جامعه و خانواده

کرونا از راه زخم هم منتقل می‌شود؟

محققان مؤسسه ملی بهداشت و علوم بهداشتی دانشگاه علمی کاربردی تهران می گویند که هیچ موردی در مورد شیوع کروناویروس از ضایعات گزارش نشده است و هیچ مدرکی در دست نیست. با توجه به اینکه coronavirus جدید عامل عفونت های تنفسی است ، می توان با تماشای منطقه تمیز ، با دید منظم و شستشوی منظم ، از بروز این بیماری جلوگیری کرد.

براساس سی وی نت ، محققان پژوهشگاه ملی تحقیقات بهداشتی و دانشکده پزشکی دانشگاه علوم تهران در پاسخ به این سؤال که آیا یک coronavirus جدید از طریق زخم وارد بدن می شود یا خیر.

وی ادامه داد: پوست یکی از بهترین موانع پیشگیری از بیماری های عفونی از جمله ویروس ها است ، اما وقتی پوست اتصال خود را به دلیل مواردی مانند کبودی ، کبودی و تب از دست داده است ، مسیر ورود میکروارگانیسم ها به دست می آید. بدن باز می شود. ” علاوه بر این ، ویروس های کافی در منطقه و همچنین سلول هایی در منطقه وجود دارند که دارای ویروس هستند تا ویروس بتواند در آنها نفوذ کرده و رشد کند.

محققان گفتند كه كروناویروس در سلولهای ریه ، اعصاب ، قلب ، كلیه ها و روده كوچك یافت شده است ، و هیچ مدرکی دال بر وجود این گیرنده در سلولهای پوست و سلولهای خونی وجود ندارد.

طبق اطلاعات سازمان بهداشت جهانی درباره ورود و انتقال این ویروس در بدن ، هیچ مدرکی مبنی بر ورود ویروس از طریق ضایعات به بدن وجود ندارد. از آنجا که coronavirus جدید دلیل عفونت های تنفسی است ، با رعایت توصیه های پزشکی ، چشم به طور منظم و مرتب شستن دست ها ، می توان از آن جلوگیری کرد.

پایان ماموریت

تحریریه سی وی نت

خبرنگار اجتماعی با تمرکز بر مسائل توسعه پایدار و حفاظت از محیط زیست.
دکمه بازگشت به بالا