جامعه و خانواده

کاهش فرسایش خاک با پسماندهای شالیکاری و صنعتی/رشد بذر علوفه‌ای بعد از ۶ ماه مالچ پاشی

هنگامی که سالانه یک میلیون تن چمن از 832 هزار هکتار از اراضی شالیزاری گیلان تولید می شود ، مقداری از سوزاندن و زباله های گیاه چوکا را که وارد رودخانه و سرانجام به دریای خزر می شود ، تولید می کند. دانشگاه آزاد آستارا از زباله های صنعتی و کشاورزی استفاده می کند. این مالوش بیو مالچ را معرفی کرد که علاوه بر تقویت خاک و جلوگیری از فرسایش با انجام آزمایش های فضای باز در بیمارستان ها ، باعث رشد دانه های غذایی در محیط نیز می شود.

دکتر. رفعت شاهماری اردجانی ، مدیر عامل و مدرس دانشگاه آزاد اسلامی واحد آستارا در مصاحبه سی وی نت ، وی با اشاره به این مطالعات گفت: “از این مطالعات که نتیجه ده سال مطالعه خودآموز است ، گونه های مالچ از زباله های آلی (علف) و زباله های خانگی استفاده می کنند. کار (لینگنین) از تصفیه خانه فاضلاب کارخانه کاغذ سازی Chuka برای حفاظت از زمین ، پیشگیری از فرسایش خاک و بهداشت در قسمت غربی کشور.

وی با بیان اینکه مقدار زیادی محصول و محصول از سیستم غذایی سالانه به عنوان زباله استخراج می شود ، گفت: این زباله به دلیل کمبود فرآیند نگهداری ، تبدیل و توزیع ، تولید و مصرف ، n ‘ انواع سموم و مواد زائد. آنها خوب هستند ، زیرا نیمی از این زباله ها زنده ، مهم و مفید برای زمین هستند ، می توانند با حفظ سودمندی و همچنین حفاظت از خاک به زمین برگردانده شوند.

وی در مورد تولید “مالچ کاغذ” از علفهای هرز مزرعه مانند “چمن” و “چمن” و همچنین “لیگنین” به عنوان کارخانه تولید کارخانه کاغذ سازی به عنوان محصول این مطالعات بحث کرد و اظهار داشت: هدف این پروژه “بازیافت و استفاده از زباله های خوب کشاورزی” و “صنعتی” و “کاهش اثرات زیست محیطی” و در نهایت “تهیه و طراحی این نوع” مالچ ورق “برای حفاظت از خاک برای کنترل دفاع از رسوب و ماسه ریز.

شاهماری با اشاره به راهنمای مطالعه ، توضیح داد: “برای این منظور ، این مطالعه بر اساس استخراج لیگنین از یک قطعه کاغذ و تکه های علف و سپس ریختن علف های هرز در داخل بود. آزمایشگاه ها برای جدا کردن اشیا valu با ارزش از مواد مضر و مضر. قطعات به مخلوط کن منتقل می شوند و مواد تشکیل دهنده حاصل برای پردازش و فرآوری در یک ظرف فلزی قرار می گیرند.

مدیر پروژه تأکید کرد که در این مطالعه ، ما در تولید مالچ ورق موفق بوده ایم ، یادآور می شویم: مالچ بدست آمده از این فرآیند دارای مفصل بالا ، محتوای آب بالا ، توانایی شروع قالب گیری است و از همه مهمتر به عنوان یک پوشش بالا. زمین محافظت شده

یکی از اعضای این گروه دانشگاه آزاد واحد آستارا طبقه بندی مالچ را از نظر “تختخواب” ، “بلوک” و “محلول” آزمایش شده و با تمرکز بر محیط و آزمایشگاه توصیف کرد و گفت: با استفاده از سایر مواد ورقه های پلیمر و چمن ، لیگنین ، مالچ برای محافظت از خاک آماده هستند. بذرهای مالچ تولید شده به راحتی قابل استفاده هستند و به دلیل صرفه جویی در مصرف آب ، خاک و افزایش نفوذ آب به عمق خاک می تواند به کاهش فرسایش ، در جایی که امکان کاشت درختان بیشتر است ، کمک کند.

به گفته وی ، مالچ تهیه شده در این مطالعه از نظر مواد آلی غنی و مغذی و مفید برای رشد گیاهان و گیاهان بود ، به طوری که پس از مدت کوتاهی فروخته و تبدیل به ala humus؛ زیرا مواد تشکیل دهنده این مالچ چمن (فسفات ، پتاس ، نیتروژن) و لیگنین (احتباس در آب زیاد ، نیترات و فسفات) غنی و مفید برای رشد گیاه و دارای مواد مغذی و معدنی است.

