کسب و کار ایرانیورزش

کفی کفش برای والیبال

کفی های کفش بخش داخلی یک کفش می باشند که با کف پای انسان در تماس مستقیم می باشند. بیشتر کفشهای ورزشی با یک کفی قابل تعویض تولید می شوند, تا بتوان در صورت نیاز آنرا تعویض و با یک کفی جهت دستیابی به مقاصد دیگر جایگزین نمود.مانند کفی های ضد بو, کفی های کنترل کننده رطوبت, کفی های حمایت کننده قوس کف پا, کفی با قابلیت جذب ضربه زیاد. از اینرو, کفی های کفش بسته به نوع کاربردشان به سه دسته پیش ساخته, چندتکه و سفارشی تقسیم بندی می شوند که در ادامه هر یک به اختصار شرح داده می شوند:

1- کفی های پیش ساخته: اینگونه از کفی ها, که معمولا یک تکه نیز می باشند, عموما برای برآورده کردن یک سری احتیاجات اولیه و براساس آناتومی تقریبی انسان ساخته می شوند. از جمله این کفی ها می توان به, کفی های ضد بو, کفی های کنترل کننده تعریق, کفی های ساپورت کننده قوس کف پا و کفی های ضربه گیر اشاره نمود. اینگونه از کفی ها در حجم انبوه تولید می شوند و کافیست که یکی از آنها را از فروشگاههای ورزشی و یا داروخانه ها تهیه کنید و براساس سایز خود آنرا قیچی کنید و استفاده نمائید.

2- کفی های چند تکه: اینگونه از کفی ها مانند کفی های پیش ساخته می باشند با این تفاوت که قسمتهای اضافه تری به آن, جهت دستیابی به مقاصد مختلف, اضافه می شود. بعنوان مثال بعضی از کفی ها, بمنظور افزایش سطح تکیه گاه, از چند لایه مختلف با ویژگیهای مختلف ساخته می شوند, که اینگونه از کفی ها برای افرادی که در طول روز برای مدت طولانی پیاده روی می کنند و یا مدت زمان زیادی را بروی یک سطح سخت سرپا هستند مناسب می باشد. یا در نوع دیگری از این کفی ها یک قسمت پاشنه مانند به انتهای کفی اضافه می کنند, که برای افرادی که یک پای آنها از پای دیگر کوچکتر است, مناسب می باشد. تقریبا, تمامی کفی های ورزشی در این دسته از کفی ها قرا می گیرند.

Shoe soles for volleyball

چگونه بهترین کفش والیبال را انتخاب کنیم؟

کفش‌ والیبال، مهم‌ترین ابزار برای یک والیبالیست است. البته هر ورزشی نیاز به کفش خاصی دارد. والیبال نیز از این قاعده مستثنی نیست. برای جلوگیری از آسیب دیدگی و راحت و کارآمدتر شدن بازی، باید بهترین کفش را برای بازی والیبال انتخاب کنید. این سوالی چالشی است که احتمالا همه ی ورزشکاران با آن مواجه خواهند شد. با ما همراه باشید تا در ادامه به شما بگوییم که چه فاکتورهایی را به هنگام خرید کفش والیبال در نظر بگیرید و چرا خرید از فروشگاه ایران والیبال در این رابطه به شما کمک زیادی خواهد نمود.

والیبال ورزشی است که نیاز به سرعت و حضور فیزیکی دارد که قدرت و چابکی از ویژگی های ضروری آن است. کفش شما باید با مهارت های شما مطابقت داشته باشد. هر بازیکن نقش خاصی در زمین دارد: بلوک های دفاعی کم، پرش های بلند برای حمله از روی تور و غیره. بنابراین، شما به کفشی نیاز دارید که با سبک بازی خاص و ویژگی های بدنی شما مطابقت داشته باشد. کفش ها بخش اساسی از تجهیزات کسانی است که والیبال تمرین می کنند. کفش های والیبال سطح تماس با زمین هستند و بر عملکرد بازیکن تاثیر می گذارند.

هنگام خرید کفش والیبال به چه مواردی دقت کنیم؟

  1. به استحکام کتونی والیبال توجه کنید

این واقعیت وجود دارد که هر کفش ورزشی از جمله کفش والیبال اغلب در حین استفاده تحت تأثیر قرار می گیرد. سقوط، بلند کردن، فرود آمدن، فشار زیاد، هر حرکتی از یک طرف به سمت دیگر می تواند منجر به خرابی زودرس یک جفت کفش بی کیفیت شود.این وحشتناک است که کفش های والیبال شما وسط بازی های مهم، از هم جدا شود. در بعضی از موارد حتی می تواند منجر به آسیب جدی شود. کیفیت موادی که در تولید کفش استفاده می شود بسیار مهم است.

