فرهنگ و هنر

کدام کشورهای اروپا محدودیت‌های سفر را برداشته‌اند؟

حدود 30 کشور اروپایی محدودیت های سفر خود را لغو کرده اند. با این حال، برخی کشورها از جمله فرانسه و اسپانیا همچنان با این محدودیت ها دست و پنجه نرم می کنند.

به گزارش سی وی نت، کشورهای عضو اتحادیه اروپا در منطقه شینگن در تاریخ 13 اکتبر 2020 (13 آنلاین 1399) همزمان با شیوع ویروس کرونا رویکردی سیستماتیک برای مسدود کردن ترافیک بین‌المللی اتخاذ کردند که برخی از آنها باعث ارتقای این وضعیت شدند. این بیماری از نیمه دوم ژوئن 1401 بار تا ژوئن 2022 به تدریج این موانع را کاهش داده یا کاملاً از بین برده است.

در حال حاضر 30 کشور در اروپا بدون محدودیت برای کووید-19 برای ترافیک خارج از کشور و سفرهای بین کشوری وجود دارد: آلبانی، اتریش، بلژیک، بلغارستان، کرواسی، قبرس، جمهوری چک، دانمارک، استونی، آلمان، یونان، مجارستان، ایسلند، ایرلند، ایتالیا، کوزوو، لتونی، لیختن اشتاین، لیتوانی، مولداوی، مونته نگرو، مقدونیه شمالی، شمالی، رومانی، صربستان، اسلوونی، سوئد، سوئیس و بریتانیا (بریتانیا).

حذف این محدودیت‌ها به این معنی است که با وجود سوابق ایمن‌سازی، مسافران دیگر نیازی به ارائه مدرکی مبنی بر وضعیت پزشکی خود با کووید-19، از جمله آزمایش‌های PCR ندارند. گواهی واکسیناسیون نیز در این کشورها الزامی نیست، اما همچنان این امکان برای شرکت‌های هواپیمایی وجود دارد که در طول پرواز یا در طول تعطیلات، محل اقامت، رستوران‌ها یا موارد دیگر در مرکز بهداشت یا مرکز حمل‌ونقل عمومی در منطقه مرکزی برای دریافت گواهینامه اقدام کنند. درخواست کرد.

اگرچه ایست قلبی در بسیاری از کشورهای اروپایی ترویج می شود، اما هنوز به طور گسترده و گاهی اوقات در سایر نقاط این قاره اجرا می شود، از جمله:

استونی: افرادی که از خارج از اتحادیه اروپا وارد این کشور می شوند باید مدرکی مبنی بر وضعیت ایمن سازی، گواهی بهبودی یا آزمایش PCR ضعیف داشته باشند یا اگر این مدارک را نداشته باشند، آنها را ایزوله کرده یا به مدت هفت روز جدا می کنند.

فنلاند: فقط کسانی که مصونیت کامل دارند می توانند به فنلاند سفر کنند. این مسافران باید 270 روز پس از دوز دوم، علاوه بر دو داروی مورد تایید جامعه، داروهای ضد التهاب یا داروهای تبلیغاتی نیز داشته باشند. مسافران بدون مجوز مجاز به سفر غیر ضروری در فنلاند نیستند. این قوانین احتمالا تا پایان ژوئن برداشته می شود.

فرانسه: اگرچه این شهر بسیاری از محدودیت‌های سفر را کاهش داده است و دیگر نیازی به صدور گواهی پزشکی کووید-19 برای ورود به مقصدهای مختلف نیست، اما همچنان تحت کنترل مهاجران و غیر واکسیناتورها و همچنین شهر مبدا است. ، دارای نقاط ضعف است. مردم اکنون می توانند پس از یکی از واکسن های توصیه شده از جمله Pfizer / Moderna / Johnson / Astraznka به فرانسه سفر کنند. این کشور به مسافرانی که دو دوز سینوفارم و آسترازنکا سوم یا یکی از واکسن های توصیه شده آن را دریافت کرده اند، اجازه می دهد. واکسن برای آزمایش PCR دیگر در دسترس نیست. همچنین استفاده از ماسک در بیمارستان ها و مراکز بهداشتی درمانی همچنان قانونی است، اما برای سایر مراکز از جمله کافه ها، رستوران ها و مغازه ها محدودیتی وجود ندارد.

مالت: این کشور اخیراً در بدو ورود مشکلاتی را مطرح کرده است، اما هر فردی که وارد مالتا می شود باید گواهی واکسن، شواهد بیماری کووید یا نتایج ضعیف آزمایش PCR داشته باشد.

هلند: هنوز محدودیت‌هایی برای همه مسافرانی که از خارج از اتحادیه اروپا به هلند می‌آیند، وجود دارد، به جز کسانی که شواهدی مبنی بر واکسن کووید یا گواهی بهبودی از این بیماری دارند.

کشور پرتغال: هر فردی که به پرتغال سفر می کند باید مدرکی مبنی بر واکسیناسیون، گواهی پزشکی کووید یا نتایج ضعیف آزمایش PCR ارائه دهد. با این حال، با وجود پوشش ایمن سازی برای مسافران و مسافران، هر دو مقصد گردشگری مادیرا و آزور محدودیت های خود را لغو کرده اند.

اسلواکی: اگر بازدیدکنندگان گواهینامه پزشکی یا ایمن سازی یا تست PCR ضعیف داشته باشند، مقامات اجازه ورود نمی دهند.

اسپانیا: این کشور اخیراً ممنوعیت کرونا برای مسافران اتحادیه اروپا را لغو کرده است. با این حال، مسافران خارج از منطقه که به اسپانیا می آیند باید شواهدی مبنی بر ایمن سازی، بهبودی از کووید یا تست PCR ضعیف نشان دهند. تایید PCR و تست آنتی ژن به ترتیب 72 و 48 ساعت بود. مسافرانی که از طریق هوایی یا دریایی به اسپانیا سفر می کنند باید قبل از سفر گواهی پزشکی را تکمیل کنند، مگر اینکه دارای گواهی اتحادیه اروپا کووید یا گواهی اتحادیه اروپا باشند. در اسپانیا، استفاده از پتو در حمل و نقل عمومی هنوز قانونی است.

این قوانین اصلاح نشده اند زیرا وضعیت ویروس کرونا پایدار نیست و می توان آن را معکوس کرد. اتحادیه اروپا به دلیل سطح بیماری های قلبی عروقی و ایمن سازی برخی از کشورها را در لیست خون قرار داده است که داروهای ضدالتهابی برای آنها موثر است، هرچند اخیراً اعلام شده بود که این محدودیت ها برداشته می شود. . ، رواندا و اروگوئه هم حذف خواهند شد.

انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا