کرم دور چشم صمیم نی نی سایت
کرم دور چشم صمیم نی نی سایت
مدتی است که از صدا و سیمای جمهوری اسلامی شاهد تبلیغات کرمهایی با ادعای معجزه هستیم .هر چند قبل از این نیز شاهد تبلیغ این کرمها و یا کرمهای مشابه در سایر رسانه ها به ویژه کانالهای ماهواره ای فارسی بودیم ، اما وارد شدن صدا و سیما به عرصه تبلیغ این گونه محصولات ، موجب افزایش چشمگیر در میزان مصرف آنها شده است. تقریبا روزی نیست که با مراجعینی مواجه نشوند که جز مصرف کنندگان این کرمها بوده اند یا در مورد آنها سوال دارند. در اینجا هدف اینست به این سوال پاسخ داده شود که آیا واقعا این کرمها دارای ویژگی های ادعا شده در این تبلیغات هستند یا خیر ؟
در ابتدا برای فهم شگرد به کار رفته در تبلیغات این محصولات به مثال زیر توجه فرمایید :
کرم دور چشم لاکچری کوین: فرض کنید کار خانه ای خودرو سازی برای معرفی خودروی خود تبلیغ زیر را ارائه کند : ( خودروی ما دارای چهار چرخ است ، کلیه قطعات آن از طلا است ، بنابر این شما میتوانید با این خو درو پرواز کنید ) همانگونه که ملاحظه می کنید این تبلیغ فرضی و ساده شامل دو جمله اولیه و یک جمله نتیجه گیری است . جملات اولیه میتواند حقیقت داشته باشد ( مانند جمله اول ) یا حقیقت نداشته باشد ( جمله دوم ) آنچه مهم و مشخص است نتیجه نهایی نمی تواند حقیقت داشته باشد چرا که تا کنون امکان پرواز با خودرو وجود نداشته است.
برای اطلاع از قیمت کرم پودر لاکچری کوین کلیک کنید .هر چند تبلیغات کاذب امروزی به سادگی این مورد نیست و چنان با آب و تاب و پر زرق و برق و همراه با جلوه های دیداری ارائه میشوند که گاها حتی افراد کارشناس را دچار سردرگمی میکند اما شکل اصلی آنها مشابه مورد فوق است.یعنی ابتدا یکسری اطلاعات درست یا نادرست ارائه میشود اما در نهایت به یک نتیجه گیری غلط و غیر ممکن میرسند مثلا اثرات شگفت انگیز یک کرم شب لاکچری کوین .اطلاعات صحیح اولیه ارائه شده ، ذهن مخاطب را برای پذیرش نتیجه گیری نهایی غلط آماده میسازد . همانگونه که قابلیتهای یک خودرو محدود است و در هر شرایطی و با هر گونه شیوه تولیدی هیچ کس انتظار پرواز را از آن ندارد،در مورد کرمها هم بایستی به این نکته مهم توجه داشت که اصولا میزان اثر بخشی کرمها ( از هر نوع و با هر گونه مواد اولیه ومحصول هر کارخانه ای و هر کشوری ) محدود است و نباید انتظار اثرات فوق العاده را از آنها داشت.
میزان اثر بخشی کرمها در حیطه زیبایی و توانایی آنها برای ایجاد تغییر در پوست و یا برگشت اثرات ناشی از افزایش سن بسیار نا چیز و جزئی است .ضمن اینکه معمولا در درمان تنها موارد محدودی کار برد دارند به عبارت دیگر این کرمها وسیع الطیف نیستند و هر گاه لیست بلند بالایی از اثرات در مورد یک کرم وجود داشت ( مانند جوان کننده ، شاداب کننده ، ضد چین و چروک ، ضد لک ، سفت کننده ، و…..) نباید در ماهیت غیر واقعی آنها شک نمود.هیچ کرمی تا کنون عرضه نشده است که بتواند طیف وسیعی از را حل کند هر کدام از کرمهای و پوستی بر اساس نوع خود در موارد محدودی کاربرد دارند.
حال به کاربردهای ذکر شده بر روی جعبه یکی از این کرمها توجه کنید :
کاهش آثار زخم و بخیه ، زائده های پوستی و ناهمواریها ، پاکسازی و افزایش لطافت پوست ، زبری و ضخامت پوست ، لکه های سطحی ، ، کنترل خارش. سوالی که مطرح میشود اینست که کدام ماده وترکیب است که بتواند هم جای جوش را از بین ببرد هم آثار زخم را هم ضد خارش باشد هم ضد لک ؟
ترکیبات اصلی درج شده بر روی این کرم نیز عبارتند از :
آلانتوئین ، پروپیلن گلیکول ، گلیسیرین ، لاکتیک اسید و ویتامین ای . این ترکیبات را در اکثریت کرمهای مرطوب کننده معمولی ارزان قیمت موجود در بازار میتوان یافت بدون اینکه ادعایی به جز مرطوب کنندگی پوست داشته باشند. یکی از مشکلترین موارد پزشکی است که حتی با روشهای پیشرفته مختلف دارویی جراحی و لیزر میزان موفقیت در آن نسبی است در حالیکه با مراجعه به جعبه کرم و سایت آن با عکسهایی از درمان اسکار قبل و بعد از استفاده کرم مواجه میشوید که مسلما هیچ نامی جز یه سخره گرفتن مردم نمی توان بر آن گذاشت .