یک جفت کفش والیبال مرغوب یک سال کامل یا حتی بیشتر برای شما دوام می آورد. همچنین کف پا نباید تغییر شکل داده شود، زیرا تأثیر قابل توجهی بر وضعیت ورزشکار دارد. با وجود اینکه پوشیدن کفش‌ والیبال برای استفاده روزمره مرسوم است، اما به شما توصیه می‌کنیم روی یک جفت کتانی والیبال که منحصراً در روز بازی استفاده ‌شود، سرمایه‌گذاری کنید. با انتخاب یک جفت کتونی والیبال مناسب، سایش را تا حد امکان به حداقل برسانید. همچنین کفش هایی را انتخاب کنید که از روکش های مصنوعی و زیره های لاستیکی استفاده می کنند. این امر بر دوام کتونی والیبال تأثیر می گذارد.

زیره مورد استفاده در ساخت کفش والیبال، سنگ بنای عملکرد کفش شما است. وظیفه اصلی کفی ایجاد سطح مطلوب چسبندگی روی زمین است. شما می توانید دو نوع کفش والیبال را در فروشگاه ایران والیبال، پیدا کنید:

  • کفش والیبال با لاستیک طبیعی
  • کفش والیبال با لاستیک مصنوعی

کفی های مصنوعی ارزان تر از کفی های لاستیکی هستند، اما اصطکاک کمتری دارند. از این رو کفی های لاستیکی به دلیل ضریب چسبندگی چشمگیرشان بهترین گزینه هستند. همچنین روی کفی باید شیارهای باز باشد. بهتر است کفش ورزش والیبال با شیارهای بسته نخرید، زیرا آب می تواند در آنجا جمع شود، که متعاقباً می تواند نیروی اصطکاک ایجاد شده توسط زیره را به حداقل برساند.

قابلیت تنفس برای همه کفش های ورزشی ضروری است. کفش های غیر قابل تنفس می توانند روز شما را کاملا خراب کنند. پاها بوی بد می دهند و ممکن است تاول هایی بر روی پاهای شما ظاهر شوند. این مزاحمت ها نه تنها پاهای شما را اذیت می کند بلکه حال و هوا و هیجان بازی شما را کاهش می دهد. ورود هوای کافی، بدون نفوذ رطوبت برای پاها حیاتی است. همچنین باید به یاد داشته باشید که یک جفت جوراب مناسب می تواند تنفس را به میزان قابل توجهی بهبود بخشد. سایت ایران والیبال امکان خرید کفش والیبال اصل و استاندارد را برای شما فراهم کرده است.

هیچ چیز بهتر از پیدا کردن یک جفت کفش مناسب والیبال نیست، اما ممکن است این کار زیاد آسان نباشد. دلیل این امر را می توان تنوع زیاد کفش ورزشی والیبال در مارک ها، اندازه ها و مدل های مختلف دانست. اگر قصد دارید به صورت آنلاین خرید کفش والیبال را انجام دهید، مراقب باشید سایز آن را اشتباه نخرید. تمامی نکات و موارد مربوط به کتونی والیبال را در نظر بگیرید، سپس اقدام به خرید کنید. در وب سایت ایران والیبال شاپ می توانید راهنمای خرید کتونی والیبال مناسب و بهترین مدل های توصیه شده را بیابید.

کفش مناسب والیبال چیست؟

5 قانون اساسی برای انتخاب مناسب ترین کفش مخصوص والیبال

وزن؟!، بله درست متوجه شدید! ابتدا یک ترازو بردارید و خود را وزن کنید .وزن شما یکی از پارامترهای مهم در انتخاب کفش مناسب شماست. هرچه ساختار و یا حجم یک کفش بیشتر باشد برای بازیکنان بسیار سنگینی که اغلب می پرند مناسب تر خواهد بود، کفشی که ساختار کمتری دارد برای بازیکنان سبک تری که نیاز به تحرک دارند و در معرض بارهای سنگین کمتری هستند مناسب خواهد بود.