این محقق ثبات خاکهای آلوده نشده ، جلوگیری از حرکت ذرات ماسه ای و کاهش آلودگی هوا از خاک رس را از دیگر ظرفیت های زیست توده تولید شده در افرود عنوان و خاطرنشان کرد: با قرار دادن یک ورق کاغذ روی زمین لغزش ها ، باران و باد بلافاصله به زمین می افتند. همچنین ، وقتی مالچ از بین رفته و به هوموس تبدیل می شود ، بذرهای آلوده به تدریج شروع به رشد و گسترش می کنند.

شاهمری در مورد چمن زنی و تولید این محصول فناورانه گفت: “با توجه به سطح اراضی شالیزاری گیلان ، سالانه حدود 832000 هکتار از مزارع شالیزار در منطقه گیلان میلیون ها تن چمن و چمن تولید می کند ، پوسته و خرده شالی. ” برنج به دلیل کم هزینه بودن زباله و هزینه های بالای سفر ، یک محصول شالیزاری در منطقه گیلان است ، در طبیعت رها شده و در بعضی از مناطق ، به طور عمده شالیزار اطراف تالاب انزلی را که منطقه آب بیشتری نسبت به از نو. چمن در زمین و جاده در حال سوختن است.

به گفته وی ، بسیاری از کشاورزان گیلان فکر می کنند با کاشت علف های هرز ، باقی مانده حشرات موجود در دانه های برنج مانند مزارع تولید مرغ و شالیزار از بین رفته و سال آینده برداشت می شود . با این حال ، مطالعات و تحقیقات این ادعای شالیکاران را رد می کند و کارشناسان می گویند با سوزاندن این علف هرز در اطراف مزرعه ، بسیاری از میکروارگانیسم های مفید از بین می روند.

نمایی از آتش سوزی در منطقه گیلان پس از برداشت محصول

مجری طرح گفت: جدی ترین مشکلات سوزاندن علف های هرز از بین رفتن مواد مغذی ، از بین رفتن منابع حیاتی به ویژه آلودگی جهانی ، آلودگی سیستم تنفسی انسان و گیاهان و موجودات زنده است. ، درجه حرارت بالا به دلیل سوزاندن چمن و سخت شدن خاک.

وی با اشاره به مشکلات زیست محیطی شرکت چوکا گفت: تصفیه خانه فاضلاب و تصفیه خانه فاضلاب این شرکت از طریق یک کانال وارد رودخانه “اردجان” شده و پس از طی حدود 5 کیلومتر ، “جریان در دریای خزر”. گذشته از مشکلات زیست محیطی صنایع گیاهی که گیاه در جاده بر جای می گذارد ، اهمیت مواد معدنی و مواد معدنی مذاب موجود در لیگنین برای محیط زیست ، به ویژه خاک ، این مطالعه را برانگیخت.

وی در مورد آلاینده های اصلی فاضلاب در صنعت کاغذ مانند مواد معلق ، مواد مغذی و جامدات و حلال ها صحبت کرد و ادامه داد: “اما قطعات حجم زیادی از این مایع را می توان در آب حل کرد و ساختاری دایره ای به نام “لیگنین” دارد. لیگنین یک پلیمر است که از مولکول های پلی پروپان تشکیل شده و آمورف است و به هولوسلولز در چوب و یک لایه اطراف سلولز متصل می شود.

بطری در سمت راست سطل زباله قرار دارد که در بطری سمت چپ زباله های کارخانه چوکا ذخیره شده است

یکی از اعضای هیئت علمی دانشگاه آزاد آستارا تأکید می کند که این ماده از نظر پتانسیل دارویی بسیار کم است و از این رو: بنابراین ، دانشکده دانش Chuka روزانه 15000 لیتر تولید می کند و برای حدود 40 سال یک مطالعه وجود دارد. . او بیشتر محیط خود را ترک کرد.

وی با اشاره به لزوم حفاظت و احیای زمین ، تأکید کرد که زمین از اهمیت بسیاری برخوردار است زیرا یکی از چهار کشور برتر جهان توانایی تولید محصولات را دارد اما متأسفانه هزینه آن از بین رفته است. it ما با آسیب و تخریب مقابله می کنیم ، تا کنون ، یکی از روشهای حفاظت از زمین ایجاد یک لایه بالایی (مالچ) بر روی پایه فرسایش و تقویت محافظ است. زیرا چمن در طبیعت از حفاظت ویژه ای برخوردار است.

شاهمری اجرای آزمایش این محصول را برجسته دانست و گفت: برای اثبات صحت و دقت ما نیاز به آزمایش و آزمایش این محصول (مالچ بیوکیچ) در خارج از آزمایشگاه داریم ، بنابراین یکی از مشکلات موجود در بالادست منبع آب است. “شفرود” روستای “رضوانشهر” استان گیلان انتخاب شده و بررسی مقدماتی در محل فرسایش انجام شده است.