نمونه ای از ادعاهای اثرات درمانی کرم رژودرم
ساده انگاری است اگر باور کنیم با استفاده از یک کرم نتایج فوق بدست میآید.در بعضی موارد ارائه دهندگان یک محصول ،با ادعای انحصاری بودن ترکیبات محصول خود وبه بهانه سکرت بودن ترکیبات خود از ارائه آن خودداری میکنند.در حالیکه از لحاظ قوانین سازمانهای نظارتی مانند سازمان غذا و داروی آمریکا کلیه تولید کنندگان موظف به درج ترکیبات محصولات خود روی بسته بندی آنها هستند.لذا هیچگاه نباید محصولی را مصرف نمود که ترکیبات آن نامشخص است.
شگرد دیگر در تبلیغات استفاده از حیوانات است ،مدتها است محصولاتی مانند روغن مار،صابون خرچنگ،کرم جوجه تیغی؛روغن شتر مرغ و کرم حلزون در بازارها و مراکز غیر معتبر ارائه و با ادعاهای عجیب و غریب به فروش میرسند. اینکه استفاده از مواد بدن این حیوانات در ساخت محصولات پوستی وا قعیت دارد یا خیر و یا اصلا صحیح است یا نه مسئله ایست قابل پیگیری و بحث که در اینجا مجال و قصد پرداحتن به آن نیست.
بلکه آنچه که با قاطعیت میتوان بر آن تاکید کرد اینستکه به هیچ عنوان نمیتوان خواص بیو لوژیک بدن حیوانات را با استفاده از محصولات مشتق از آنان در انسان تقلید نمود. به این معنی که اگر مثلا حلزون دارای خاصیت ترمیم بافتهای آسیب دیده خود است این مسئله موضوعی بسیار پیچیده ومربوط به خواص ژنتیکی و سلولی این حیوانات است . و نمیتوان این خاصیت را با مالیدن مواد مشتق از بدن حلزون روی پوست به دست آورد. اگر اینگونه می بود ، با مالیدن یال شیر و پر طاووس نیز این امکان وجود داشت که قدرت شیر و زیبایی طاووس را کسب نمود.
از دیگر ترفندها استفاده از افراد شناخته شده مانند ورزشکاران و هنرپیشه ها در تبلیغات یک محصول است. در تبلیغات کرم 5040 مشاهده میشود که یک فوتابالیست یا یک هنر پیشه برای تبلیغ یک محصول این شرکت اظهاراتی غیر واقعی را بیان میکند. سواستفاده از شهرت از شیوه های بسیار موثر افزایش فروش محصولات دروغین است.
بعضی از انواع اینگونه کرمها عبارتند از: کرم 5040،شامپوی ژیوار،کرم بوتولیز،کرمهای دکتر مظاهری، الیزا، رژودرم ، حلزون و…..
هر چند وسعت تبلیغ این محصولات و رسانه هایی که در آن تبلیغ میشوند به گونه ای است که تقریبا هر اطلاع رسانی علمی و آگاهی دهی در این خصوص را خنثی میکند اما امید است پزشکان گرامی بخصوص هیات مدیره محترم انجمن متخصصین پوست و سازمان نظام پزشکی ،ضمن تلاش برای آگاهی دادن به مردم راهکارهای لازم برای مقابله و جلوگیری از اشاعه این تبلیغات کاذب را فراهم آورند. حداقل عارضه این تبلیغات و استفاده از این محصولات ضرر رساندن به اقتصاد خانواده ها،به تا خیر انداختن درمان وایجاد انتظارات غیر واقعی در بیماران است.
نوشته شده توسط:
یا از آزار دهنده ترین است که در نوجوانی و جوانی که افراد توجه بیشتری به ظاهر خود دارند؛ بیش از هر زمان دیگری بروز مینماید. خوشبختانه روشهای بسیار خوبی مانند برای درمان جای جوش وجود دارد. در سنندج نیز این امکان برای شما فراهم است که با مراجعه به مراکز تخصصی پوست، بتوانید از بهترین درمانهای جای جوش بهره مند شوید.