نقش شما در زمین ورزش اساسی است، زیرا نقش‌هایی وجود دارد که تعداد پرش‌هایی بیشتر از بقیه دارند. برای مثال، یک لیبرو کفش والیبال سبک‌تر و انعطاف‌پذیرتری را برای واکنش‌پذیری انتخاب می‌کند، در حالی که یک بازیکن قدرتی، با توجه به وزن نسبت به تعداد پرش‌ها، کفش مقاوم‌تری انتخاب می‌کند.

در مورد بازیکن دفاعی، ما یک کفش سبک را توصیه می کنیم، زیرا این بازیکن است که بیشترین پرش ها را در یک مسابقه انجام می دهد. در مورد ضربه زن در اینجا کمی به ویژگی های شما بستگی دارد. بیشتر یک مهاجم حمله هستید یا می خواهید سریع و متحرک باشید که در اینصورت بهتر است یک کفش والیبال سبک را هدف بگیرید.

کفش‌ها انواع مختلفی دارند و هر کفشی ویژگی‌های ذاتی خود را دارد که یکی از این ویژگی‌ها قابلیت بالشتک بودن آن است. بگذارید روی این نکته که بسیار مهم است بپردازیم: یک کفش نسبت به وزنی که باید تحمل کند، بالشتک است. مثلا برای ما انسان ها یک برگ نرم نیست در حالی که تشک نرم است و برای مورچه برگ نرم است در حالی که تشک اینگونه نیست. بنابراین همه چیز به وزن آن بستگی دارد، ترکیب زیره کفش والیبال را با دقت انتخاب کنید زیرا ممکن است نرم به نظر برسد، اما اگر برای وزن شما مناسب نباشد بلافاصله فرسوده می شود.

انواع مختلفی از زیره ها وجود دارد که عملکرد خود را با توجه به زمینی که در آن بازی می کنید تغییر می دهد. مثال: اگر عمدتاً روی پارکت بازی می کنید، کفش هایی با زیره پارا (لاستیک) را ترجیح می دهید. اکثر کفش های موجود در بازار دارای زیره لاستیکی ولکانیزه هستند که برای تمامی سطوح مناسب ​​است.

احساسی است که کفش بر روی پا به شما می دهد نیز مهم است. کفش‌هایی وجود دارند که جذاب‌تر و برخی دیگر کمتر، این ویژگی با ترکیب قسمت بالایی (بالا) و بالش در قسمت پاشنه بیان می‌شود. کفش های نسل جدید همگی به این دو ویژگی که برای انتخاب یک کفش خوب اساسی هستند توجه می کنند. در نهایت، آخرین ویژگی، عرض کف پا یا تناسب کفش است. همانطور که می دانید عرض مرد از زن بیشتر است.

هنگام خرید کفش والیبال ارزان، بلند یا کوتاه؟ کدام را انتخاب کنیم؟

تفاوت بین بالا یا پایین بودن کفش والیبال، در این است که کفش های بلند ساختاری بلندتر از کفش های پایین دارند و کفش ورزشی سبک تر، حجم کمتری نسبت به کفش های بلند دارند. کفش‌های والیبال باید چسبندگی عالی بازیکن به زمین و ثبات کامل را تضمین کنند، اما در عین حال باید بتوانند چابکی زیادی در حرکات، به‌ویژه در پرش‌ها و ارتفاعات ایجاد کنند، همچنین درجه بالایی از راحتی مناسب را تضمین کنند.

کفش والیبال باید کاملاً جا بیفتد، زیرا تناسب صحیح کفش در تغییر جهت سریع اهمیت دارد. بنابراین هنگام خرید، مطمئن شوید که سایز کفش مناسب است. برخی از تولیدکنندگان سایز کفش را کمی کوچکتر می کنند.

قبل از خرید کتونی والیبال، چگونه پای خود را به درستی اندازه گیری کنیم؟

اندازه گیری صحیح پا مبنایی است برای اینکه کفش والیبال شما کاملا جا بیفتد. بنابراین کمی برای این کار وقت بگذارید و اندازه گیری را تا حد امکان دقیق انجام دهید. تنها چیزی که نیاز دارید یک تکه کاغذ، یک خودکار، یک متر نواری و یک سطح صاف مانند دیوار یا چهارپایه است. اندازه گیری را می توان به تنهایی انجام داد.

اما اگر شخص دیگری به شما کمک کند آن را علامت گذاری کنید، آسان تر است. مهم: به یاد داشته باشید که هر دو پا را اندازه بگیرید. اندازه های مختلف دو پا کاملا طبیعی است. برای تعیین سایز صحیح کفش ورزشی والیبال، به طول پای بزرگتر خود نیاز دارید.

 

دکمه بازگشت به بالا