وی گفت: زمان مالچ و فرسایش در مناطق مختلف کشور متفاوت است و به عواملی مانند پایان زمستان ، شروع زمستان ، رطوبت زیاد و شرایط دما بستگی دارد. وی یادآور شد: طبق مطالعه ای که در شمال غربی گیلان انجام شد بهترین زمان برای قرار دادن مالچ روی خاک اواخر سپتامبر تا 6 اکتبر بود ، نتایج نشان داد که با توجه به ترکیبات مالچ تولیدی ، حدود 6 ماه (از اکتبر تا مارس) و شرایط آب و هوایی. منطقه (برف و باران) مالچ وارد هوموس شده است و پس از فروش مالچ طی 6 ماه و آغاز تابستان (اوایل بهار) ، بذرهای مالچ شروع به جوانه زدن می کنند.

جوانه زنی بذر هنوز مالچ زنده است

شاهمری در مورد رشد بذرهای مالچ های اعمال شده به محیط زیست گفت: “در وسط این لایه مالچ ، مقداری میوه خوراکی در محیط قرار داده و پس از مالچ قرار دادن روی زمین ، این پوشش به دلیل شرایط منحصر به فرد محیطی و تابش مستقیم آفتاب و در نتیجه باران و برف ، مفید در کمپوست ، حدود شش ماه مورد استفاده قرار می گیرد ، در این زمان بذرهای داخل شروع به جوانه زدن و رشد می کنند.

مدیر پروژه گفت: “لیگنین حاصل از زباله های گیاه Chouka به صورت مایع و در صورت لزوم می تواند روی ورق و در حضور چمن تبدیل شود ، می تواند ساخته شود بگذارید یک دانه خوب و یک محلول زنده از مخلوط دوم باشد. اما استفاده کنید خواص الکترواستاتیک و خاصیت چسبندگی بالای لیگنین از جمله چمن ، غنی از مواد مغذی مانند “پتاس” ، “فسفات” و “ازت” برای رشد و نمو گیاهان مثر است.

وی افزود: “این مجموعه منحصر به فرد از محلول های آلی کافی است تا بتوانید از این محصول با اطلاعات دانش بنیان در مورد مشکلات و دردهای منطقه آسیب دیده با گرد و غبار و خاک استفاده کنید. شرایط زندگی را برای انسان و همه گیاهان و حیوانات کمتر قابل تحمل می کند. ” دارد ، کاست.

به گفته این محقق ، با استفاده از دستگاهی که روغن مالچ را در قسمت جنوبی شخم می زند ، می توان از این محلول روی تپه های شنی استفاده کرد تا به بدن و خاک رس بچسبد.

دستگاه پاشش مالچ سرب با استفاده از اسپری روغن مالچ

مدیر پروژه گفت: این مطالعه با شماره 89579 توسعه یافته و هدف از این مطالعه استفاده از زباله های کشاورزی (لیگنین) و زباله های صنعتی (لیگنین) برای تهیه و تولید “ورق مالچ” از رابطه محیطی دارند زندگی محافظت و مبارزه با فرسایش بوده است.

به گزارش سی وی نت ، خاک نرم و مرطوب خاک را مالچ یا مالچ می نامند و این پوشش می تواند پارچه چمن ، خاک اره ، خاک برگ ، ورق پلاستیکی و موارد دیگر باشد. این پوشش از خاک و ریشه گیاه در برابر باران ، آسیب ، یخ زدگی ، تبخیر و آسیب فرسایش محافظت می کند. استفاده از مالچ اصطلاح جدیدی نیست ، در واقع کشف کننده اصلی این روند خود ایجاد است. از آنجا که در یک جنگل ، برگهای مختلف از درختان بزرگ به همراه سایر علفهای هرز درخت به زمین می ریزند ، آنها را مالچ می کنند (پوشش زمین) و تمیز می کنند ، و پوشش همان پوشش زمین است و با جستجوی موجودات روی زمین. این گیاهان را از سرما و تابستان محافظت می کند.

یکی از مهمترین مزایای مالچ می تواند عواملی مانند جلوگیری از تبخیر آبهای زیرزمینی تا حد زیادی ، از بین بردن و کاهش علفهای هرز ، حفظ فرسایش خاک ، کمک به افزایش رطوبت ، سهولت کاشت ، نگهداری و برداشت محصول ، انتقال تدریجی مواد مغذی و مالچ به خاک ، به حمایت از میکروارگانیسم های ارزشمند خاک و جلوگیری از فرسایش در اثر باران کمک می کند ، از ریشه گیاه جلوگیری می کند با آب سرد و با بالا بردن سطح زمین.

انتهای پیام

تحریریه سی وی نت

خبرنگار اجتماعی با تمرکز بر مسائل توسعه پایدار و حفاظت از محیط زیست.
دکمه بازگشت به بالا