاهبرداری بیش از یک میلیارد تومان بود.

به گفته معظمی گودرزی، متهم پس از تشکیل پرونده جهت ادامه تحقیقات به دادسرا فرستاده شد.

همچنین به شهروندان توصیه می‌شود برای اینکه به نتایج جستجوی گوگل اعتماد نکنند، تمامی اپلیکیشن‌های موبایل خود، به‌ویژه اپلیکیشن‌های مالی خود را از بانک‌ها یا اپ استورهای بزرگ در اندروید و iOS دانلود کنند.

انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا